رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: سپاه پاسداران را باید در لیست تروریستی قرار دهیم

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه هفتم فروردین تصریح کرد: باید سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

پل رایان توافق هسته‌ای با رژیم ایران را «فاجعه کامل» نامید و گفت:‌ این توافق در نهایت راه را برای دستیابی رژیم ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای هموار می کند.
وی افزود: دیدگاه من را درباره توافقی که رئیس جمهوری اوباما با ایران انجام داد، همه به خوبی می دانند، اگر می خواهیم در آینده بهتر عمل کنیم،‌ نباید اشتباهات گذشته را فراموش کنیم.
پل رایان گفت: ما در راستای رفع تحریم‌های هسته‌ای میلیاردها دلار برای رژیم ایران فراهم کردیم و بیش از یک میلیارد پول نقد به آنها دادیم. در مقابل، رژیم ایران حمایت خود را از تروریسم افزایش داد، نقض حقوق بشر را بیشتر کرد و برنامه موشکی بالستیک خود را توسعه داد در حالی که همچنان نیم نگاهی به تسلیحات اتمی دارد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید نظارت سفت و سخت براجرای توافق اتمی شد و گفت:‌ ایراد مرگبار در این توافق این است که اگر رژیم ایران حتی به طور کامل همکاری کند، این توافق راهی صبورانه برای دستیابی آنها به توانایی تولید سلاح هسته‌ای باز می کند. این غیرقابل قبول است. بنابراین ما می بایست نظارت‌های دقیق و سخت براجرای برجام را تشدید کنیم و این حکومت را با تحریم‌های غیرهسته‌ای به خاطر طیفی از اقدامات غیرقانونی مجازات کنیم.
پل رایان در ادامه گفت:‌ مساله فراتر از برنامه هسته‌ای و موشکی رژیم ایران است و حکومت ایران در صدد گسترش نفوذ خود در منطقه است. آنها از یک دیکتاتور در دمشق که دست به نسل کشی می زند، حمایت می کنند، شبه نظامیان را در یمن مسلح می کنند و از تروریست‌ها از بغداد تا بیروت حمایت مالی می کنند. هدف آنها هژمونی و تسلط بر منطقه است. برای مقابله با این تهدیدات، ما می بایست از تمامی امکانات قدرت آمریکا استفاده کنیم.
ما می بایست تحریم‌ها علیه ارتش تروریستی رژیم ایران، سپاه پاسداران را گسترش دهیم و آن را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار دهیم.