قیام ایران - شماره ۱۳۵- تظاهرات کشاورزان و مردم اصفهان با شعار سوریه را رها کن فکری به حال ما کن

کشاورزان به پاخاسته اصفهان پنجاه و پنجمین روز اعتراض خود را با تجمع در فلکه خوراسگان آغاز و سپس در خیابانهای شهر دست به راهپیمایی زدند.

در این تظاهرات گسترده که با حضور چشمگیر زنان و حمایت مردم و جوانان دلیر اصفهان برگزار شد، مردم شعار می دادند: «حق‌آبه رو می‌گیریم حتی اگر بمیریم؛ سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن؛ نصر من الله و فتح القریب، مرگ بر این دولت مردم فریب؛ٰ برابری عدالت این است درخواست ملت؛ آب نیاد تو رودخونه فردا قیامت می‌شه؛ روحانی دروغگو زاینده رود ما کو!
کسبه و مغازه داران خوراسگان در همبستگی با کشاورزان مغازه های خود را تعطیل و به تظاهرات پیوستند.
نیروهای سرکوبگر از جمله گارد ضد شورش اعم از پیاده و موتور سوار همراه با خودروهای پلیس و ماشین آبپاش تظاهرکنندگان را محاصره کرده بودند تا از پیوستن مردم به آنها جلوگیری کنند. مردم فرمانده نیروهای سرکوبگر را که قصد پراکنده ساختن آنها را داشت هو کردند و شعار می دادند: ای لشکر شرق اصفهان آماده باش آماده باش؛ بهر نبرد بی امان آماده باش، آماده باش؛ نه تهدید نه ذلت دیگه فایده نداره.
گروهی از معترضان در ادامه راهپیمایی در مساجد امام علی و گلزار گرد آمدند. آنها نمایندگان مجلس رژیم و دیگر عوامل حکومتی را که با وعده های دروغین قصد فریب‌شان را داشتند، هو کرده و شعار می دادند: دروغه دروغه، می‌میریم می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم، کشاورز می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد، زاینده رود جاری نشه فردا قیامت می‌شه.
به هنگام غروب نیروهای سرکوبگر کشاورزان زیبار (واقع در جاده اصفهان-ورزنه) را مورد حمله قرار دادند و یک جوان را بازداشت کردند. مردم به مقابله پرداخته و با آتش زدن لاستیک جاده را بستند.
حسن کامران نماینده مجلس رژیم ازاصفهان در اذعان به وضعیت وخیم معیشت کشاورزان، گفت:‌ یک دهه است کشاورزان اصفهانی حق آبه شون به غارت رفته است... ۱۰سال دروغ به اینها گفتیم اینها بی‌اعتماد شدند ...این درگیریهایمان کشته خواهد داد همین بار دوباره چشم کشاورز ما کور شده ... از [یک]طرف بانک حکم جلب میآورد برای اینکه وامش را نتوانسته [بدهد] از آن‌ور پول گندمش را هم دیر می‌دهیم از آن‌ور خسارتش رو هم نمی‌دهیم از آن‌ور هم حق آبه اش رو می‌دزدیم کی می دزدد همین وزارت نیرو (رادیو فرهنگ-۲۱فروردین۹۷).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ (۱۱ آوریل ۲۰۱۸)