پدیده فروش آب آشامیدنی در روستاهای محروم نزدیک مشهد

در حالی که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رژیم اعلام کرده اگر مصرف آب کم نشود ایران نابود خواهد شد، رسانه‌های حکومتی از پدیده جدید فروش آب آشامیدنی در روستاهای نزدیک مشهد خبر دادند.

این رسانه‌ها نوشتند: مشکل کمبود آب شرب از آن دست مشکلاتی است که با توجه به گرمای هوا و خشکسالی‌های فراگیر مشکل اکثر روستاها و شهرهای دورافتاده و حتی شهرهای بزرگ است، اما این‌که در یک منطقه از حاشیه کلان‌شهر مشهد به‌فاصله 15 تا 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر در رسالت شمالی مردم برای تهیه آب آشامیدنی‌شان بخواهند آب لوله‌کشی بخرند، خود حکایت عجیبی است.
یک خبرگزاری حکومتی نوشت: کنار درمانگاه دهرود در چند کیلومتری مشهد، مغازه‌ای است که داخل آن گالن‌های پلاستیکی سفید در اندازه‌های مختلف جهت فروش قرار داده شده است. در دیوار کنار مغازه شیر آبی قرار دارد. در صف چند نفری منتظر هستند تا گالن‌هایشان را از پر آب کنند. هر کدام با پر شدن گالن‌‌ها پولی به متصدی پرداخت می‌کنند و گالن‌های  سنگین را روی موتور یا خودروی شخصی گذاشته و دور می‌شوند. از یک نفر توی صف سؤال می‌کنم "مگر آب لوله‌کشی چه ایرادی دارد؟" با خنده جواب می‌دهد: "شما اگر توانستی دو لیوان بخور". نگاه‌های مغازه‌دار امکان توقف بیشتر و سؤال و جواب را از ما می‌گیرد.