بیانیه حامیان استرالیایی دموکراسی در ایران به دنبال درگذشت پناهنده جان باخته ایرانی

حامیان استرالیایی دمکراسی در ایران بدنبال خودسوزی و مرگ دردناک امید معصومعلی پناهجوی ایرانی طی اطلاعیه ای از فراخوان مقاومت ایران به جامعه بین المللی برای محکوم کردن رفتار غیر قانونی استرالیا با پناهندگان، حمایت کردند.

در این اطلاعیه، پیتر مورفی سخنگوی حامیان استرالیایی دمکراسی در ایران ضمن ابراز همدردی و تاسف عمیق با خانواده امید معصومعلی افزود: "ما زندگی کوتاه مدت امید معصومعلی که بدلیل مخالفت با دیکتاتوری رژیم ایران تحت تعقیب و سرکوب قرار گرفته بود را ارج مینهیم و وحشیگری سیاست دولت استرالیا که در انتها منجر به دستیابی به آنچه که دیکتاتوری رژیم ایران میخواست شد، یعنی مرگ امید، را محکوم میکنیم".
آقای مورفی در پایان گفت: "ما به جنبش گسترده حامیان استرالیایی پناهندگان میپیوندیم و برای بستن فوری مراکز بازداشتگاه غیر قانونی در نائورو و جزیره مانوس، ورود تمامی ساکنان این مراکز به استرالیا و رسیدگی قانونی به درخواستهای آنها فراخوان میدهیم. ما کاملا از فراخوان مقاومت ایران در این رابطه حمایت می کنیم.
هموطنان ایرانی در کمپ های نائورو و مانوس و همچنین مردم استرالیا با اعتراضات و تظاهرات خود با پناهجویان ایرانی ابراز همبستگی کرده و سیاست های دولت خود را محکوم کردند.