سنای ایالات متحده، تالار تاریخی کندی کاکس، گردهمایی در آستانه نوروز ۱۳۹۶

با حضور برجسته ترین سناتورها و مقامات پیشین امریکا

 

محکومیت تروریسم و نقض حقوق بشر توسط رژیم آخوندی فراخوان به لیست گذاری سپاه پاسداران حمایت از طرح ۱۰ مادهای مریم رجوی
سناتور جان مک کین رئیس کمیته قوای مسلح سنا
سناتور جوزف لیبرمن کاندید معاونت ریاست جمهوری
سناتور جین شهین عضو ارشد کمیته روابط خارجی و کمیته قوای مسلح سنا
سناتور گری پیترز عضو کمیته قوای مسلح و کمیته امنیت داخلی سنا
سفیر لینکلن بلومفیلد مدیرکل سابق وزارت خارجه در امور سیاست نظامی

سناتور جان مک کین –رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا
متشکرم خیلی خیلی متشکرم (کف زدن حضار)متشکرم متشکرم به خاطر چنین استقبال گرم و بی نظیر. بینهایت سرفرازم کردید و خیلی هیجان زده شده ام از دیدن این تعداد زیاد از دوستان خودم در اینجا شامل تعداد زیادی از بهترین دوستانم که مایه گذاشتند و با علاقه وقت صرف کردند و به آریزونا سفر کردند و من را در مبارزات انتخاباتی برای انتخاب مجددم کمک کردند. من هرگز قادر نخواهم بود بطور کامل از کمکی که شما به من در مبارزات انتخاباتی ام نمودید تشکر کنم . گرچه فکر میکردم به هرصورت میبرم ولی نه اینطور نبود ، پس ممنون از شما.
من دوست عزیزم جو لیبرمن را اینجا می بینم و میدانم که بعدا او برایتان سخنرانی خواهد کرد . او دوست وفادار مردم ایران است. و او یار دیرینه من در کمک برای انتقال دوستانتان از کمپ لیبرتی به مکان امن بود.
دوستانم من میخواستم چند کلمه ای در مورد وخیم تر شدن رفتار حکومت ایران بگویم. بنظرم این رژیم در حال آزمایش دولت جدید است.
شما آزمایش موشک بیشتری خواهید دید و فکر میکنم که تحریکاتی را مثل پرواز بر فراز کشتی های جنگی ما در تنگه هرمز و دیگر جاها شاهد خواهید بود. من بوضوح مطمئنم که گرچه ممکن است رژیم ایران قرارداد اتمی را نقض نکرده باشد ولی حتما دیگر قرار داد ها را زیر پا گذاشته است. انها مشغول آزمایش سلاح ها هستند. در همین لحظه که صحبت میکنیم آنها به ایفای نقش اصلی خود در سوریه یعنی حمایت از بشار اسد ادامه میدهند.
و البته حالا ۱۰۰ میلیارد دلار دارند که (در این راه) خرج کنند. باور کنید که این پول را برای بهبود خطوط هوایی خرج نمیکنند و برای همین است که من ضروری میدانم که تحریم های بیشتری در رابطه با رژیم ایران بایستی بر قرار شود. فکر میکنم حضور نظامی ما الزامی است بطور خاص در آبهای بین المللی که تجاوز به کشتی هایمان بی پاسخ نماند. تنها چیزی که رژیم ایران انرا می فهمد همان است که رونالد ریگان گفت " بدست آوردن صلح از طریق قدرت".
بالا تر از همه اینها، به مردم ایران باید این امید و اعتقاد و قول ما داده شود که روزی خواهد آمد که دوباره ایرانیان آزادی را بازیابند. و همنطور که در موارد دیگر نیز بارها گفته ام به امید روزی که در میدانی که آن زن جوان ایرانی "ندا" که تمام جهان شاهد ریختن خونش (بر آسفالت سرد وتیره) و مرگش بودند مجسمه اش را بنا کنیم و این نشان درنده خوئی و سبعیت رژیم وحشی ایران در مقابل مردم اش است. و شما یاران ثابت قدم او (ندا) هستید. بله شما کسانی هستید که پیش من میایید و من را در جریان امور قرار میدهید. شما همانهایی هستی که درد و رنج مردم ایران را در بالاترین سطح در ذهن من قرار میدهید و به آن اولویت میدهید .
