قیام ایران-شماره ۸۶ - تداوم اعتراضات کارگران و دیگر اقشار محروم و فعالیتهای جوانان به پا خاسته در شهرهای مختلف

در روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم اسفند ماه اعتراضات کارگران شریف و دیگر قشرهای محروم که از ابتدایی‌ترین حقوق خود محرومند، در شهرهای مختلف کشور ادامه یافت.

جوانان به پاخاسته نیز با فعالیتهای مختلف ازجمله به آتش کشیدن بنرهای تصاویر منحوس خامنه ای جلاد مردم ایران و پخش تراکت و شعار نویسی، انزجار خود از این نظام فاسد و جنایتکار را ابراز داشتند:

در مشهد هزاران تماشاگر مسابقات فوتبال تیمهای مشهد و اصفهان شعار مسئولین «بی‌غیرت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» سر دادند(۴ اسفند).

در بندرعباس یک زن شجاع بنرخامنه ای را در مقابل دادگستری رژیم در این شهر پاره کرد(۴ اسفند).

در مشهد جوانان دلیر یک بنر بزرگ خامنه ای جلاد را به آتش کشیدند (۳اسفند).

در اراک مراسم چهلمین روز شهادت سید شهاب ابطحی‌ ‌زاده که در قیام دی‌ماه در اراک بازداشت و در زیر شکنجه جانیان نظام ولایت فقیه جان خود را از دست داد در حسینیه آرامستان اراک توسط خانواده ها و بستگان وی برگزار شد (۴اسفند).

در سنندج مراسم یادبود چهلمین روز شهادت سارو قهرمانی جوان دلیری که در قیام دیماه بازداشت شد و در زیر شکنجه دژخیمان جان باخت بر سر مزار او برگزار شد.

اطلاعات آخوندی در هراس از خشم فروخفته مردم فشار زیادی را به خانواده این شهید اعمال کرد . با این حال مردم همراه با خانواده و بستگان ساروی قهرمان یاد او را گرامی داشتند( ۳اسفند).

کارگران محروم فولاد اهواز در پنجمین روز اعتراض خود، با شرکت در مراسم نمایش جمعه در این شهر شعار «یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه سر دادند». آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: «یا حجه ابن الحسن ریشه ظلمو بکن؛ تا به کی صبر در مقابل وعده های تحقق نیافته؛ حداقل حقوق کارگران معیشت زیرخط فقر» (۴ اسفند).

در فرودگاه مهر آباد تهران مردم به تأخیر شش ساعته در فرود یک هواپیمای شرکت آسمان اعتراض کردند. هفته گذشته در سقوط یک هواپیمای این شرکت در مسیر تهران-یاسوج ۶۶ تن مسافر و خدمه آن کشته شدند (۴ اسفند).

کارگران بخش تجهیزات نیشکر هفت تپه در اعتراض به بازگشت مدیران چپاولگر و سرکوبگر برکنار شده به سر کارهایشان؛اعتصاب کردند. کارگران بخشهای دیگر کارخانه نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق اذرماه خود دست از کار کشیدند (۳ اسفند).

در خرم آباد کارگران شرکت صدر فولاد در خرم آباد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود؛ مقابل استانداری رژیم در این شهر دست به تجمع زدند (۳اسفند).

اعتصاب کارگران شرکت کیسیون در عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق خود، برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت (۳اسفند).

شماری از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای پانزدهمین روز متوالی در اعتراض به تأخیر پنج ساله در تحویل دادن مسکن مقابل شهرداری رژیم در تهران دست به تجمع زدند (۳اسفند).

در دهگلان (استان کردستان) دراویش قادری درحمایت از دراویش گنابادری در تهران و در اعتراض به سرکوب وحشیانه و دستگیری گسترده آنها توسط نیروهای سرکوبگر رژیم راهپیمایی کردند (۳اسفند).

در کرمان جمعی از غارت‌شدگان توسط مؤسسه حکومتی کاسپین در اعتراض به چپاول پول‌هایشان در شعبه خواجوی این مؤسسه در این شهر تحصن کردند و خواهان بازگرداندن پول‌های به یغما رفته خود شدند (۳اسفند).

در کرج غارت شدگان مؤسسه حکومتی نهال نشان توسعه البرز متعلق به وزارت کشاورزی رژیم در اعتراض به غارت سپرده‌های خود تجمع اعتراضی برپا کردند. (۳اسفند).
شعارنویسی و پخش تراکت نیز در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد. در کرج شعار «خامنه ای به پایان سلام کن!» و در تهران شعارهای «سال ۹۷، سال سرنگونی «جمهوری اسلامی» و «ایران را از آخوندها پس می گیریم»، بر دیوارهای شهر نوشته شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ اسفند ۱۳۹۶ (۲۴ فوریه ۲۰۱۸)