کشتار پلنگ های ایرانی در حاکمیت آخوندی

رسانه های حکومتی از کشته شدن ششمین قلاده پلنگ کمیاب ایرانی در خراسان رضوی گزارش کرده اند.

سریال کشتار وحش نایاب در حاکمیت آخوندی در حالی است که بی قانونی در حمایت از حیات وحش در ایران، اکنون نسل بسیاری از حیوانات کمیاب را به خطر انداخته است. به گزارش دانشنامه و یکی پدیا «شمار پلنگ‌های ایرانی بالغ در سراسر کشورهای محل زیست آن کمتر از 871 تا 1290 قلاده برآورد می‌شود». تازه‌ترین برآوردها سخن از «550 تا 850 »  قلاده  در ایران را دارند.
بنابرسایت حکومتی تابناک (5 اردیبهشت 1394): «لاشه یک پلنگ در حاشیه روستای چشم آزاد در شهرستان تربت جام مشاهده شده است. نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد که این پلنگ بر اثر استفاده از لاشه آغشته به سم مسموم شده و پس از طی مسافتی هنگام بالا رفتن از یک دره توان خود را از دست داده و تلف شده است. شواهد موجود و رد ناخن ها بر روی زمین بیانگر آنست که پس از تاثیر سم، پلنگ از ادامه حرکت به سمت بالای دره بازمانده و چند متر بر خلاف جهت شیب روی زمین کشیده شده و سپس تلف شده است».  
همچینین وقوع کشتار زنجیره ای و نابودی حیات وحش در حاکمیت آخوندی حالی است که کارگزاران این رژیم آخوندی با وجود تکرار حوادث تلخ اینچنینی همچنان به سیاست سکوت و بی عملی خود در این زمینه ادامه می دهند. این گزارش در ادامه با اعتراف به اعمال سیاست سانسور در این زمینه می افزاید: «جلوگیری از انتشار اینگونه اخبار توسط ادارات کل، نه تنها کمکی به حفاظت از گونه های جانوری ارزشمند نخواهد کرد، محدود شدن دسترسی به اطلاعات و عدم انجام تحقیقات درخصوص دلایل مرگ و دستیابی به سایر اطلاعات مورد نیاز، تصمیم گیری صحیح و منطبق با شرایط موجود به منظور حفاظت از باقیمانده جمعیت گونه های نادر را غیرممکن ساخته و گونه های ارزشمندی همچون پلنگ ایرانی را با سرعت بیشتری به نابودی نزدیک می کند».
پیشتر نیز اعلام شده بود که در پی کشتار بیرحمانه 5 قلاده پلنگ در کرمان, کازرون، ارتفاعات پیشکوه، شهرستان ایوان و آخرین آن در تربت جام، تنها طی یک ماه گذشته شش قلاده پلنگ ایرانی کشته شده اند.
6 اردیبهشت 1394