واکنشهای هراسان رژیم آخوندی در قبال تحریمهای جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و مداخلات تروریستی

واکنشهای هراسان حکومت آخوندی در قبال تحریمهای جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و مداخلات تروریستی رژیم هم چنان ادامه دارد.

تلویزیون حکومتی در باره بیانیه وزارت خارجه آمریکا در باره اعمال تحریمها علیه ۳۰ فرد و نهاد درکشورهای مختلف به خاطر معامله با رژیم و طرحهای سنا و کنگره این کشور برای تشدید تحریمها علیه برنامه موشکی سپاه پاسداران، گفت:
مجری: امریکا تحریمهای رو علیه ۳۰ فرد یا شرکت خارجی به بهانه انتقال فناوری دوگانه به ایران اعمال کرده؛ گروهی از سناتورهای امریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات هم طرح جدید تحریم توان دفاعی ایران رو به کنگره این کشور ارائه کردند،
عابدینی: شما می دونید وقتی که یک تحریمی بر ضد یک شرکتی صورت میگیره طبعا روی اقتصاد ایران تاثیر میگذاره و اختلال ایجاد میکنه و اختلالش هم این هست که ممکنه شرکتهای دیگر یا افراد دیگر تمایلی به همکاری با ایران نداشته باشند بنابراین بر عکس تصوری که برخی از سیاستمداران و دولتمردان ایالات متحده دارند اینها با برجام بند ۲۹ برجام مغایر هست و دستکم با روح این بند مغایر هست.
اگر آقای منندز بعنوان یک سناتور که طراح این قطعنامه هست و طرح هست اگر مصوب بشه معتقد هست که این با برجام مغایر نیست اگر با برجام مغایر نباشد که هست در هر حال با قطعنامه 2231 مغایر هست نکته بعدی یک بحثی رو اینها مطرح کردند به عنوان تجهیزات با کاربرد دوگانه؛ تجهیزات با کاربرد دوگانه یک مفهوم بسیار کلی است که در این طرح هم بهش استناد خواهند کرد به اینصورت که شما مثلا فرض کنید که یک واشر هم در موشک میشه استفاده کرد هم در ماشین بنابراین اینها دست رئیس جمهور رو باز میگذارند تا هر جایی که خواست تحریمها رو بکنه یک خودکار رو هم من بعنوان خبرنگار میتونم استفاده کنم و هم یک ژنرال بنابراین حتی خودکار هم میتونه در چارچوب کاربرد دوگانه مطرح بشه.
نکته سوم اینه که
مجری: در واقع یک ابهاماتی درش وجود داره
عابدینی: نکته سوم این هست که اینها آمدند در بیانیه ای که روی سایت وزارت خارجه ایالات متحده قرار دادند گفتند که این موضوع این تحریمها سبب میشه تا مانع از ایجاد اختلال در منطقه غرب آسیا و بویژه یمن بشه که موشک به اونجا ارسال بشه
تلویزیون رژیم ۵/۱/۹۶

واکنشهای آمیخته به نگرانی نسبت به تحریمهای جدید آمریکا و طرح تحریمهای بیشتر در سنای این کشور، به جنگ باندهای درون رژیم تبدیل شده است.

فواد ایزدی از مهره های باند خامنه ای دولت حسن روحانی را مورد حمله قرار داد و گفت: «طرف امریکایی هدفش از برجام این بود که یکی از اهرمهای قدرت ایران را که همان انرژی هسته‌ای بود از دستش بگیرد و برخی نیز در داخل کشور فکر می‌کردند امریکا به دنبال تعامل با ماست که تفکر صحیحی نبود. امریکا به روح و به متن برجام پایبند نخواهد بود و دولت ایران هم در این خصوص عکس‌العمل مناسبی نشان نخواهد داد». (جوان آنلاین 6/1/95)

حداد عادل، مهرة اصلی باند خامنه ای نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت برجام، آنرا سوخت جنگ قدرت در جریان نمایش انتخابات آتی کرد و گفت: «برجام به یک موضوع تبلیغاتی برای جریان سیاسی طرفدار دولت مبدل شده .. و حرف های ضد و نقیض وضعیت برجام را متزلزل کرده است. بنابراین برجام در انتخابات سال ۹۶ معنای انتخابات سال ۹۴ را نخواهد داشت». (خبر روز 6/1/95)

در میان واکنشهای باند خامنه ای، شاهد نمونه های مضحک هم هستیم. ازجمله بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفته است: «در نخستین جلسه رسمی مجلس پس از تعطیلات، طرحی دو فوریتی را در خصوص تروریستی بودن ارتش و سازمان اطلاعاتی امریکا مطرح خواهیم کرد». (مهر 6/1/95)

در باند روحانی، شاهد واکنشهای متناقض هستیم. مثلا فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع از یک طرف تحریم ها را نقض برجام توصیف می کند و از طرف دیگر در تلاش برای دفاع از برجام می گوید: از آنجایی که شرایط بین‌المللی برای عدم اجرا یا پاره‌کردن برجام فراهم نیست، آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با تحریم‌های جدید امکان استفاده نظام از شرایط پساتحریم‌ را دشوار کنند. (خبرنگاران جوان 6/1/95)

یک نمونة دیگر حسین شیخ الاسلام مشاور ظریف است که از یک طرف در واکنش به طرح تحریمهای جدید در سنای آمریکا گفت: “طبعا این طرح نقض برجام و زورگویی است» و از طرف دیگر با اشاره به این که: «جنگ فعلی دشمن در بعد اقتصادی است و تمام انرژی‌شان را صرف می‌کنند تا از این بخش به ما فشار بیاورند» نتیجه می گیرد که «باید در داخل در مقابل این توطئه‌ها اتحاد داشته باشیم و به این مسئله واقف باشیم که هدف توطئه در ایران چپ و راست نیست بلکه هدف اقدامات آنان علیه جمهوری اسلامی است». (خبرنگاران جوان 6/1/95)

برخی از مهره های باند روحانی هم برای گریز از این تناقض، از اشاره به تحریمها خودداری و به تأکید بر ضرورت ادامه برجام بسنده می کنند.
مثلا آخوند انصاری مشاور حقوق روحانی می گوید برجام سند محکمی است و دولت توانسته است آرامش و امید سیاسی را در جامعه گسترش دهد. (مهر 6/1/95)

مهمتر از همه خود آخوند روحانی است که با خودداری از اشاره به تحریمهای اعمال شده و در پیش رو، به تبلیغ برای برجام پرداخت و گفت: «امروز در سایه اعتماد و امید، صادرات نفت خام و میعانات نسبت ‏به قبل از اجرای برجام، حداقل ۲ برابر افزایش داشته است و این مسیر درست را باید همچنان ‏ادامه داد».‏ (تسنیم 6/1/95)