سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه قاهره: استراتژی آمریکا در مقابله با دیکتاتوری آخوندی

 

 

وزیر خارجه آمریکا: دوره سکوت ما در قبال اقدامات رزیم ایران تمام شد و آمریکا دیگر از آخوندهای حاکم بر ایران محافظت نمی‌کند. 

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز دهم ژانویه۲۰۱۹ (۲۰دی۹۷) در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره با تأکید بر استراتژی ایالات‌متحده برای مقابله با تروریسم و مداخلات منطقه‌ای دیکتاتوری آخوندی به‌مثابه اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان، ضمن انتقاد ریشه‌ای از سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا گفت: تمایل به دستیابی به صلح، به هر بهایی، ما را به انجام معامله‌ای با رژیم ایران که دشمن مشترک ما بود کشاند. اکنون دوران شرمی که آمریکا برای خودش به وجود آورد و دوران سیاست‌هایی که باعث رنج‌های دردآور شده‌اند، به پایان رسیده است.

وی گفت: ما کارزار فشار جدیدی را شروع کرده‌ایم تا درآمدهایی که رژیم ایران برای پیش بردن ترور و تخریب به سراسر جهان استفاده می‌کند، را قطع کنیم. ما به مردم ایران پیوستیم که خواهان آزادی و حسابرسی هستند. وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: آمریکا تحریم‌ها علیه رژیم ایران را که هرگز نمی‌بایست لغو می‌شدند، از سر گرفته است. این تحریم‌ها قویترین تحریمهای تاریخ هستند. دوره سکوت ما در قبال اقدامات رزیم ایران تمام شد و آمریکا دیگر از آخوندهای حاکم بر ایران محافظت نمی‌کند.