و این پیام به رژیم ایران است که اگر قوانین بین المللی را زیر پا بگذارند اگر به تحریکات خود ادامه دهند و سرکوب را گسترش دهند و اگر به نقض قوانین و معاهدات ادامه دهند، آنها بهای بسیار بسیار سنکینی را خواهند پرداخت.
دوستانم از شما متشکرم از هر انچه شما برای آنها که بسیار دورند انجام میدهید برای تمام کوششهایتان که مردم اطمینان یابند که در آینده نه چندان دور آنها از آزادی که طالب آنند برخوردار شوند و ما همه با هم در آن میدان مجسمه ندا را برپا خواهیم کرد. خدا شما را حفظ بدهد. (کف زدن حضار).

سناتور جین شهین – عضو سنای امریکا
خیلی ممنون از این معرفی خوشایند و استقبال بسیار گرم.
نوروز به شما مبارک و به همکار سابقم سناتور جو لیبرمن. خیلی عالیه که من اینجا پیش شما هستم. من ممنونم از اینکه این فرصت به من داده شده که اینجا در کنار شما و مقامات برجسته ای که اینجا هستند و همچنین سفیر آلبانی . از او و از کشور آلبانی متشکرم که با سخاوت همه ساکنان لیبرتی، مخالفان رژیم که در معرض خطر در کمپ اشرف و لیبرتی بودند را بطور کامل پذیرفتند. باید این سخاوت و کمک های بسیار انساندوستانه که بسیار مهم است را دید و به رسمیت شناخت.
و البته من میخواهم از همه شما اینجا تشکر کنم چون اگر نبود کار و پشتکار همه شما در این سالن همراه با دیگر افراد در این کشور برای به اشراف رساندن ما نسبت به آنچه که علیه ساکنان کمپ اشرف انجام می شد و نهایتا موجب انتقال آنها به کمپ لیبرتی شدید. و از آنهاییکه معتقدند که دولت ایالات متحده امریکا وقتی قولی میدهد بایستی پای آن بایستد. و من از شما متشکرم که کمک کردید تا این به واقعیت تبدیل شود. پس از این بابت بسیار متشکرم
من الان شما را ترک میکنم و مجددا نوروز را به شما تبریک میگویم. برای همه چیز از شما متشکرم و از آنچه انجام میدهید و بدانید که کسان بی شماری اینجا هستند که بسیار سخت میکوشند که از ارزش های دمکراتیک دفاع کرده و بکنند و تا اینکه این ارزش هایی که ما را تا این نقطه بالا کشیده محفوظ بماند. از همه شما سپاسگزارم. (دست زدن حضار)

سناتورگری پیترز-عضو سنای امریکا
متشکرم. از همه شما متشکرم.
مایه افتخار بسیار است که در اینجا حضور دارم.
و همچنین مایه افتخار است که در اینجا هستم تا چند کلمه ای هم در رابطه با سناتور لیبرمن بگویم. من فرصت داشتم که مدت زمانی را در کنار او در شهر مونیخ صرف کنم، حدود دو یا سه هفته پیش. در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ.
من امیدوارم که روزی به آلبانی بروم و اشرفیان را در آنجا ببینم و امیدوارم این روز بزودی فرا برسد. من با نخست وزیر ادی راما سال گذشته که او در اینجا حضور داشت صحبت کردم. و از جانب جامعه شما از او تشکر کردم که کشوری دارد که افراد را می پذیرد و پناهگاهی برای آنان است. اما همانطور که گفتم ما در کنار هم باید با قدرت علیه رژیم ایران بایستیم و این نباید یک موضوع حزبی باشد، همانطور که قبلا هم گفته شد. بین دمکرات ها و جمهوریخواهان نباید کوچک ترین شکافی در رابطه با مقابله با رژیم ایران و حسابرسی از این رژیم برای احترام به حقوق بشر و دمکراسی وجود داشته باشد، دمکراسی که مردم ایران بتوانند بطور واقعی در آن تصمیم بگیرند و بتوانند آرزوهای خود را محقق ساخته و در آزادی زندگی کنند که مستحق هر انسانی است. این باید یک وجه اشتراک بین دمکرات ها و جمهوریخواهان باشد. ما باید متحد باشیم. از شما متشکریم که ما را اینگونه متحد ساخته اید زیرا با چنین اتحادی است که میتوان این اهداف را محقق ساخت.
