انتخاب ژرار دوپره، رئیس گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد بعنوان نماینده سال ۲۰۱۷ پارلمان در زمینه عدالت و آزادیهای مدنی

ژرارد دوپره، نماینده پارلمان اروپا و وزیر دولت بلژیک که ریاست گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد شامل بیش از 200 نماینده از کشورهای مختف اروپایی و گروههای مختلف سیاسی پارلمان اروپا، به عنوان نماینده سال 2017 پارلمان اروپا در زمینه عدالت و آزادیهای مدنی برگزیده شد.

این جایزه توسط «مجلة پارلمان» اهدا می‌شود و مراسم آن روز چهارشنبه 22 مارس در بروکسل برگزار شد.
خانم روبرتا بوناتزی بنیان‌گذار و رئیس بنیاد اروپایی برای دموکراسی که پیروزی ژرار دوپره را در مراسم اهدا جوایز اعلام کرد ضمن تبریک به او، گفت: «مفتخرم که ژرار دوپره را به‌عنوان برندة جایزة نمایندگان پارلمان اروپا در سال 2017 در زمینة عدالت و آزادی‌های مدنی اعلام کنم. چالش‌های مهمی برای جلوگیری از افراطی‌شدن در پیش است».
بدنبال اعلام ژرار دوپره بعنوان نماینده سال 2017 پارلمان اروپا در زمینه عدالت و آزادیهای مدنی وی در اظهار نظری نوشت: از این‌که شب گذشته در مراسم اهدای جوایز نمایندگان پارلمان اروپا در سال 2017، به‌عنوان بهترین نمایندة اروپایی سال در زمینة «عدالت و امور داخلی» انتخاب شدم، بسیار خوشحالم.
این جایزه، پاداشی برای کار من در کمیسیون «آزادی‌های مدنی، عدالت و امور داخلی» است که در آن به‌طور خاص به سیاست اروپا دربارة نبرد علیه افراط‌گرایی و تروریسم می‌پردازم.... این جایزه عزم من‌را تقویت می‌کند تا به فعالیتم در کمیسیون «آزادی‌های مدنی، عدالت و امور داخلی» و نیز در کمیسیون بودجه ادامه بدهم. از همین فردا به مقر یوروپول در لاهه خواهم رفت تا با نمایندگان مرکز اروپایی نبرد علیه تروریسم گفتگو کنیم.

ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، از برجسته ترین سیاستمداران اروپایی است که ضمن حمایت از مقاومت ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم و بانکدار مرکزی تروریسم و افراط گرایی، در سخنرانیهای خود در پارلمان اروپا و در کنفرانسهای مختلف، پیوسته نقض حقوق بشر و حقوق مدنی و اجتماعی مردم ایران و هم چنین تروریسم صادراتی و دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه را محکوم و از برنامه مریم رجوی برای آزادی ایران از سلطه استبداد دینی و استقرار یک جمهوری مبتنی دموکراسی و حقوق بشر و برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت حمایت کرده است.
جوایز نمایندگان سال پارلمان اروپا در زمینه های مختلف، همه ساله توسط مجله پارلمان اهدا میشود.