سخنرانی شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

جولیو ترتزی - وزیر خارجه پیشین ایتالیا 
خانم رجوی، دوستان عزیز،

دوستان عزیز، برای این هیأت و برای من باعث افتخار است که امشب در این گردهمایی عالی حضور دارم، گردهمایی‌ای که از نظر من یک سرفصل بسیار نزدیک در رسیدن به ایران آزاد است. و ما از شما خانم رجوی حمایت میکنیم و از همه رزمندگان آزادی در ایران، برای تغییر رژیم در ایران. ما اینجا هستیم تا تحسین عمیق خودمان را از ارزشهایی که شما مدافع آن هستید ابراز کنیم، نه فقط بخاطر منافع مردم ایران، بلکه به خاطر منافع تمام بشریت. ما حمایت بی قید و شرط خودمان را از رئیس جمهور برگزیده مریم رجوی و از سازمان مجاهدین اعلام میکنیم که مصمم تر از گذشته است در زمانی که حکومت مذهبی مستاصل و رو به شکست است و تلاش میکند که رضا پهلوی پسر یک دیکتاتور - آخرین پادشاه ایران - را در صف دوستان این حکومت جنایتکار قرار دهد. او از تبعید طلایی خودش - پسر آخرین پادشاه بی اعتبار ایران - علیه تنها مقاومت واقعی و دموکراتیک که سازمان مجاهدین است، حرف میزند. آیا این یک انتقام خانوادگی است؟ آیا این از غیظ مجاهدین است که همیشه برای دموکراسی و آزادی جنگیده اند؟ ابتدا علیه دیکتاتوری شاه و بعد رژیم ملاها؟ ما در این دام جدید رژیم نمیافتیم. بخش بزرگی از جامعه ایتالیا معتقد است که بودن در کنار شما یعنی قرار گرفتن در سمت صحیح تاریخ.
در آماده سازی برای این گردهمایی بزرگ، ۳۸ سناتور طی اعلامیه‌یی حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، بخاطر خیزشها، بخاطر مقاومتشان در برابر رژیم و بخاطر جنگشان برای دموکراسی و آزادی، و دوست من سناتور روبرتو رمپی توضیح خواهد داد که ابتکار عمل سنای ایتالیا برای آماده سازی این گردهمایی چه بوده است. فقط اجازه دهید چند جمله از این اعلامیه را بخوانم:
«نزدیک به ۴ دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران بخاطر نقض مستمر و وحشتناک حقوق بشر محکوم میشود. بیش از ۱۲۰۰۰۰ تن از مدافعان دموکراسی در ایران بطور خودسرانه دستگیر، شکنجه و اعدام شدهاند. بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ قتل عام شدهاند، و عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند .....». اینها حرفهای این گروه بزرگ ایتالیایی است. همانطور که خانم رجوی اخیرا گفتند این رژیم از ابتدا در جنگ با مردم ایران بوده است. تمامی جنگهای دیگر برای سرپوش گذاشتن بر این جنگ اصلی بوده است. ولی این جنگها نشان دهنده قدرت این رژیم نیستند، بلکه نشان دهنده این هستند که هیچ دولت دیگری تلاش نکرد تا از جنگ طلبی این رژیم جلوگیری کند. اکنون زمان عمل فرا رسیده است. دوران جدید امنیت منطقهای و بین المللی از سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس بر میخیزد. آمریکا و اروپا باید اراده و ارزشهای بنیادی خود را برای اثبات تعهدشان مشترکا به بوته آزمایش بگذارند، و هیچ فرصتی بهتر از این وجود ندارد که از مقاومت ایران برای تغییر رژیم در ایران حمایتی قوی و فعال به عمل بیاوریم.