باید در برابر رژیم ایران پیوسته هوشیار بود.
آزمایش های پی در پی موشکی آنها و سایر اقدامات تروریستی رژیم در سراسر خاورمیانه و نقاط دیگر غیرقابل قبول است. من در گذشته و در آینده هم از تحریم های قوی علیه رژیم ایران حمایت میکنم. آنها باید توسط آمریکا مورد حسابرسی قرار گیرند. باید تحریم های قوی علیه آن اعمال کرد، و به همین خاطر من به تمدید ده ساله تحریم های رژیم رای دادم. من با توجه بسیار نظاره گر تعهدات اتمی رژیم در راستای توافق خواهم بود.
فکر میکنم باید ساختار قوی تری شکل گیرد و ما با سفیر و سایرین در رابطه با موضوع جامع تر تکثیر تسلیحات اتمی صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه میتوان سایر دولت ها را از غنی سازی اورانیوم متوقف کرد.
وقتی فکر میکنید که چنین تسلیحاتی در دست چنین رژیمی قرار گیرد که یکی از بدترین کارنامه های نقض حقوق بشر در این کره خاکی را دارد و بطور مستمر مطبوعات آزاد یا تظاهرات یا هرگونه فعالیت یک جامعه آزاد را سرکوب میکند، ما نمیتوانیم به آنها اجازه دستیابی به این تسلحیات کشتار جمعی را بدهیم.
بنابراین متشکرم که مرا به این جلسه دعوت کردید و بخاطر تلاش های تان در دفاع از مردم ایران متشکرم و امیدوارم که در سالیان آتی با شما کار کنم. از شما بسیار سپاسگذارم.

سخنان سناتور جوزف لیبرمن کاندید معاونت ریاست جمهوری، درگردهمایی ایرانیان
با تشکر از شما. خیلی ممنون. خیلی ممنون. نوروز مبارک به همه. من همیشه حسادت خاصی به مردم ایران از نظر سال نو داشته ام، چون سال نو در شروع بهار خیلی با معنی تر از داشتن آن در ۳۱ دسامبر و ۱ ژانویه است، بنابراین خوشوقتی بزرگی است که این روز را با شما سهیم باشم و نیز، اگر بتوانم اینجا یک امید و دعا برای سال پیش رو بکنم، که در آن گلهای بهار آزادی در ایران شکوفه بزند و این ملت بزرگ با چنین تاریخ و فرهنگ افتخار آفرین و غنی، از دیکتاتوری وحشی رژیمی که در حال حاضر در تهران حاکم است، آزاد شود. با کمک خدا، این می تواند اتفاق بیفتد، و اجازه دهید بگویم که من هم دعا می کنم که نوروز بعدی ما این تجمع را در تهران آزاد، پایتخت ایران آزاد داشته باشیم. این می تواند اتفاق بیفتد و با کار ما با هم، اینطور خواهد شد.
اما یک چیز که ما باید جشن بگیریم، و باید به ما در مورد مبارزه بزرگتر علیه رژیم ایران امیدواری بدهد، این است که افرادی که زندانی بودند - هیچ کلمه دیگری برای آن نیست - در کمپ لیبرتی زندانی بودند آزاد شده اند. و مردم می گفتند این اتفاق نخواهد افتاد. مردم می گفتند نمی تواند اتفاق بیفتد و با تلاش های بسیار اعضای هر دو حزب، با رهبران جامعه ایرانی-آمریکایی، با دوستان ما در آلبانی، این صورت گرفت. بنابراین خدا را شکر، و اجازه دهید از آلبانی هم تشکر کنیم.
یک سال کامل بود که توافقنامه هسته ای ایران اجرا شد و چه توافق بدی بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی، نه یک آژانس دولت ایالات متحده، بلکه آژانس سازمان ملل متحد، در ماه نوامبر نقض دوم قابل توجه توافق با ایران را یافت که در آب سنگین بود که آنها از حد ۱۳۰ تن آب سنگین فراتر رفتند. بنظر فنی می آید. این جدی و مهم است. این در اشاره به آزمایش های موشکی که رخ داده بود، نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت، که در سال ۲۰۱۰به تصویب رسید، و قطعنامه ۲۲۳۱، همانطور که خانم رجوی گفت، در سال ۲۰۱۵زمانی که شورای امنیت معامله هسته ای را تایید کرد تصویب شد. ما لازم نیست حتی به نوامبر برگردیم. در روزهای اخیر رفتار دولت ایران در خلیج فارس، اذیت و آزار ناو امریکایی شکست ناپذیر – این در دو مورد در تنگه هرمز بود - همه بخشی از رفتار بد رژیم ایران است.
