خلیفه ارتجاع در لرزة سرنگونی: انقباض و سرکوب هر چه بیشتر

 

خلیفه ارتجاع در لرزة سرنگونی، خط کار خود برای انقباض و سرکوب هر چه بیشتر را با زمینه‌سازی برای یک پایه کردن رژیم و بستن همه شکافها، اعلام کرد.

خامنه ای در یک تودهنی آشکار به روحانی بخاطر حرفهایش در باره رفراندم راجع به تعامل یا تقابل با آمریکا صراحتاً گفت: زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید.

خامنه ای:‌اگر چنانچه انشاءالله شما جوانها با این حرکتها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌های شما و دغدغه‌های شما و غصه‌های شما پایان خواهد پذیرفت؛ این غصّه‌ها هم البتّه فقط مخصوص شماها نیست.
افکت خامنه ای: یکی از دوستان سؤال کردند از ناطقین محترم که «اشکالاتی که امروز ما در جامعه مشاهده میکنیم همین کمبودها و همین اشکالاتی که شماها بعضی‌اش را گفتید- این به ساختار برمیگردد یا کارگزاران؟» ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است، یعنی اشکالی ندارد؛ البته ساختارها در طول زمان تکمیل میشوند،
 به ‌هر حال، من در ساختار مشکلی نمی‌بینم. بله، ما کارگزارها اشکال داریم؛
اشتباه ماها هم مثل اشتباه‌ اشخاص عادی نیست؛ ما وقتی اشتباه میکنیم، اشتباهمان شکافهای بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد.

پشتک وواروی ولی فقیه ارتجاع در مرداب بحرانهای درونی و بیرونی همراه با ادعای من نبودم بر سر شکست برجام بخش دیگری از سخنان وی بود. در حالیکه قبلاً میگفت مذاکرات برجام را خودش با واسطه‌گی سلطاننشین عمان با آمریکا شروع کرده است
خامنه ای:یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ که مثلا خب بله، امّا شما که خوب چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! آن نامه‌ای که من نوشتم آن نامه را نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده در این صورت این [توافق] تصویب میشود. اینه البته اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اعمال نشد، وظیفه‌ رهبری این نیست که بیاید وسط و بگه برجام نباید اجرا بشود. خود این، یک مقوله‌ای است خودش که وظیفه‌ رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیده‌ی ‌ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا کاری را جلوی اجرایش را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، آنجا وارد میشود، امّا در موارد دیگر نه. بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و تحقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولین این کار -به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم.

ولی فقیه ارتجاع، بار دیگر فرمان آتش به اختیار خود را که ‌آن را خاص شرایط درهم ریختگی اوضاع نظام توصیف کرده بود، مورد تاکید قرار داد.
خامنه ای ضمن برملاکردن پشت صحنه معرکه گیری چماقداران و لباس شخصیهای ولایت فقیه در برابر سفارتها، جنایتکاران لباس شخصی و عناصر اطلاعاتی و پاسدار و بسیجی را در وضعیت آتش به اختیار قرار داد.
او صراحتاً تکذیب کرد که هیچگاه مخالفت و مقابله ای با اقدامات مزدوران و تیغ کشهای حزب اللهی نداشته و ندارد و هر نقل قولی از او در این زمینه را، نباید باور کرد.


خامنه ای: یک مطلب دیگر [اینکه] گفتند که به این حقیر نسبت داده‌اند مقابله‌ی با جوانهای انقلابی را؛ این را شما باور نکنید. من با جوانهای انقلابی هیچ وقت مقابله نمیکنم. جوانهای جریان انقلاب، بخصوص جریان جوان انقلابی را بنده همیشه تأیید کرده‌ام، باز هم تأیید میکنم؛ اگر چنانچه چیزی در این زمینه نقل بشود، حتماً قبول نکنید و باور نکنید.
گاهی اوقات یک تجمعی مثلاً جلوی سفارتخانه خوب است؛ البته با متانت، با دقّت، با عقلانیت و با نشان‌ دادن اقتدار روحی و معنوی. این‌ جور نیست که همیشه از دیوار بالا رفتن خوب باشد -یک جاهایی خوبه البته ؛ در قضیه‌ تسخیر لانه‌ی جاسوسی، کار خوبی بود امّا همیشه این ‌جور نیست-
 کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور، در مساجد -که در صحبت یکی از دوستان هم اتّفاقاً همین بود- یکی از کارهاست. این «آتش به اختیار» که من چندی پیش گفتم، مربوط به این مجموعه است،  
فعّالیّتهای اطلاعاتی مردمی. خیلی از کارهایی که دستگاه‌های اطّلاعاتی ما یا نمیتوانند انجام بدهند یا به دلایل مختلفی لابه‌لای کارها میماند، به وسیله‌ی عناصر هوشیار و آگاه اطّلاع‌‌رسانی میشود و تأثیر داشته. به خود ما گاهی اطّلاع‌‌رسانی شده، دنبال شده، تأثیر کرده و دنبال شده و کارهای مثبتی انجام گرفته.
 یکی از دوستان گله میکردند که جوانها را به عرصه‌ی مدیریّت راه نمیدهند. خب چه ‌جوری وارد عرصه‌ی مدیریّت میشوند؟ ورود در عرصه‌ مدیریّت برای نسل جوان از این راه‌ها اتّفاق می‌افتد و طبعاً آن حرکت عمومی وقتی نسل جوان وارد عرصه‌ی مدیریّت شد، و مدیران ارشد نظام از جمله جوانهای متعهّد -که من گفتم جوانهای متعهّد حزب‌اللهی، یعنی واقعاً باید حزب‌اللهی باشند؛ به معنای درست کلمه‌ حزب‌اللهی- اگر این شد آن وقت آن حرکت عمومی کشور طبعاً استمرار پیدا میکند، سرعت پیدا میکند و انجام میگیرد.