اطلاعیه قیام ایران-شماره ۸۰ - اعتراض پزشکان، کارگران، دانشجویان و کسبه در شهرهای مختلف کشور

اعتراض اقشار مختلف و مردم به جان آمده یی که توان تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی خود و خانواده هایشان را ندارند، در شهرهای مختلف ادامه دارد. برخی از اعتراضات در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن به شرح زیر بود:

1.     گروهی از پزشکان متخصص بیمارستان امام رضا در شهرستان لار در استان فارس، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دست به اعتراض زدند.
2.    کارگران فولاد ارومیه در اعتراض به پرداخت نشدن یکسال حقوق خود در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.
3.     در سیرجان جمعی از رانندگان که از معدن گل گهر بارگیری می کردند در اعتراض به کاهش قیمت کرایه بار دست به اعتصاب زدند. آنها جاده منتهی به مجتمع صنعتی معدنی گل گهر را بستند. سایر رانندگان نیز با مشاهده این اعتصاب، خودروی خود را متوقف کرده و به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند.
4.    کارگران نی بر نیشکر هفت تپه در شوش در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای معوقه خود دست به اعتصاب زدند.
5.    کارگران مؤسسه عمران نینوا در سرپل ‌ذهاب در اعتراض به پرداخت نشدن بیمه بیکاری مقابل فرمانداری سرپل ذهاب تجمع کردند. آنها از زمان زلزله شغل های خود را از دست داده اند.
6.     کارگران پیمانکاری منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند.
7.    کارگران و پیمانکاران ایستگاه مترو چشمه علی شهرری در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات هشت ماهه خود تجمع کردند.
8.    کارگران شهرداری نظرآباد (استان البرز) در اعتراض به این که پنج ماه است در قبال کار خود هیچ دستمزدی دریافت نکرده و همچنین یک ماه حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده، دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری تجمع کردند.
9.    کارگران شرکت واحد عضو پروژه سپیدار۲ و۳ برای دهمین روز متوالی در اعتراض به تحویل ندادن مسکنی که پول آن را پنج سال پیش پرداخته اند مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. طی پنج سال تنها ۴۵درصد این پروژه انجام شده و نیمه‌کاره رها شده است.
10.    در کرمانشاه غارت شدگان مؤسسه موسوم به «مکتب فرش،گلیم و گبه» برای سومین روز پیاپی هم زمان با برگزاری دادگاه رئیس کلاهبردار این مؤسسه مقابل ساختمان دادگستری رژیم دست به تجمع زدند و خواستار بازگرداندن سپرده های خود شدند. محمدرضا مشیری مالک این مؤسسه، پنج سال پیش با همدستی با مقامات رژیم در تهران و کرمانشاه و با تبلیغات گسترده حکومتی، صدها میلیارد تومان سرمایه های ۲۳هزار نفر را غارت کرد.
11.    دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته ‌های مهندسی ناپیوسته در مشهد؛ علیه مصوبه‌ رژیم در مورد لغو مدرک مهندسی شان و وضعیت اشتغال خود دست به اعتراض زدند.
12.    جمعی از کسبه ساختمان پلاسکو در اعتراض به خودداری کارگزاران رژیم از باز کردن قسمت سالم ساختمان و پاسخگو نبودن نسبت به خواستها و مشکلات‌شان در مقابل مجلس و شهرداری منطقه۱۲ تجمع کردند.
13.    در مشهد مرد محرومی که بر اثر فقر و بیکاری طی چهار سال گذشته قادر به پرداخت هزینه برق خانه خود نبود، به ساختمان امور برق ناحیه۲ مشهد مراجعه و دفتر کار مدیر شرکت را به آتش کشید.
14.    طی روزهای گذشته رانندگان تاکسی در شهرک اندیشه تهران و تاکسی داران کرمان و قم.... دست به اعتصاب زدند. در کرمان رانندگان خشمگین با حمله به دفتر کار تاکسیرانی حکومتی اسنپ وسایل آن را تخریب کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵بهمن ۱۳۹۶ (۱۵فوریه ۲۰۱۱۱۸)