کسانی که با اشتیاق از ما می خواستند توافق۱+۵ را، به اصطلاح برجام، با ایران را تایید کنیم، می گفتند اگرچه که خودش قرارداد بی نقصی نیست، اما امید استحاله رژیم ایران به یک رژیم متمدن میانه رو را می دهد. اما صادقانه، در سال گذشته چه چیزی اتفاق افتاده است؟ واقعیت این است که نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه همه چیز بدتر شده است. حقوق بشر، به گفته گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل،رژیم ایران وقتی به اعدام مردم خودش بطور سرانه مربوط می شود، شماره یک در جهان است. هیومن رایتس واچ گفت که اعدام دسته جمعی اهل سنت در تهران در سال ۲۰۱۶ "یک نقطه شرم آور در سابقه حقوق بشر (رژیم ایران) است." در مورد تروریسم چی ؟ تروریسم رژیم ایران در داخل با ترور آن در خارج از کشور در تلاش توسعه طلبانه اش در منطقه همسان است.
در طول سال گذشته که به زودی به پایان میرسد، در سوریه به تنهایی، تقریبا ۷۰۰۰۰ نیروهای نیابتی رژیم ایران وجود داشت.
ولی فقیه و سپاه پاسداران تنها متجاوز نیستند، آنها غارتگران ثروت ملی هستند. آنها حداقل ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی ایران، اقتصاد ملی را کنترل می کنند. یک سند بسیار چشمگیر به تازگی توسط شورای ملی مقاومت ایران منتشر شده که این را برجسته می کند. چهارده قدرت اقتصادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط ولی فقیه، سپاه پاسداران، یا وابستگان به آنها با ارزش ده ها میلیارد دلار کنترل می شود. و چه چیزی بر سر بیشتر این پولها می آید؟ صرف تحقق بخشیدن به سیاست های افراطی داخلی و خارجی رژیم تهران می شود. تهران سالانه بین ۱۵تا ۲۰میلیارد دلار – پولی که واقعا متعلق به مردم ایران است - در سوریه به منظور تامین مالی جنگ در سوریه برای حفاظت از اسد خرج می کند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاسم سلیمانی میلیاردها دلار در عراق برای تامین مالی شبه نظامیان و تحریک خشونت های فرقه ای هزینه می کند. همان شبه نظامیان شیعی که مسئول مرگ صدها تن از سربازان آمریکایی که در عراق خدمت کرده بودند
بنابراین حرف آخر این است - رژیم در تهران نه تنها در نتیجه توافقنامه هسته ای تغییر نکرده است، بلکه اگر چیزی باشد بدتر شده است. و من فکر می کنم نتیجه منطقی این سابقه از واقعیتها، من اینها را از خودم در نمی آوردم – این است که رژیم به خودی خود تغییر نمی کند. و به نظر من در نتیجه راه حل نهایی برای این جدی ترین خطر این است که ما و متحدانمان، در کار با مردم ایران، کار با شورای ملی مقاومت و گروه های اپوزیسیون در ایران، ما باید رژیم در ایران را تغییر دهیم. این باید هدف ما باشد. بنابراین نوروز زمان امید است. این یک آغاز جدید است. نوروز به معنای واقعی کلمه به معنی، من مطلع هستم و یاد گرفته ام، یک روز جدید است. و به نوعی یک روز جدید در واشنگتن است، و هر چند من می گویم که یک حامی کمپین وزیر کلینتون در انتخابات سال گذشته بودم، وقتی به سوال ایران می رسد، تغییر از رئیس جمهور اوباما به رئیس جمهور ترامپ یک تغییر بسیار قابل توجه و امیدوارکننده است. دولت اوباما از توافق بد حمایت کرد، نمی خواست نقض آن را ببیند. وزیر امور خارجه کری را به منظور تشویق بانکداران اروپا برای برگشتن و انجام تجارت در ایران فرستاد که خود آنها نمی خواستند آن را انجام دهند، چرا که آنها با تحریم ها قبل از آن سوخته بودند. تغییر در نگرش کاخ سفید به ما فرصت مهمی را می دهد.
