قیام ایران-شماره ۱۷۹ - سومین روز اعتصاب و خیزش در تهران و گسترش به شهرهای دیگر کشور

 امروز (سه شنبه ۵ تیر ۹۷) برای سومین روز متوالی بخشهای وسیعی از بازار تهران در اعتصاب به سر می برند و تظاهرات مردم ادامه دارد.

در سرای ملی و سبزه میدان معترضان دست به تظاهرات زدند و به سوی مجلس رژیم راه پیمایی کردند. این اعتصاب به سرعت قسمتهای مختلف بازار در خیابان ناصر خسرو، بازارهای مقصود شاه،‌ زرگران، ساعت‌فروشان، قیصریه، پوشاک، آهنگران، پاساژ و بازار مشیر خلوت، مجتمع تجاری ایرانیان گسترش یافت.

در بازار طلافروشان و در خیابان لاله زار و در خیابان شوش حمله گارد ضد شورش به معترضان به درگیری کشیده شد معترضان در لاله زار برای مقابله با مزدوران چند سطل زباله و لاستیک را به آتش کشیدند و به مقابله با آنها پرداختند.

بازاریان و جوانان در بسیاری از شهرها مانند اراک و کرمانشاه، تبریز نیز برای دومین روز در اعتراض به سیاستهای سرکوبگرانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی به اعتصاب خود ادامه دادند. در اصفهان مردم به پا خاسته در میدان آزادی با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه دست به تظاهرات زدند.

خیزش روز گذشته مردم و جوانان تهران تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف شهر ادامه داشت. در میدان رهبر در تهران پارس معترضان با شعار حکومت آخوندی نمیخواهیم، مرگ برروحانی؛ دست به تظاهرات زدند. در خاک سفید تهران پارس جوانان با شعار سوریه را رها کن فکری به حال ما کن و ایران شده فلسطین مردم چرا نشستید... تظاهرات گسترده یی برپا کردند. آنها برای خنثی کردن گاز اشک آور که توسط نیروهای سرکوبگر به سوی آنها شلیک می شد و همچنین مسدود کردن مسیر مزدوران لاستیک آتش زدند. در بلوار کشاورز نیروهای سرکوبگر، معترضان را با گاز فلفل مورد حمله قرار دادند. جوانان دلیر جوادیه نیز در تظاهرات شبانه خود در خیابان امین شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
غروب دوشنبه گذشته کسبه پاساژ «مبل ایران» در منطقه یافت آباد در جنوب تهران و مردمی که در این پاساژ بودند مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفتند و چند نفر از ناحیه چشم مجروح شدند. مزدوران در پاساژ را به روی مردم بستند و مانع خروج آنها شدند.
جوانان دلیر اراک شب گذشته تا پاسی از شب گذشته به تظاهرات پرداختند و به سر دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.
در اسلامشهر (استان تهران) عوامل گارد ضد شورش با حمله به مردم و جوانان و تیراندازی به آنها درصدد پراکنده ساختن آنها برآمدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ تیر ۱۳۹۷ (۲۶ژوئن ۲۰۱۸)