اعتراف به شکست برجام

برخلاف تمامی آمال و آروزهای دیکتاتوری خامنه ای برای دوران پسا برجام که به تبع آن قراربود تا منافذ مالی برای اقتصاد به شدت ضربه خورده کشور باز شود، نایب رئیس مجلس حکومتی در سخنانی ضمن اعتراف به شکست رژیم در زمینه درآمد های مالی از طریق فروش نفت، بر این واقعت مهر تائید گذاشت.

محمدرضا باهنر (خبرگزاری حکومتی رسا 8 اردیبهشت 1395) با اشاره به «خام فروشی نفت» از سوی دولت آخوند روحانی برای هرچه سریعتر رسین به منابع مالی گفت: «متأسفانه اقتصاد ما متکی به رانت نفت است، این مسئله به این معناست که این محصول نقش اساسی در نوسانات بازارهای داخلی ما و معادلات آینده کشور دارد».
این کارگزار حکومت آخوندی در ادامه می افزاید: «در دوران قبل از تحریم‌ها ایران در هر روز 2.5 میلیون بشکه نفت خام استخراج و به فروش می‌رساند، در دوران اوج تحریم‌های اقتصادی، با کاهش سقف تولید نفت خام ایران به 700 هزار بشکه به قیمت 100 دلار، درآمد نفتی ما در هر روز به حدود 70 میلیون دلار رسید، اما امروز علی رغم تولید روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت در روز به علت افت قیمت آن به حدود 30 دلار، هنوز درآمد نفتی ما، بسیار پایین‌تر دوران تحریم است».

ترجمان این سخنان همان اعتراف به شکست سیاست های استراتژیک ولی فقیه و سرمایه گذاری های کلان وی برای برجام می باشد. خامنه ای برای هزارمین بار و به اشتباه تمامی «تخم مرغ های» خود را در سبد افزایش درآمد نفتی برای دوران پسا برجام گذاشته بود. ابعاد این شکست را که اکنون خود را در افزایش تعطیلی واحد های تولیدی و صنعتی، نرخ روبه رشد بیکاری، تورم و گرانی سرسام آور به نمایش گذاشته است، معاون مجلس رژیم اینگونه به تصویر می کشد: «در تمام خانواده‌های ایرانی یک یا چند فرزند تحصیلکرده بیکار وجود دارد، داشتن شغل با درآمد مکفی، حداقل حقوق شهروندی است که متأسفانه به دلیل اقتصاد نا به سامان داخلی بسیاری از مردم به ویژه جوانان از آن محروم هستند؛ مشکلات اقتصادی مرد را مستاصل کرده است».

همچنین خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم (8 اردیبهشت 1395) به بخش های دیگری از سخنان نایب رئیس مجلس رژیم اشاره کرده و می نویسد: «امروز پس از رفع تحریم‌ها روزانه 2 میلیون بشکه نفت 30 دلاری صادر می‌کنیم که تنها 60 میلیون نصیب ما می‌شود؛ یعنی درآمد ما از نفت در دوران تحریم از دوران برداشته شدن تحریم‌ها بیشتر بوده است».
وی در ادامه می افزاید: «با وجود این که تحریم‌ها را برداشتند، وضع ما از نظر اقتصادی بدتر شده است و دولت یازدهم باید بداند مردم در برخی موارد اقتصادی عاصی شده‌اند».