اما من به افرادی که اینجا جمع شده اند می گو یم، که بسیاری از آنها کارکنان اعضای کنگره هستند، که ابتکار عمل در بسیاری از، مهم ترین چیزهایی که می تواند وضع موجود در ایران را تغییر دهد باید از کنگره بیاید.
فکر می کنم شما درخواهید یافت و دریافته اید که اجماع هر دو حزب در مورد تهدیدی که رژیم ایران نشان می دهد بازگشته است، و یک علاقه واقعی در تمرکز روی رژیم ایران و تغییر آنچه الان وجود دارد، هست. پس هدف ما چیست؟. هدف ما، هدف شما تنبیهی نیست. اثباتی است.
ما، همانطور که خانم رجوی به روشنی در طرح ده ماده ایش به تصویر کشیده، یک زندگی بهتر برای مردم ایران می خواهیم. من به طور خلاصه به آن می پردازم. اول انتخابات، آزاد و عادلانه که در آن صندوق رای تنها معیار برای مشروعیت آن انتخابات می شود. دوم، یک نظام کثرت گرا با آزادی احزاب و تجمعات. احترام به آزادی های فردی، آزادی بیان، دسترسی بی قید و شرط به اینترنت. چهارم، جدایی دین و دولت. پایان کشتار واقعا اهل سنت، مسیحیان، و بهائی ها در ایران. پنجم، برابری جنسیتی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی. ششم، احیای حاکمیت قانون و عدالت، که یک افتخار، یک سنت ایرانی است. هفتم، پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر میثاق های بین المللی و کنوانسیون های مشابه. هشتم، به رسمیت شناختن اهمیت مالکیت خصوصی، سرمایه گذاری خصوصی، و اقتصاد بازار به عنوان موتور رشد در ایران آزاد. و نهم، حمایت از یک سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز، همکاری های بین المللی و منطقه ای و احترام به منشور سازمان ملل متحد. و در آخر، خانم رجوی به نمایندگی از مردم ایران گفته است، یک ایران غیر هسته ای، عاری از سلاح های کشتار جمعی.
حالا این یک برنامه عالی است، و من خودم فکر می کنم شباهت قابل توجهی به برنامه انقلاب آمریکا در قرن ۱۸، انقلاب فرانسه در قرن ۱۹، و جنگ علیه نازیسم و فاشیسم در قرن ۲۰، دارد. بنابراین آنها جنگهایی بودند که بسیاری از افراد عاقل، متفکران معمولی فکر می کردند هرگز نمی تواند برای آرمان آزادی پیروز شود، اما هر یک از آنها پیروز شد.
و به این ترتیب در سپیده دم نوروز، یک روز جدید، می خواهم به شما امروز در اینجا بگویم که تاریخ نه با رژیم در تهران، بلکه با مردم ایران می ایستد. و من همچنین می خواهم بگویم، ما باید با آنها به عنوان آمریکایی بایستیم. این مسئولیت ما به عنوان آمریکایی است، چرا که ما یک ملت بنا نهاده شده بر یک عقیده، بر یک باور هستیم، حقیقت بدیهی که هر فردی نه توسط دولت، بلکه توسط آفریدگار ما، خدا، از حق زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی برخوردار است. رژیم افراطی در تهران، هر روز به طرز وحشیانه ای این حقیقت را انکار می کند، و بطور وحشتناکی این حقوق را از مردم ایران دور نگه می دارد. و به همین دلیل ما باید به مردم ایران کمک کنیم خود را از مستبدینی که در حال حاضر بر آنها حکومت می کنند خلاص کنند.
با هم با مردم آمریکا و مردم ایران، با کمک خدا، آزادی و عظمت واقعی به ایران باز می گردد، و شاید که در این سال اتفاق بیفتد. خیلی خیلی سپاسگزارم.

