خروش کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه و کشاورزان اصفهان

 

کارگران فولاد اهواز روز دوشنبه ۵ آذر ماه با وجود تدابیر شدید امنیتی و حضورگسترده مأموران انتظامی و نیروهای ضدشورش؛ در خیابانهای شهر اهواز تجمع و با شعار ‌خوزستانی می میرد ذلت نمی پذیرد راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

کارگران در حالیکه در محاصره انبوه نیروهای سرکوبگر رژیم بودند راهپیمایی خود را آغاز کردند و موفق شدند حلقه محاصره را شکسته و از جلوی استانداری حرکت کرده و به راهپیمایی در خیابانهای اهواز ادامه دهند

کارگران دلیر اهواز همچنان شعار می دادند: هیهات من الذله. نصرمن الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب. دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست.

ماکارگرای فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم. اهواز شده فلسطین مردم چرا نشستین . کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد.

ما کارگرای فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم.

 در مسیر تظاهرات جمعی از جوانان اهوازی به کارگران پیوستند و در تظاهرات آن‌ها شرکت کردند. تظاهرکنندگان خشمگین مأموران را از خیابان‌های مرکزی شهر پس زدند و به راهپیمایی خود ادامه دادند.

کارگران دلیر فولاد در ادامه راهپیمایی با پایداری در مقابل مزدوران سرکوبگر نیروی انتظامی،د ‌وارد مرکز شهر شدند و فریادد می زدند: آخر مرکز شهر را فتح کردیم.

کارگران شجاع گروه ملی فولاد اهواز همچنین شعار می دادند: تورم گرانی پاسخ بده روحانی. این‌همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی. مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه.

زندانی هفت‌تپه آزاد باید گردد. کارگر ایرانی اتحاد اتحاد. گروه ملی ما هستیم تا آخرش می‌ایستیم.

همزمان با اهواز، شهر شوش نیز شاهد تظاهرات گسترده کارگران دلیر نیشکر هفت‌تپه بود

کارگران هفت‌تپه در بیست و دومین روز اعتصاب خود در میدان معلم روبروی فرمانداری رژیم در شوش تجمع کردند. کارگران خواستار آزادی همکاران دربند خود هستند.

کارگران هفت‌تپه شعار می‌دادند: ‌مرگ بر ستمگر درود بر کارگر. کارگر هفت‌تپه اتحاد اتحاد.

 

 ‌اصفهان - تجمع و درگیری کشاورزان اصفهان با ماموران سرکوبگر رژیم.

 ‌از اعتراض یکپارچه کشاورزان مقاومت اصفهان برای احقاق حق آبه خود هموطنی با ارسال کلیپی گزارش داد:‌درگیری کشاورزان مظلوم با نیروهای امنیتی، توی کوه کلاه قاضی ورزنه به قارنه. کشاورزان به کمک نیاز دارند.

کشاورزان شرق و غرب اصفهان از شهرهای خوراسگان، زیار، قهدریجان، برآان شمالی و جلگه از روز ۲ آذر به مدت ۳ روز برای بدست آوردن حقابه غارت‌شده‌شان در کنار ایستگاه پمپاژ آب در روستای قارنه شهر زیار اصفهان تجمع برگزار کردند که برخی از کشاورزان من‌جمله کشاورزان خوراسگان کفن‌پوش حاضرشده بودند.

این تجمع پس از یک مهلت دو روزه به رژیم بود تا مشکل آب کشاورزان را برای کشت پاییزه حل کند در غیر این صورت کشاورزان پمپاژ آب و لوله آب انتقال آب کشاورزان را تخریب می‌کنند

به دنبال جلسه وزیر نیرو و استاندار رژیم با صنف کشاورزان و اجرایی نشدن وعده وعیدهای کارگزاران رژیم، کشاورزان خشمگین در اصفهان که هیچ پاسخی برای حق‌آبه خود دریافت نکردهند، در زیار اقدام به تخریب لوله آب انتقالی از زاینده‌رود کردند. رژیم نیروهای سرکوبگر انتظامی را به صحنه فرستاد تا کشاورزان را سرکوب کند. اما کشاورزان خشمگین با مأموران رژیم درگیر شدند.

در روستای قارنه از توابع زیار نیز کشاورزان در اعتراض دست به تجمع زده بودند که موردتهاجم نیروهای سرکوبگر گارد ویژه رژیم قرار گرفتند. و شماری از آنان مجروح و مصدوم شدند. مأموران رژیم به‌سوی کشاورزان گاز اشک‌آور شلیک کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قراردادند. درحالی‌که کشاورزان در مسجد قارنه تجمع کرده بودند، وحوش انتظامی شیشه‌های مسجد را شکسته و کشاورزان را مورد ضرب و شتم قراردادند.

از مسجد قارنه هموطنی با ارسال یک کلیپ گزارش داد:

 مسجد قارنه:‌آقا فیلم برداری کن. ببین نیروی انتظامی با مسجد چکار کرده. شیشه ها را ببین نگاه کن نگاه کن. تف به روتون بیاد. نامردها.

 

روز یکشنبه ۴ آذر رانندگان کامیون در بندر موسوم به امام در اعتراض به دو روز انتظار برای بارگیری بدون هیچگونه امکانات بهداشتی و غذایی دست به اعتراض زدند.