هم زمان با قیام سراسری فشارهای ضد انسانی علیه زندانیان سیاسی تشدید می‌شود

رژیم ددمنش آخوندی خشمگین از حمایت زندانیان سیاسی از قیام سراسری مردم ایران و برای زهرچشم گرفتن از جوانان و تشدید فضای رعب و وحشت، فشارهای وحشیانه و ضد انسانی علیه زندانیان سیاسی را تشدید کرده است.

1.    زندانیان سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت در شرایطی وخیم به سر می برند. این زندانیان شش ماه قبل با ضرب و شتم وحشیانه از سالن ۱۲ به این سالن منتقل شدند که شرایط بسیار سختی دارد. دژخیمان با نابود کردن پرونده های پزشکی زندانیان و جلوگیری از انتقال آنها به بیمارستان و حتی بهداری زندان، قصد زجرکش کردن آنان را دارند.
آرش صادقی که از روز ۵ بهمن دست به اعتصاب غذا زده در وضعیت وخیمی به سر می برد. او به خاطر اعتصاب غذای ۷۰ روزه قبلی‌اش از بیماریهای مختلف رنج می برد و در شرایط بسیار وخیمی است. دژخیمان او را از کمترین رسیدگی درمانی ضروری محروم کرده اند.
مجید اسدی مبتلا به انواع بیماریها ازجمله تومور معده از دردی طاقتفرسا رنج می‌برد و حسن صادقی به خاطر ضرباتی که شکنجه گران به سر و چشم او وارد کرده اند در معرض خطر پاره شدن رگهای چشم و نابینایی قرار دارد.
2.    دژخیمان برای شدت بخشیدن به فشار علیه زندانیان سالن ۱۰ بند ۴ گوهردشت برای هفت تن از آنها شامل آقایان سعید ماسوری، حسن صادقی، امیر قاضیانی، جعفر اقدامی، ابوالقاسم فولادوند، سعید شیرزاد و ابراهیم فیروزی تحت عنوان شعار دادن علیه خامنه ای و اخلال در نظم زندان دست به پرونده سازی زده اند.
3.    زندانیان همین بند در سرمای زمستان از نبود وسایل گرمایش، آب گرم برای استحمام، فقدان دستگاه تهویه، سطح نازل تغذیه و بهداشت، ممنوعیت هواخوری و محرومیت از خرید مواد غذایی از فروشگاه زندان رنج می برند. دژخیمان همچنان از بازگرداندن وسایل به غارت برده شده زندانیان به هنگام انتقال آنها به این بند سر باز می زنند.
4.    حمزه درویش ۲۳ساله از زندانیان اهل سنت که بیمار است و نیازمند مراقبتهای پزشکی است، در روز ۱۱بهمن، به نحوی وحشیانه از سالن ۱۰بند ۴ زندان گوهردشت به قرنطینه این زندان منتقل شد.
5.    رامین و افشین حسین پناهی از زندانیان سیاسی کرد که از روز ۷ بهمن در زندان سنندج دست به اعتصاب غذا زده اند، در روز ۱۱بهمن به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شدند. رامین حسین پناهی به اعدام محکوم شده است. افشین برادر او نیز به دنبال دستگیری برادرش رامین بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و مشارکت در برگزاری مراسم عید نوروز به هشت سال و نیم زندان محکوم شده است. پدر۷۸ ساله این دو زندانی در اعتراض به احکام ظالمانه علیه فرزندانش و در همبستگی با آنها به‌رغم سالخوردگی و بیماری دست به اعتصاب غذا زده است.
6.   آتنا دائمی وگلرخ ایرایی، دو زن زندانی سیاسی که از روز ۴بهمن به دنبال یک توطئه و پرونده سازی جدید، پس از ضرب و شتم وحشیانه به زندان قرچک ورامین انتقال یافتند، بدون امکانات و لوازم فردی، در این زندان که یک اردوگاه مرگ است و به آن کهریزک دوم می‌گویند در شرایطی بسیار دشوار به سر می برند. در این زندان که از چند سوله تشکیل شده، آنها حداقل امکانات برای استراحت در سرمای زمستان را ندارند. سلامت آنها همچنین به خاطر وجود شمار بالایی از زندانیان معتاد و مبتلا به بیماریهای خطرناک در خطر است. سردژخیمان در پاسخ به مراجعات مکرر خانواده های آنها گفته اند آنها را به اوین باز نخواهند گرداند.
7.    زندانی سیاسی سهیل عربی در روز دوشنبه ۹بهمن از زندان اوین به زندان «تهران بزرگ» منتقل شد. به هنگام ورودش به زندان،گله یی از شکنجه گران، او را که در ششمین روز اعتصاب غذایش بود عریان کرده و به نحوی وحشیانه مضروب کردند و در حالی که مجروح و خونین بود بدون لباس در محوطه بیرون زندان در هوای سرد نگه داشتند تا به زور در قبال این شکنجه ها و رفتار وحشیانه از او رضایت بگیرند. تمامی وسایل فردی و کتابهای او را تخریب و پاره کردند.
سهیل عربی، وبلاگر و عکاس ۳۲ساله، از روز ۴بهمن در اعتراض به ضرب و شتم آتنا دائمی و گلرخ ایرایی و انتقال آنها به قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده است. او طی پیامی در این باره نوشت: «برای انسانهایی که از خودگذشته اند تا ما را بیدار کنند جانم را می‌دهم. اما چه کنم که اکنون در زندانم و راهی جز اعتصاب غذا برای اعتراض به شکنجه گران و جلادها ندارم...تنها یکبار زندگی می‌کنیم و هیچ تهدید و شکنجه‌یی نباید ما را از خوب زیستن بهراساند...من ایستاده ام با دستهایی بسته تا آزادی آرش؛ مجید؛ گلرخ و تمام یارانمان».
8.    محمد صابر ملک رئیسی از زندانیان اهل سنت بلوچ که به زندان اردبیل تبعید شده است به دنبال اعتصاب ۳۹روزه خود از بیماریهای مختلف از جمله مشکلات گوارشی رنج می برد. اما شکنجه گری که نقش پزشک را در زندان به عهده دارد به او گفته است: «تو را ویزیت نمی کنم. ‌می خواستی اعتصاب نکنی. قبل از اعتصاب باید به عواقب این کار فکر می‌کردی».
9.    زندانی سیاسی ارژنگ داوودی ۶۴ساله که در زندان زاهدان در تبعید به سر می برد به‌رغم ابتلا به بیماری دیابت از رسیدگی‌های درمانی مورد نیاز خود محروم است.
مقاومت ایران عموم مراجع بین المللی حقوق بشر به ویژه کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران، گزارشگران دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و حق حیات را به اقدامی فوری و موٌثر برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و آزادی بی قید و شرط آنها، همچنین آزادی فرزندان برومند مردم ایران که در جریان قیام دیماه بازداشت شده اند، فرا‌می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۳بهمن ۱۳۹۶ (۲ فوریه ۲۰۱۸)