سخنان سفیر لینکلن بلومفیلد – معاون پیشین وزیرخارجه امریکا
درود بر همه شما. نوروزتان مبارک. من میخواهم سخنانم را با تبریک نوروز به دوستان ایرانی خود، ایرانیان مقیم آمریکا، آغاز کنم که جامعه ایرانیان مقیم آمریکا را تشکیل میدهند
میخواهم نوروز را به دوستان ایرانی در تبعید، در فرانسه، در سراسر اروپا، در استرالیا و بویژه در آلبانی تبریک بگویم. خیلی خوشحال شدیم که سفیر فابر را در اینجا دیدیم. ما دولت آلبانی را تحسین میکنیم. من افتخار آن را داشتم که پاییز گذشته برای اولین بار به آلبانی سفر کنم و با تبعیدیان ایرانی که در امنیت از کمپ لیبرتی منتقل شدند ملاقات کنم. بنابراین حق است که جشن بگیریم.
من بعنوان متخصص سیاستگذاری، برخی از گزینه های عملی را به شما ارائه خواهم داد. شما سخنان سناتور مک کین را شنیدید که در رابطه با تحریم ها حرف زد و از سایر سخنرانان شنیدید که از واکنش نظامی سخن گفتند. اما گزینه ها بیشترند و من آنها را برخواهم شمرد
البته که پارسال ما نگران حدود سه هزار تن از زنان و مردان بی دفاعی بودیم که شجاعانه علیه بنیادگرایی مذهبی در کمپ لیبرتی ایستادگی میکردند و ما از سال ۱۹۸۶سرنوشت آنها را دنبال میکردیم، یعنی از زمانیکه آنها برای اولین بار در عراق حضور یافتند و کمپ اشرف را ساختند. کمپی که فی الواقع مظهر واقعی خلاقیت و سخت کوشی است.
پارسال ما همچنان بطور مستمر کلمات توهین آمیز نسبت به مقاومت ایران را می شنیدیم. آنها از سال ۱۹۹۷تا سال ۲۰۱۲در لیست تروریستی بودند و بسیاری از افراد معتبر در واشنگتن و در رسانه ها هراس داشتند که بگویند اتهامات تروریستی علیه آنها مشکوک است. و از نظر من این غیرقابل قبول و خطرناک بود و بنابراین من در رابطه با این اتهامات تحقیق کردم و سعی کردم که سرگذشت مقاومت ایران را دریابم، مقاومتی که ۵۰ سال ادامه داشته
و بالاخره، سال گذشته تحلیل گران در واشنگتن میگفتند: «به رفرمیست ها توجه کنید». برخی میگفتند که روحانی و وزیر خارجه او ظریف و رفسنجانی رهبر اصلی آنها در میان «مدره ها» هستند. این دسته باصطلاح رفرمیست مانند اسبی بود که روی آن شرط بندی شده بود تا ایران را تغییر دهد و بهبود بخشد. این ماجرای پارسال بود.
به روند تغییرات در این سال نگاه کنید. خیلی چیزها تغییر کرده است. قرارداد اتمی پاره نشده است. این قرارداد مشمول نظارت شدید است و برخی موارد آن نقض شد. جنگی با رژیم رخ نداد. در عوض، دیدیم که رژیم ایران منافع آمریکا را تهدید کرده و فعالیت های بسیار بی ثبات کننده و غیرقانونی و متجاوزانه و حتی جنایتکارانه ای علیه همسایگان خود انجام داده است. وضعیت از یمن تا عراق و سوریه و نقاط دیگر بدتر شده است. ساکنان کمپ لیبرتی اکنون در اروپا در امنیت بسر میبرند. اگرچه رژیم ایران همچنان در پی آنها است و ما باید بشدت هوشیار باشیم و در کنار دوستان خود در آلبانی بایستیم
مقاومت ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران، اکنون بعنوان مقاومتی برسمیت شناخته میشود که تمام نکاتی را که سناتور لیبرمن برشمرد قبول دارد، یعنی بیانیه ده ماده ای. و این برسیمت شناخته شدن پر رنگ تر از هرگونه اتهامات علیه آنهاست. برخی سعی داشتند با این اتهامات مقاومت مسلحانه آنها را طی سالیان بعنوان چیزی بغیر از یک جنبش مقاومت علیه استبداد جا بزنند. دادگاهها در فرانسه و اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی و انگلیس و آمریکا همه این اتهامات را به چالش کشیدند و لیست های تروریستی سالها است که ناپدید شده اند. و همانطور که مفتخر بودم به ۳۰۰۰۰تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی در پاییز گذشته بگویم، این سنت ادامه همان جنبشی است که بیش از ۵۰سال پیش بنیانگذاری شد.
