هراس فزاینده رژیم آخوندی از تحولات منطقه

حکومت آخوندی تحولات منطقه را قویا به زیان خود ارزیابی می کند و باندهای نظام نسبت به تضعیف موقعیت رژیم هشدار می دهند.

یک رسانه حکومتی در باره اظهارات وزیر دفاع آمریکا نوشت: لحن متیس با هدف حمایت از عبادی و ترغیب او برای قطع ارتباطات یا دوری از ما است. تا عراق از تسلط نظام ایران خارج شود.

در اظهارات مهره ها و در رسانه ها و سایتهای حکومتی عباراتی مثل «جنگ لفظی قدرتهای خاورمیانه»، «تقویت محور عربی- غربی»، «به هم خوردن توازن قوا در خاورمیانه»، «وضعیتی که در آن نظام به شدت تضعیف شده» و «تدارک طراحی که عراق را از تسلط نظام خارج کند» حاکی از نگرانی فزایندة آخوندها نسبت به شرایط است.

یک سایت حکومتی با عنوان «ائتلاف عربی- غربی به دنبال چیست؟» نوشت: «به نظر می رسد اتفاقاتی در تقویت اتحاد محور عربی- غربی خاورمیانه در حال رخ دادن است. به نظر می رسد دولت آمریکا به دنبال به هم زدن توازن قوا در خاورمیانه و ایجاد وضعیت جدید است». این سایت حکومتی وضعیت کنونی را در عبارت تضعیف شدید نظام خلاصه کرده است.

نمونة دیگر سایت حکومتی اقتصاد نیوز است که در روز ۵ اسفند از همزمانی اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ایجاد منطقه امن در سوریه، و مصاحبه وزیر خارجه عربستان با روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» ابراز نگرانی کرده و افزوده است: وزیر خارجه عربستان از آمادگی کشورش برای اعزام نیروی نظامی به سوریه برای جلوگیری از نفوذ نظام در این کشور خبر داده است.

«دیپلماسی ایرانی» سایت دیگر نظام آخوندی نیز که در روز ۴ اسفند نسبت به خلع ید از رژیم در عراق ابراز وحشت کرده، تحت عنوان «تلاش‌های تازه امریکا برای دور کردن عراق» نوشته است: لحن متیس با هدف حمایت از عبادی و ترغیب او برای قطع ارتباطات یا دوری از ما است. تاعراق از تسلط نظام خارج شود.

دهقانی فیروز آبادی معاون سیاست خارجی مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع با اشاره به تحولات جهانی به سران نظام توصیه کرد: «نیاز است صبر استراتژیک به خرج دهند». وی پیش بینی کرده است: «در این دوره شاهد وضع تحریم‌هایی خارج از حوزه‌های هسته‌ای خواهیم بود که همه می‌تواند موضوع اختلاف باشد و اجرای برجام را در عمل مشکل یا حتی ناممکن سازد».

روزنامة حکومتی آرمان نیز در روز ۵ اسفند با اشاره به «تعادل جهان» نسبت به ترکیب شدن بحرانهای خارجی و مسائل داخلی رژیم، ابراز نگرانی کرده وازجمله در مورد مواضع عربستان و ترکیه علیه دخالتهای منطقه یی رژیم نوشته است: «باید با خونسردی و آرامش نسبت به اظهارت تند برخی از کشورها واکنش نشان داد. نکته دیگر آن که باید از هر نوع اقدام تحریک کننده در داخل پرهیز کرد چراکه رقبا و دشمنان ما در جهان از این گونه اقدامات به نفع خود بهره برداری می‌کنند. باید مراقب اقدامات تحریک کننده بود».

اظهارات محسن امین زاده «معاون اسبق وزیر خارجة» رژیم از باند رفسنجانی به رسانه های حکومت آخوندی گفته است: «سیاست خارجی باید از روند کنونی که نوعی نظامی گری مداخله جویانه را القاء ‌می کند خارج شود» و مدیریت راهبردی سیاست هی منطقه یی باید به وزارت خارجه برگردد.