بحران اقتصادی- تعطیلی ۱۰۰۰ کارگاه اقتصادی!

یکی از تبعات «مثبت»! نمایش انتخابات قلابی و بالاگرفتن جنگ و جدال میان باند های حکومتی فقیه همان به بیرون درز کردن ابعاد رکود اقتصادی در دیکتاتوری ولی فقیه می باشد.

بحران اقتصادی که اکنون شیرازه های کشور را به مرز نابودی کشانده است، بحدی رشد و نو یافته که یک سایت حکومتی پیشتر در گزارشی ضمن اعتراف به ابعاد بی سابقه آن نوشت: «تعطیلی بیش از ۳۰ برند و کارخانه معروف و قدیمی در دولت روحانی! ارج، داروگر، آزمایش، پارس الکتریک، پلی‌اکریل اصفهان، کاشی ایرانا، ماشین‌سازی تبریز، ایستک، دوچرخه‌سازی ایساک، قند ورامین، روغن‌نباتی‌قو، چیت‌سازی ری و ایران چوب، تنها بخشی از کارخانه‌های مهم تولیدی کشور است که در دولت تدبیر و امید کرکره خود را پایین کشیدند». (سایت حکومتی نسیم انلاین ۲۶ فروردین ۱۳۹۶)

این وضعیت وخیم اقتصادی در حالی است که دولت آخوند روحانی همواره در تبلیغات حکومتی خود از رشد اقتصادی بالای ۸ درصد سخن به میان آورده است، اما با نیم نگاهی به داده های رژیم، بخوبی می توان دریافت که اولا این آمار وارقام بغایت دستکاری شده مصرف تبلیغات انتخاباتی داشته و ثانیا آنچه را که حاکمیت در رشد درآمد های نفتی ثبت کرده است را دولت «تدبیر و امید» به حساب «رشد اقتصادی» می گذارد.
همچنین رئیس حکومتی در مجمع نمایندگان کارگری نیز در گفتگویی پرده از تعطیلی زنجیره ای بیش از ۱۰۰۰ کارگاه اقتصادی طی یک سال گذشته برداشت. وی با بیان این نکته، از «۵ هزار کارگاه در سراسر کشور», اکنون «۲۰ درصد از این کارگاه‌ها که مشمول کسب و کارهای ۱۰ نفره تا چند هزار نفره هستند، یا تعطیل و یا در حال تعطیلی هستند که شامل هزار کارگاه می‌شود. (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶)

به موازات این واقعیات نیز باید به ضربات حاصله از تعطیلی کارگاه ها و صنایع تولیدی اشاره نمود، امری که در روند مخرب خود نخست به بیکاری گسترده و سپس به کاهش تولید سراسری راه برده است. براین سیاق اکنون شاهد هستیم که باند های مافیای حکومت از این «سیاه چاله» برای هرچه بیشتر غارت و چپاول استفاده کرده و «واردات بی رویه» را جانشین تولید داخلی نموده اند.
این مثلث شوم زمانی تکمیل می گردد که به دو ضلع آن، ضلع سومی بنام قاچاق کالا را نیز اضافه نمائیم که تماما سوی باندهای وابسته به سپاه پاسداران بعنوان متولی مرزها و بنادر کشور صورت می گیرند. در این راستا ضرباتی که قاچاق کالا به تولید داخلی وارد کرده است به گفته این متولی حکومت باعث نابودی «۶۰ درصد از تولید داخلی شده است».

وی درادامه به فساد حکومتی در این بریز و بپاش های وارداتی اعتراف کرده و می افزاید: «اخیراً ۶۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط ناجا کشف شد که گزارش آن در صدا و سیما منتشر شد اما نکته جالب اینکه این محصولات پس از کشف مجدد توسط دولت عرضه می‌شوند و در سوله‌هایی به خوبی نگهداری می‌شوند تا آسیبی به آنها وارد نشود»!!.
وی سپس ادامه می دهد: «چشم تمام مسئولان کشور در سال‌های گذشته به خارج و مناسبات بین‌المللی دوخته شد و از وضعیت بنگاه‌های داخلی و ظرفیت‌های ملی به طور کامل غفلت شد».