نمایش رای اعتماد؛ نمایشگاه بحرانها، بن بستها و فساد نهادینه نظام

بر ملا شدن فسادهای حکومتی در اظهارات مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آخوند روحانی

در جریان کشمکش باندهای حکومتی بر سر کابینه جدید آخوند روحانی و سهم خواهی از قدرت، چه در مجلس ارتجاع و چه در رسانه های حکومتی، گوشه هایی از بحرانها، بن بستها و ابعاد فساد نهادینه شده در نظام آخوندی برملا شد.

هدایت الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع اعتراف کرد: «برخی آقازاده ها و مسئولان مشغول عیاشی خود هستند. در کشورمان می‌بینیم که فرزند فلان مسئول، از رانت استفاده کرده است و هیچ فردی هم جلودارش نیست و نظارتی بر روی عملکرد این افراد صورت نمی‌گیرد. یک عده آدم تازه به دوران رسیده، با استفاده از رانت و مقام پدرشان، در مملکت فساد ایجاد (می)کنند...باید بگویم که ایران بهشت کسانی است که میل به اختلاس دارند ».

این عضو مجلس ارتجاع با اشاره به چرخه فساد بین اعضای مجلس آخوندی و وزارت نفت و نقش آن در نمایش «رای اعتماد»خطاب به سران سه قوه رژیم گفت «جلوی این مفسده و رانت دو طرفه یعنی استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت را بگیرید. اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند».

خاطر نشان می شود در روزهای قبل هم ملکی عضو مجلس ارتجاع گفته بود: «وزارت بهداشت، وزارت «رانت خواری»و«فامیل بازی» شده است».

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع اذعان کرد:«عده‌ای به اسم "دولت توسعه‌گرا" برای خود رانت ایجاد کردند... در نتیجه این شرایط فراریان بزرگ مالی و بانکی در حال انجام فعالیتهای خود هستند در حالی که کار ورشکستگان کوچک و کشاورزان برای یک وام معطل هستند».

روزنامه حکومتی ابتکار به نقل از یک عضو مجلس ارتجاع، در مورد خرید رای اعتماد در مجلس آخوندی نوشته است «زمانی که این لابی ها از حالت عرف و معمول خود خارج شود وجهه ناخوشایندی به خود می گیرد که به قول یکی از نمایندگان از رایزنی به «راهزنی» تعبیر می‌شود. علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از وزرای پیشنهادی است که قبل از حضور در مجلس برای دفاع از برنامه های خود، اسناد و مدارکی از او دال بر تلاشش برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مطرح شد. طبق این گزارش؛ بر اساس صورتجلسه رسمی جلسه ۱۲۵ شورای معاونان سازمان تامین اجتماعی مورخ (۳/۵/۱۳۹۶)، تمام ارکان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی جهت اخذ نظر مثبت نمایندگان مجلس باید وارد عمل شوند و نظر مساعد نمایندگان را برای رای اعتماد دوباره به(ربیعی) جلب کنند».