خرید و فروش کلیه در حاکمیت ننگین آخوندی

یکی از تبعات حاکمیت ننگین آخوندی همان پدیدار شدن صنعتی در کشور به نام “خرید و فروش کلیه“ است.

در حالیکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته هرگونه تجارت و کسب درآمد از طریق فروش ارگان های بدن جرم محسوب شده و مورد پیگرد قانونی می گیرد، در نظام ولی فقیه تجارت با ارگان های انسان نه تنها ممنوع نیست، بلکه در سایه و عنایت دولت آخوندی به انجام می رسد.
در این رابطه خبرگزاری حکومتی ایلنا (8 تیر 1394) در گزارشی با اشاره به نقش واسطه هایی به نام “انجمن های خیریه“ که جملگی در طیول دستگاه های حکومتی قراردارند، می نویسد: «این روز‌ها خبر‌هایی از فعالیت برخی خیریه‌ها در موضوع اهداء کلیه به گوش می‌رسد. در این مسیر اهداکننده و متقاضی دریافت کلیه در انجمن ثبت‌نام و پس از تکمیل ثبت‌نام با توصیه انجمن به آزمایشگاه مراجعه می‌کنند تا مراحل آزمایش انجام شود. در ادامه اگر جواب آزمایش‌ها مثبت بود، پول به حساب انجمن واریز می‌شود و بعد از اینکه عمل پیوند انجام شد، فرد اهداکننده با در دست داشتن نامه‌ای از بیمارستان که تاییدکننده عمل پیوند وی است به انجمن مراجعه کرده و چک به مبلغ قرارداد را دریافت می‌کند».
ترجمان “انجمن های خیریه“ همان راه اندازی بساط  ارگان هایی است که با دلالی مردم را بدلیل باور های فکری و مذهبی اشان مورد چپاول قرار می دهند و بخشا به آخوند های دانه درشت حکومتی وصل می باشند.
این گزارش در ادامه به نقل از یک بیکار کلیوی می افزاید: «به صورت اتفاقی با اهداکننده کلیه برادرم آشنا شدیم، اهل سنندج بود و مشکل مالی داشت. به او گفتیم که با مراجعه به انجمن مراحل ثبت‌نام را طی کند تا بتوانیم آزمایش‌های لازم را انجام دهیم. انجمن ۱۸ میلیون تومان برای کلیه قیمت‌گذاری کرده بود، اما با توجه به اینکه توان مالی داشتیم، مبلغ ۲۳ میلیون تومان را برای اهدا کننده در نظر گرفتیم. البته ۲۲ میلیون تومان را نقدا پرداخت کردیم و یک میلیون تومان را هم مسئول انجمن گفت که خود دولت به عنوان هدیه به حساب اهدا کننده واریز می‌کند. در ‌‌نهایت هم در بیمارستانی در اصفهان عمل پیوند را انجام دادیم».
گزارش در پایان حرف دل دولت آخوند روحانی را زده و خواهان چهارچوبی قانونی برای ادامه  فعالیت های این بنگاه های دلالی برسر ارگان های مردم  نیازمند شده و می افزاید: «گرچه وزیر بهداشت عنوان کرده که بر سر دوراهی خرید و فروش کلیه قرار گرفته است!!. اما به نظر می آید؛ تاکنون برنامه مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته نشده، چرا که هنوز بر در و دیوار شهر تبلیغات خرید و فروش کلیه دیده می‌شود و سایت‌هایی نیز در این باره وارد کار شده‌اند. اما سوال این است که آیا نمی‌توان به خدمات چنین خیریه‌هایی نیز سامان داد؟».
9 تیر 1394