بن بست اتمی- تقابل ظریف با ولی فقیه ارتجاع

با نزدیک شدن زمان پایانی مذاکرات اتمی میان کشورهای 5 بعلاوه یک با دیکتاتوری ولایت فقیه، جنگ و جدال باندهای درونی رژیم برسر سمت وسو و آینده نهایی توافق احتمالی هر روز ابعاد تازه ای بخود می گیرد.

در این راستا درحالیکه ولی فقیه طلسم شکسته چندی پیش به صراحت در سخنانی (شبکه سوم خبر رژیم 31. اردیبهشت 1394) گفت: «میگن بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم... من اجازه نمی‌دم بیگانگان بیان با دانشمندان ما بنشینند حرف بزنند. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد»، وزیرخارجه حکومت در دولت آخوند روحانی ضمن به چالش کشیدن این سخنان ولی نعمت خود، امر مصاحبه را بطور اصولی در چشم انداز قرارداد. وی در این رابطه گفت: «البته موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ ندارد و این یک مسئله کناری و فرعی بوده و حدود ۱۰ سال است که کشور برای حل این ادعاها و بهانه‌ها اقداماتی کرده است. در این رابطه روش‌هایی برای رفع ابهامات صورت گرفت و حتی در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد».
با این سخنان سرپرست تیم مذاکره کننده رژیم تیردوم را نیز به سوی رهبر نظام پرتاب کرده است. وی با یادآوری این نکته که در «دولت سابق مصاحبه هایی با دانشمندان هسته ای» از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته، آشکارا خامنه ای رابه نقض عهد و قول و قرارها و همچنین تبعیض میان دولت آخوند روحانی و پاسدار احمدی نژاد متهم می نماید. وی سپس با دلخوری به ولی فقیه رژیم یادآوری می کند (خبرگزاری حکومتی ایسنا 4 خرداد 1394) که: «در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آن‌ها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند، اما هیچ ابهامی پیدا نشد».
ترجمان این سخنان به یقین گویای همان سردرگمی در سیاست مربوط روند و سرانجام  مذاکرات اتمی است که اکنون نه تنها به مانند خوره به جان و تار و پود رژیم افتاده است، بلکه راه به باز شدن شکاف هرچه گسترده تر در میان رهبر، دولت، کارگزاران حکومت و دلواپسان نظام آخوندی، مجلس، سپاه پاسداران و تمامی ارگان های ذیربط برده است.