عزیز اصلی، دروازه بان بزرگ ایران در غربت بدرود حیات گفت

 

               کمیسیون ورزش

عزیز اصلی، دروازه‌بان بزرگ تیم ملی ایران در دهه‌های چهل و پنجاه، روز گذشته در سن 79 سالگی در آلمان بدرود حیات گفت. قهرمان پرآوازه ایرانی، پس از روی کارآمدن رژیم پلید آخوندی، به رغم وطن‌پرستی و ایران دوستی، مجبور به ترک وطن شد و در آلمان اقامت گزید. اما همواره دلش برای ایران و مردم ایران می‌تپید. او همواره رژیم آخوندی را که مسبب تبعید و آوارگی میلیونها ایرانی آزادیخواه شده بود، نفرین می‌کرد.

کلیه قهرمانان ورزشی ایران و اقشار مختلف مردم، به‌خصوص نسل جوان در تبعید ایران، به این قهرمان ارزنده و متواضع، عشق می‌ورزیدند و به او لقب «عمو اصلی» داده بودند.
عزیز اصلی که یک استاد و پیش کسوت ورزش فوتبال بود، طی اقامتش در آلمان دانش و تجربه ذیقیمت ورزشی خود را در تربیت ورزشکاران ایرانی و آلمانی به کار گرفت و در این پهنه نیز به جامعه ورزشی ایران خدمات بسیار کرد.
عزیز اصلی در خارج از کشور نیز از گزند تهدیدها و جنایتهای رژیم آخوندی در امان نماند. از جمله در سالهای 1372 و 1373 به دنبال آموزش فوتبال به جوانان ایرانی و فرزندان شهیدان و اسیران مقاومت ایران و شرکت در مسابقات فوتبال جام ایرانیان و هواداران مقاومت ، و پس از آن که مصاحبه‌ او از سیمای آزادی، تلویزیون ملی ایران پخش شد، مورد تهدید و فشار رژیم آخوندی قرار گرفت و دژخیمان و دلالان پست‌فطرت آخوندی شروع به ارعاب او و خانواده‌اش در ایران و آلمان کردند.
قهرمان بزرگ ملی ایران، به‌رغم تلاشهای رژیم آخوندی برای بردنش به ایران و مصاحبه و ندامت، به چنین کاری تن نداد و با تحمل درد غربت و دوری از وطن، سرانجام در آلمان به‌درود حیات گفت.
قهرمانان ملی عضو شورای ملی مقاومت و ورزشکاران ایرانی در سراسر جهان، درگذشت دروازه‌بان پرافتخار تیم ملی فوتبال ایران را به خانواده محترمش و همین طور جامعه ورزشی و فوتبال ایران تسلیت عرض نموده و برای آنها در فقدان عزیز اصلی، صبر و بردباری آرزو کرده و برای ملت بزرگ ایران نوید پیروزی و آزادی می دهند.

کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران
مسلم اسکندر فیلابی
4 اردیبهشت 1394