پیام سناتور روبرتو رامپی عضو مجلس سنای ایتالیا
من روبرتو رامپی هستم برای دومین بار است که به گردهم آیی پاریس و برای این برنامه خیلی خیلی مهم مردم ایران خواهم آمد. در واقع این قرار همه مردم ایران است برای دمکراسی در ایران که یک موضوع بسیار مهم است. دمکراسی و حقوق بشر. و من همه افراد و همه همکارانم را دعوت میکنم که به آنجا بیایند و با همه مردم ایران باشند و با نمایندگان واقعی آنها. چرا که ما خواهان دمکراسی و حقوق بشر در ایران هستیم و بر این باور هستیم که این برای مردم ایران مهم است که البته برای کل جهان هم خیلی مهم است. متشکرم

ادوارد لب ننز،‌ معاون سابق وزیر کشور آلمان
من شخصا افتخار میکنم و متشکرم که امروز برای اولین بار در این کنگره مهم تحت عنوان آینده ایران میتوانم شرکت کنم. باید صادقانه بگویم که انرژی و عزم و اراده ای که برای این وظیفه سخت دارید را تحسین میکنم و امیدوارم که این عزم و اراده را حفظ کنید. خانم ها و آقایان شما همه میدانید که حاکمان ایران تلاش میکنند که درکشورهای ما، آلمان و اروپا با تمام توانشان بر اوضاع بحرانی ایران سرپوش بگذارند و دنیا را در ارتباط با نارضایتی واقعی و اعتراضات مردمی گمراه کنند. جهان و همچنین دولت ها، دموکراسی های غربی اما میدانند که مردم ایران بطور خاص از دسامبر ۲۰۱۷ به طور مداوم علیه دستگاه سرکوب حاکم مقاومت میکند. وضعیت اقتصادی در کشور فاجعه بار تر میشود. بجای اینکه در مقابل این تحولات اقدامی انجام گیرد، رژیم مبالغ هنگفتی را برای سپاه پاسدران بعنوان تکیه گاه اصلی اش برای ترور و جنگ در منطقه خرج میکند. مقامات بالا دارائی های غیر قابل تصوری را به جیب میزنند. اعتراض کنندگان برای ما کاملا روشن ساختند که اصلاحات منفرد کافی نیست بلکه یک تغییر اساسی در ساختار سیاسی کشور ضروری است. بعنوان مثال ایالات متحده سپاه پاسداران را رسما بعنوان یک سازمان تروریستی لیست گذاری کرد، پارلمان کانادا بطور واضح به دولت پیشنهاد کرد که بخاطر حاکمیت خامنه ای و سپاه پاسدران تروریستی اش، با رژیم ایران رابطه دیپلماتیک برقرار نکند. دولت فدرال آلمان در دسامبر ۲۰۱۷ دولت ایران را بصورت آشکار به رعایت حقوق تظاهرکنندگان فراخواند. اینها نتایج قابل توجه کار و تلاش شماست. با این پیشرفت ها در امریکا و کانادا زمان آن رسیده که همچنین اروپا سیاستش در قبال رژیم ایران را به خاطر مردم ایران و قیام شان برای آزادی مجددا بررسی و باز تعریف کند.خانم ها و آقایان، رژیم ایران همچنین باید بدلیل بی ثبات کردن کل منطقه مورد حسابرسی قرار گیرد.من و دوستانم از آلمان درطرف شما قرار داریم و می‌خواهیم در تلاشتان برای تغییر به‌سمت دموکراسی در ایران قویاً از شما حمایت کنیم. چون، خانم‌ها و آقایان این نه تنها به‌سود شما، بلکه در جهت منافع خودمان نیز هست. موفق باشید.

مارتین بانس لت، نماینده پارلمان آلمان ازحزب حاکم
سلام میکنم به همه شما و همه دوستان و بستگانتان در ایران، افراد شجاعی که به خیابان میروند و با شجاعت میگویند که تمام کنید. من شجاعت آنها را که بصورت علنی ظاهر میشوند، تحسین میکنم . زمان دیکتاتوری در ایران به پایان رسیده است و بطور واقعی یک آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است، ۳۸ سال این شورا تمامی چالش ها را تقبل کرده و با همه مشکلات مبارزه کرده است. این شورا اثبات کرده است که در برابر رژیم میتواند مقاومت کند، او بخوبی سازماندهی شده و در موقعیتی هست که میتواند ناراضیان و دوستداران آزادی که سازماندهی نشده اند را گردهم بیاورد. برنامه ده ماده ای خانم مریم رجوی به ما در تمام جهان یک برنامه شفاف را نشان میدهد که در کشورهای دموکراتیک با موفقیت نمایندگی میشود و این یک واقعیت را به ما نشان میدهد، که این مقاومت یک رهبر باهوش و صادق و قهرمان دارد که از هدف اش، یعنی جنگیدن برای آزادی مردم منحرف نمیشود. ما همه میخواهیم که مردم ایران را تنها نگذاریم ما میخواهیم متحد واقعی این جنبش باشیم.

