انزوای بین المللی هرچه بیشتر رژیم آخوندی با افزایش تحریم‌ها

تنها چند روز از «انتصاب» مجدد آخوند روحانی برای مسند ریاست جمهوری در نظام آخوندی نگذشته و درحالیکه ۵۵ کشور عربی و اسلامی در اجماع جدید خود در ریاض, سیاست‌های مخرب خامنه‌ای برای صدور تروریسم و کشورگشایی در خاورمیانه و شاخ آفریقا را به چالشی جدی کشانده‌اند, اکنون کمیته روابط خارجی در کنگره آمریکا نیز طرحی بنام «قانون مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات توسط ایران» را تصویب و برای رأی‌گیری نهایی به سنای این کشور احاله داد.

بر اساس این حرکت نمادین که جاه طلبی‌ها و عربده‌کشی‌های دیکتاتوری ولی‌فقیه در زمینه‌های مانند موشکی را با چالشی بسیار جدی روبرو می‌نماید, دولت آمریکا باید «ظرف ۹۰ روز تحریم‌های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه‌های موشکی ایران» را تصویب کند.

بر این سیاق تحریم‌های جدید قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروهای تروریستی و تحریم‌ها را نیز پیش‌بینی نمود, امری که به یقین به ماشین سرکوب و صدور تروریسم و بنیادگرایی خامنه‌ای ضربات جدی وارد خواهد نمود.
 
در این رابطه قاضی تد پو رئیس این کمیته در جلسه استماع در کنگره و فراخوان به لیست گذاری سپاه پاسداران, در سخنان افتتاحیه خود، به افزایش دخالت‌های تروریستی و آزمایش ۱۴ موشک بالستیک از سوی دیکتاتوری ولی‌فقیه به‌ویژه بعد از اجرایی شدن برجام اشاره نمود و افزود: «علت استمرار پیشبرد برنامه موشک‌های بالستیک توسط (رژیم) ایران این است که این موشک‌ها بهترین سیستم حمل برای تسلیحات اتمی است... شک و تردیدهایی درباره پایبندی (رژیم) ایران به توافق (اتمی) وجود دارد... شورای ملی مقاومت ایران ماه گذشته (اعلام کرد، رژیم) ایران، هم‌چنان روی (برنامه) تسلیحاتی کردن یعنی قدم نهایی در مسیر (تولید) بمب اتمی کار می‌کند». (سایت مجاهدین خلق ۴ خرداد ۱۳۹۶)
 
همچنین لازم به یادآوری است, این طرح که در اساس قرار بود تا در ماه مارس در دستور کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار بگیرد, به درخواست و پادرمیانی اتحادیه اروپا در آن زمان و به دلیل ترادف زمانی با نمایش انتخابات در نظام آخوندی به تأخیر افتاد.

در این رابطه باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا که «این طرح را فروردین‌ماه ارائه» داده بود, « یک ماه پیش اعلام کرد که بررسی طرح‌های مربوط به افزایش تحریم‌های ایران را به خاطر اروپاییان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک ماه به تعویق می‌اندازد». ( صدای آمریکا ۴ خرداد ۱۳۹۶)

برنامه‌های موشکی رژیم آخوندی که اکنون به موضوع و نگرانی عمیق جهانی راه برده است, در حالی به خود شتاب گرفته که قطعنامه ۲۲۳۱ به جد از دیکتاتوری ولی‌فقیه خواسته است, به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت ارتباط با موشک‌های بالستیکی خودداری ورزد.