معاون صدراعظم آلمان: در ایران نقض وخیم حقوق بشر وجود دارد، بویژه اعدام نوجوانان

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان قرار است روز یکشنبه آینده برای دیداری دو روزه به ایران تحت حاکمیت آخوندی سفر کند. صرفنظر از دیدگاه های اقتصادی و سیاسی این سفر که به یقین در چنین شرایطی مورد اعتراض تمامی نیروهای دمکرات و مدافعان حقوق بشر در ایران صورت می گیرد، معاون صدراعظم آلمان در مصاحبه ای با هفته نامه معتبر اشپیگل، اهداف اصلی سفر خود به ایران را نه تنها در بعد اقتصادی، بلکه رساندن پیام سیاست آلمان و اتحادیه اروپا در رابطه با «نقض حقوق بشر» و «دیکتاتوری بشار اسد» به دیکتاتوری ولی فقیه اعلام کرده است.

بنابراین گزارش (9 شهریور 1395), گابریل از جمله تاکید کرده است که «اتحادیه اروپا نمی‌تواند نقش کشورهایی را که در این» جنگ جنایتکارانه «سهیم هستند نادیده بگیرد و تنها به موضوعات مورد علاقه بپردازد». وی تصریح می کند: «طی سفر به ایران، همانند سفر به روسیه، به مقامات ایرانی خواهم گفت که خشم و اعتراضات شدیدی در آلمان نسبت به اسد و متحدان جنگی وی و ازوضعیت موجود در سوریه وجود دارد».

این سفر در حالی قرار است برگزار گردد که دیکتاتوری ولی فقیه جیب گشادی برای نتایج چنین سفرهایی دوخته است؛ زیرا خامنه ای بخوبی دریافته است که تنها راه برون رفتن از بحران اقتصادی و مالی، دور زدن بسیاری از تحریم های غیر اتمی از سوی جامعه بین المللی می باشد. براین اساس هدف اصلی رژیم آخوندی از برگزاری چنین دیدر هایی تشویق کشورهای اروپایی به امر مشارکت در اقتصاد ورشکسته نظام آخوندی نه به صفت «اتحادیه اروپا» بلکه به صفت هر کشورو بطور مستقل می باشد.

دراین رابطه وزیر اقتصاد آلمان ضمن اشاره به این واقعیت می افزاید: «برای مثال در زمینه های بانکی مشکلات عدیده ای وجود دارند. آمریکا تحریم های غیر اتمی وضع کرده است که همچنان موثر می باشند. همچنین بانک های ایرانی هنوز استاندارهای متعارف بین المللی را به اجرا در نیاورده اند. لذا بانک های آلمانی هنوز در زمینه تامین مالی فعالیت های ایران – آلمان محتاط هستند».
وی در ادامه می افزاید: «هر شرکتی که مطمئن نباشد که آیا تحریم‌ها علیه ایران دوباره برقرار خواهند شد یا اینکه شرکت‌ها به خاطر همکاری با ایران مورد مواخذه و انتقاد خواهند گرفت، حاضر به سرمایه‌گذاری بلندمدت در ایران نیست».

همچنین گابریل قرار است تا موضوع نقض شدید حقوق بشر در دیکتاتوی آخوندی را در صدر گفتگوهای خود قرار دهد. وی ضمن اشاره به بحران انسانی، بویژه اعدام نوجوانان در حاکمیت آخوندی، با تاکید می گوید: «در ایران نقض وخیم حقوق بشر وجود دارد، بویژه اعدام نوجوانان. من پیش از سفرم با سازمان های حقوق بشری و نماینده دولت آلمان در زمینه حقوق بشر دیدارهایی داشته تا دیدگاهم را نسبت به این موضوع عمیق تر نمایم».
وی در ادامه با اشاره به ستم مضاعف علیه زنان میهنمان در رژیم آخوندی با تاکید براستانداردهای بین المللی برای زنان ادامه می دهد: «در ایران قریب ۱۲ درصد از زنان شاغل می باشند. من عطف به استانداردهای سازمان ملل از شرکت های آلمانی خواسته ام تا به هنگام استخدام به موضوعی بنام نوع جنسیت توجه نکنند».