ایران - ۸ میلیون نفر در فقر مطلق

در گیرودار جنگ باندهای با عمامه و بی عمامه حکومتی بر سر خوان یغمایی بنام «پست ریاست جمهوری» در دیکتاتوری ولی‌فقیه، پاسدار قالیباف، شهردار فاسد و دزد تهران در سخنانی ضمن حمله به آخوند روحانی، به گوشه‌هایی از ابعاد فقر گسترده در میان مردم محروم میهن امان اعتراف کرد.

وی که در شعبده بازی تلویزیونی به نام مناظره تلویزیونی سخنرانی می‌کرد گفت: «امروز می‌خواهم واقعیتهایی را به شما عزیزان بگویم که ۱۰ درصد جمعیت ما فقیر هستند. فقر مطلق. برای ابتدایی‌ترین مسائل زندگی خود دچار چالش هستند. اگر می‌گوییم گرسنه می‌خوابند حرف گزافی نگفتیم».

در علم اقتصاد فقر مطلق به معنای آن است که فرد نیازمند از ابتدایی‌ترین حقوق و نیازمندی‌های اولیه زندگی محروم می‌باشد. ترجمان این سخن عبارت است از نبود «آب، تغذیه، خدمات بهداشتی و امکانات درمانی آموزش‌وپرورش، پوشاک، سفر و نیز سرپناهی برای زندگی»!.
همچنین در حالی این اشک تمساح از سوی کارگزار دزد رژیم برای ۸ میلیون فقیر ریخته می‌شود که عطف به داده‌های حکومتی، پاسدار قالیباف پرونده‌های قطوری در اختلاس و زمین‌خواری‌های میلیاردی در شهرداری تهران دارد. اخیرا نیز شبکه‌های اجتماعی تصاویر متعددی از «جشن عروسی ۶ میلیاردی» دختر وی انتشار داده‌اند که خود بهترین دلیل بر عمق چپاولگری و فساد سازمان داده در این رژیم ضد مردمی می‌باشد.

وی در ادامه به گوشه دیگری از ابعاد سونامی فقر در حاکمیت آخوندی اشاره کرده و می افزاید: «سی درصد جمعیت شهرهای بزرگ ما حاشیه‌نشین هستند. مهاجرت به شهرها را نگاه کنید. این‌ها دارند ضعف اقتصادی را به آسیب‌های اجتماعی هم سرایت می‌دهند و اگر اینطور شود غیرقابل جبران خواهد بود. بعضی خانواده‌ها در آستانه فروپاشی هستند». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶)

اگر مبنای آماری را همین سخنان قرار دهیم، درآنصورت می‌توان به ابعاد دیگری از فقر روبه رشد که اکنون خود را در سونامی حاشیه‌نشینی شهرها به نمایش گذاشته است، رسید. سخن آنکه، بنابراین اعتراف اکنون در حاکمیت غارتگر ولی‌فقیه ۲۴.۵ میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد. این رقم در حالی است که همواره متولیان رژیم و به‌ویژه دولت آخوند روحانی در تبلیغات خود، از وجود ۱۸ میلیون حاشیه‌نشین سخن به میان می‌آورد.
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که در جنگ برای نمایش انتخابات، چگونه پرده‌ها به کنار رفته و آمار و ارقام واقعی از فقر، فلاکت، بیکاری و رکود شدید اقتصادی به درون جامعه سرازیر می‌شود.
همچنین این وضعیت بحرانی در حالی است که پاسدار دزد و فاسدی بنام قالیباف که خود متولی شهرداری تهران می‌باشد، پیشتر از وجود ۵.۵ میلیون حاشیه‌نشین تنها در پایتخت خبر داده بود. وی در این رابطه گفته بود: «سی‌وپنج تا پنجاه درصد جمعیت شهر تهران حاشیه‌نشین هستند». (سایت حکومتی سلامت نیوز ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳)