«بمب ساعتی» بنام زلزله! در ایران

در پی هجوم طوفان های شنی در بخش های بزرگی از جنوب کشور و بویژه در شهرهای خوزستان و پس از آنکه پلاسکو، قدیمی ترین ساختمان تجاری تهران در پی آتش سوزی فرو ریخت، اکنون بسیاری از کارشناسان مسائل ایمنی نسبت به روز هرگونه حادثه طبیعی در شهرهای ایران و به تبع آن بروز خسارات سنگین انسانی و مالی بدلیل بی کفایتی نظام آخوندی و نبود بودجه و سرمایه گذاری در بهینه کردن زیر ساختار های شهری و روستایی، هشدار می دهند.

در تازه ترین نمونه رئیس حکومتی در بخش هلال احمربا اشاره به تهدید بروز زلزله در شهر ۱۵ میلیونی تهران گفت: «هر چند که بسیاری از مسئولان به این مسأله باور ندارند، ولی اگر بخواهیم به‌لحاظ تاریخی و علمی به پدیده زلزله نگاه کنیم می‌بینیم که در هر زلزله‌ای یک بازگشتی وجود دارد، ممکن است زمان مشخص نباشد ولی اگر بخواهیم فرکانس منطقی را در نظر بگیریم باید گفت خیلی نزدیک است». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۴ اسفند ۱۳۹۵)

وی در ادامه به ابعاد تهدیدات ناشی از زلزله پرداخت و می افزاید: «ما نیاز به ترس مدیریت شده؛ داریم؛ چه در مردم و چه در مسئولان، اما متأسفانه هیچ کدام به این مسأله توجهی ندارند و نمی‌دانند که بر روی بمب ساعتی نشستیم که خود را برای مقابله با آن آماده نکردیم».

واقعیت در حاکمیت آخوندی این است که به موازات سوء مدیریت در شهرداری ها و دوایر حکومتی که با بی عملی و بی تفاوتی متولیان رژیم نسبت به جان میلیون ها ایرانی همراه است، اکنون بسیاری از شهرهای میهن امان بشدت آسیب پذیر شده اند.
در حالیکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، موضوع پیشگیری از حوادث همواره از اولویت دولت ها بوده و در این زمینه ساختارهای علمی، مالی و تخصصی لازم از سال ها قبل از بروز هر حادثه پی ریزی می شوند، در ایران تحت حاکمیت آخوندی، موضوع کاملا برعکس بوده، بطوریکه نخست باید حادثه ای رخ دهد تا کارگزاران فاسد رژیم از خواب غلفت بیدار شده و دست به تشکیل «ستاد های بحران» بزنند! امری که میلیون ها مردم بیدفاع و محروم در خوزستان، کرمان، بوشهر و بخش هایی از ایلام و کردستان طی هفته های گذشته شاهد آن بوده اند.

این وضعیت وخیم تنها در مواردی مانند زلزله، طوفان و ریزگرد و غبارهای شنی صادق نیست بلکه بحران در ایران اکنون بحدی پیش رفته است که به گفته شورای منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: «۴۵۰ شهر و ۸ هزار و ۶۵۰روستا و آبادی ایران در معرض تهدید سیل هستند». (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶ اسفند ۱۳۹۵)
ابعاد گسترده و خسارات ناشی از بروز سیل در ایلام و یا استان فارس که طی هفته گذشته به مرگ چند تن از هموطنان امان انجامید، بخوبی مبین وضعیت بحرانی در زیرساخت های بشدن ضربه خورده می باشد. یک کارگزار رژیم در ادامه تاکید به میزان خسارات اعتراف کرده و اضافه می کند: «بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سیل در ۲۰ سال اخیر با متوسط خسارت هر سیل ۴۰۰ میلیارد ریال به وقوع پیوسته است».