قیام ایران-۱۸۲- چهارمین روز اعتصاب و اعتراض در تهران به‌رغم تدابیر گسترده سرکوبگرانه

اعتصاب بازار تهران روز چهارشنبه ۶تیرماه (۲۷ژوئن) برای چهارمین روز ادامه یافت. در بازار سلطانی مردم با شعار بازاری باغیرت حمایت حمایت نترسید نترسید ما همه با هم هستیم دست به تظاهرات زدند.

بازاریان در بازار بزرگ تهران، بازار طلافروشان، چهارسوق، خیابان ملت، مولوی، لاله‌زار، پاساژ علاالدین نیز از باز کردن مغازه های خود خوداری کردند. در حسن آباد مردم و بازاریان با شعار تورم، گرانی، نمی خواهیم، نمی‌خواهیم دست به اعتراض زدند.
مغازه های پاساژ سعادت تولید کننده پوشاک نیز در اعتصاب به سرمی برند و در ورودی پاساژ تراکتی نصب شده که روی آن نوشته است: خسته از گرانی و تورم. مغازه داران یافت آباد در اعتصابند و مردم در یک اقدام اعتراضی جاده را بسته اند.
رژیم آخوندی در وحشت از ادامه و گسترش قیام مردم تهران نیروهای سرکوبگر را در نقاط مختلف شهر به ویژه میدان بهارستان و مناطق اطراف مجلس رژیم مستقر کرده و از تجمع مردم در این مناطق جلوگیری می کند. مزدوران با سرکوب عریان و ربودن بازاریان شریف اعتصابی و جوانان معترض در مقابل چشم مردم و انتقال آنها به خودروهای شخصی و محاصره کردن پاساژها و مغازه های اعتصابی و تخریب اموال بازاریان و تهدید آنها برای باز کردن مغازه هایشان در صدد شدت بخشیدن به فضای ارعاب در جامعه هستند. لشکر کشی عوامل نیروهای سرکوبگر به لاله زار از آن جمله است. روز گذشته نیز نیروهای سرکوبگر با حمله به بازاریان اعتصابی لاله‌زار و شلیک به مغازه های بسته و پرتاب گاز اشک آور در صدد درهم شکستن اعتصاب و پراکنده کردن معترضان بودند.
بازارایان در کرمانشاه و اصفهان و بازار وکیل شیراز و پاساژ پاسارگاد شهرستان دورود و بسیاری از شهرهای دیگر در حال اعتصاب به سر می برند.
در همین حال رژیم آخوندی مذبوحانه تلاش می‌کند با ایجاد تغییراتی در کابینه روحانی بر بحران کنونی سرپوش بگذارند و از گسترش قیام جلوگیری کنند. غافل از اینکه منشاً بحران وجود نظام منحوس ولایت فقیه است و اینگونه تغییرات مانند تغییرات دوران پایانی رژیم شاه، بحران درونی رژیم را شدت می بخشد و اراده مردم برای سرنگونی این رژیم را جزم‌تر می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶تیر ۱۳۹۷ (۲۷ژوئن ۲۰۱۸)