سه دانشجوی روشنفکر که به تغییرات دنیا و فروپاشی حکومت های استعماری می نگریستند، در حالیکه ملی گرایی در کوبا و الجزایر و ویتنام شعله می کشید، آنها بر این باور شدند که ایران هم آماده است تا شاه را از دور خارج کند، حاکمی که همانطور که میدانید در جیب غرب بود و بسیار مال دوست. و بنابراین این دانشجویان حس میکردند که ایران مستحق داشتن صدای خود و همچنین تعیین سرنوشت خود است. آنها مطالعه میکردند و بسیار تحصیل کرده بودند. مسعود رجوی بعد از اینکه پس از سرنگونی شاه از زندان آزاد شد کلاس هایی را اداره میکرد که هزاران دانشجو در آن حضور داشتند.
بنابراین باید هویت این افراد را از یاد نبریم. آنها در میان باهوش ترین و مستعدترین افرادی هستند که ایران در تاریخ مدرن خود پرورش داده و حالا شما میتوانید آثار آنها را مطالعه کنید. شما میتوانید کتاب بسیار عالی خانم رجوی در رابطه با مفهوم واقعی اسلام را بخوانید، که با رجوع به زندگی حضرت محمد و قرآن نشان میدهد که اسلام یک مذهب خشونت گرا نیست و بنیادگران افراطی در تهران و در داعش هستند که تعلیمات اسلامی را نقض میکنند. او کسی است که بهتر از هر فرد دیگری که من تا بحال دیده ام این استدلال را مطرح میکند. شما کتاب ها را در رابطه با حضور رژیم ایران در سوریه دیده اید، ۱۹پایگاه و نزدیک به ۷۰هزار نفر که رژیم به آنها پول میدهد. حالا میدانید که پول برآمده از قرارداد اتمی صرف چه چیزهایی میشود، یعنی هزینه یک موضع دفاعی میشود تا از گسترش بهار عربی تا شرق خاورمیانه و ایران بازداری شود. حالا کتاب جدیدی در رابطه با اقتصاد ایران منتشر شده است. من آن را دیشب میخواندم و دریافتم که ۷۸میلیون ایرانی نه تنها از حقوق سیاسی خود محروم شده اند بلکه توانایی پیشرفت اقتصادی نیز از آنها سلب شده است. اموال آنها بطور کامل تصرف شده و بنیادهای تحت سیطره ولی فقیه و سپاه پاسداران اجازه نمیدهد که مردم ایران به ثروت دست یابند و به سعادت برسند و رشد کنند. بنابراین این وضعیتی است که آبستن تغییرات است.
در رابطه با جنایات جنگی. از صدر تا ذیل رژیم، از ولی فقیه گرفته و نفر به نفر مقامات ارشد رژیم، ما شواهد و مدارکی داریم که نشان میدهد آنها دستور عملیات های مهم تروریستی را صادر کرده اند. اما هیچ حسابرسی صورت نمیگیرد. زمانی که من در دولت بودم ما مدت زیادی را صرف صحبت در رابطه با دادگاه جنایی بین المللی میکردیم و باید در رابطه با جنایات حسابرسی شود. ما میتوانیم در رابطه با بشار اسد و اینکه اتحادیه کشورهای عرب میگوید او باید پاسخگوی جنایت علیه بشریت باشد صحبت کنیم. میتوان مدارک قطوری را تهیه کرد در رابطه با مقامات ارشد این رژیم که طی ۳۸سال گذشته خون از دستان آنها چکیده است. پس چرا این کار را نمیکنیم؟ آمریکا ۱۷آژانس اطلاعاتی دارد. کنگره قطعا میتواند یک گزارش جامع غیرمحرمانه ارائه دهد.
به نظر من شرایط با شتاب زیادی در حال تغییر است. فکر میکنم سخنان شجاعانه ما در گذشته در رابطه با یک ایران آزاد و تهران آزاد اکنون به واقعیت نزدیک تر شده اند. به نظر من بزودی این زمستان سرد به یک بهار زیبا تبدیل خواهد شد. و اگر حدس من درست باشد ما احتمالا بزودی شاهد ظهور یک بهار ایرانی در ایران هم خواهیم بود. متشکرم.