مارچین شوینچیسکی-شهردار پیشین ورشو
این چهارمین باری است که من به اینجا میآیم. دو سال پیش هنوز خبرهایی میخواندم حاکی از اینکه افراد مدره‌ای در رژیم ایران هستند که آماده گفتگو هستند و اینکه میتوان با آنها وارد معامله شد. بعد از ماههای اخیر، و بعد از همه سرکوب‌ها، آنها حاضر نیستند که حتی یک گفتگو با جامعه خودشان داشته باشند. بجای گفتگو، آنها مردم را به زندان می‌اندازند، شکنجه می‌کنند و میکشند. بنابراین زمان آن رسیده که توهمات را به دور بیندازیم و حمایت از اپوزیسیون ایران را سازماندهی کنیم. آمریکا و اتحادیه اروپا باید هماهنگی بهتری برای حمایت از مقاومت ایران داشته باشند و برای ایجاد تغییر، آماده سازی و کمک کنند. من مطمئن هستم که شما پیروز خواهید شد و ایران کشوری آزاد و دموکراتیک خواهد شد و تحت حکومت قانون اداره خواهد شد. این را از صمیم قلبم میگویم و برای شما آرزوی پیروزی می‌کنم.

لارش ریسه، عضو پیشین پارلمان نروژ
 سلام به کانونهای شورشی، من از شما هستم.
ما هیاتهایی از سوئد، دانمارک، فنلاند، ایسلند و نروژ به اینجا آمده ایم و معاون پارلمان ما، مورتن ولد نیز حضور دارد. هم چنین معاون سابق رییس جمهور ما ماریت نیباک هم هستند.
ما تک تک شما و هزاران زن و مرد شجاعی را که در قیام های اخیر ایران شرکت کردند، تحسین می کنیم. این قیام همانطور که میدانیم توسط مقاومت سازماندهی شده و رژیم را از بنیاد به لرزه درآورده است. ما این سازمان قدرتمند و تاثیرگذار را دیده ایم و شاهد کارایی و توانایی مقاومت و بیش از همه، رهبری خارق العاده خانم مریم رجوی بوده‌ایم. چه در داخل و چه خارج کشور، در اشرف و در آلبانی طی سالیان متمادی. ما احساس میکنیم که آنچه که آن را مقاومت مینامیم در واقع قویترین اپوزیسیون دموکراتیک در بین تمام کشورها در جهان امروز است. همه اینها نشان می دهند که این جنبش، یک آلترناتیو قدرتمند در قبال دیکتاتوری مذهبی در ایران است. این جنبش قابلیت آن را دارد که نه تنها دموکراسی و حقوق بشر را در ایران محقق کند، بلکه میتواند صلح و ثبات را به منطقه بیاورد که شامل امنیت اروپا هم میشود. یک چنین گردهمایی، که با شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر سازماندهی شده، کیفیت این جنبش را تأیید می‌کند. ما از شناسایی و حمایت بین المللی دو حزبی از آمریکا، اروپا و کشورهای عربی بهرهمند هستیم. این جنبش مال ماست. همه اختلافات و توطئه هایی که توسط رژیم علیه جنبش ما صورت می گیرد، و همه تلاشهایی که می شود تا اطلاعات غلطی را به آنچه آنها یک گروه کم تأثیر می نامند نسبت دهند، همگی حاکی از آن است که رژیم تا چه حد از این آلترناتیو بیمناک است.
خانم مریم رجوی، دوستان عزیز، ما با شما هستیم و شما همیشه میتوانید روی ما حساب کنید که در کنارتان در جنگ برای ارزشهای مشترکمان میایستیم. همه ما برابر آفریده شده ایم. من ایرانی هستم.