جاری شدن سیل و بارش برف سنگین در ۱۱ استان کشور- قطع راههای ارتباطی و وضعیت بحرانی

بارش شدید برف و باران، در نقاط مختلف میهنمان، طی روزهای اخیر، ضایعات و تلفات گسترده ای بهمراه داشته، و زندگی هموطنانمان را در شمال و جنوب کشور مختل کرده است.

به گفته یک کارگزار رژیم دست کم ۵ تن از هموطنان در استانهای فارس، بوشهر، کرمان و خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند. شبکه‌های اجتماعی شمار کشته‌شدگان را تا ۱۴ تن اعلام کرده‌اند.

کولاک، بوران، آب‌گرفتگی و قطع برق، زندگی هموطنانمان را در شماری از استانهای میهنمان با دشواری زیادی مواجه کرده است. به گفته مقامات رژیم، در ۲۲۱ شهر را سیل فراگرفته  ۱۱ استان کشور در معرض بارانهای شدید و کولاک و برف هستند. راههای ارتباطی بسیاری مناطق در استانها مختلف از جمله در فارس، کردستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و غربی مسدود شده و خطر طغیان رودخانه‌ها و سدها جان مردم را تهدید می کند. در این میان مقامات رژیم تنها به دادن هشدارهای توخالی بسنده کرده و از اقدامات پیشگیرانه و یا امداد رسانی فوری خودداری می کنند.

رسانه های حکومتی از بارش برف سنگین در استانهای شمالی و جاری سیل شدن در اثر بارش باران در نیمه جنوبی خبر می دهند.

تلویزیون رژیم گفت: «برف نیمه شمالی و باران و سیل نیمه جنوبی کشور را فراگرفت.
برف باعث بستن جاده در اکثر شهرهای شمالی کشور شد سرما و باران وسیل مدارس و دانشگاهها را در گیلان و مازندان و اردبیل و همدان و زنجان و خراسان شمالی و جنوبی، آذربایجان شرقی و کردستان و چند منطقه در استان تهران را تعطیل کرد.
در نیمه جنوبی کشور باران و سیل باعث تعطیلی مدارس برخی استانها شد، در استان کرمان سیل باعث مسدود شدن جاده محور کرمان- بم شد.
در استان فارس دیشب سیل خطوط لوله گاز جهرم را با خود برد و باعث قطعی گاز در این شهرستان شد.
۲۷ شهرستان استان فارس دچار سیل گرفتگی شدند.
در زاهدان طوفان و باد شدید موجب قطع درختان شد و مشکلاتی را برای هموطنان ایجاد کرد».

بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در شیراز برخی شهرهای استان فارس و بوشهر، و عدم  پیشگیری های اولیه و کمک رسانی توسط رژیم آخوندی ، وضعیت بسیار بحرانی است.
سیل، سد خاکی حمدآباد جهرم را شکست؛ ۷۰۰ خانه مسکونی شهری و روستایی  بطور کامل تخریب شد و  قسمتی ازبازار جهرم فروریخت. راه ۲۰ منطقه روستایی قطع شده و ۵ روستا به طور کامل تخلیه شده. رژیم آخوندی از آمار دقیق تلفات انسانی و خسارات مادی خودداری میکند. وضعیت در این شهر بحرانی است. این درحالیست که مردم خشمگین این شهر میگویند این واقعه قابل پیشگیری بودن و بارها نسبت به این مسیله هشدار داده شده بود اما رژیم بی کفایت آخوندی هیچ اقدامی به عمل نیاورد بود.
شهردار رژیم در جهرم از  مردم خواست که هرچه سریعتر مناطقی همچون زیباشهر، فرهنگ شهر خارقان و حیدرآباد را تخلیه کنند.

همچنین جاده ارتباطی جهرم  به شیراز و راه ارتباطی این شهر به ۲۰ روستا قطع و پنج روستا تخلیه شده است. این خسارات بعد از شکستن سد خاکی محمد اباد جهرم به بار آمده است.
علاوه بر این  بدنبال جاری شدن سیل در شیراز، دروازه قرآن شیراز مسدود شد و  یک موتورسوار در قصر قمشه جان باخت.
در محور شیراز به اصفهان در برخی مناطق آب‌گرفتگی شدیدی بوجود آمده و سه پل ارتباطی جهرم به لار نیز تخریب شده است.    

در بوشهر نیز، بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل متاسفانه دونفر از هموطنانمان جان باختند. سیل زندگی مردم استان بوشهر را فلج کرده و به تاسیسات شهری و زیرساخت‌های بین راهی و روستایی آسیبهای فراوانی وارد شده است. از شهرستان دیر نیز خبر می‌رسد که با سرازیر شدن سیل، مارهای سمی همراه با سیل وارد رودخانه‌ها شده و هم اکنون فضای رعب آوری را در بخشی از استان بوشهر ایجاد کرده است. به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر رژیم، ۸۰ درصد از استان بوشهر را سیل و طوفان فرا گرفته و از ۱۰ شهرستان این استان ۸ شهرستان درگیر سیل شده‌اند و بخش عمده‌ای از محورهای مواصلاتی استان بوشهر مسدود اعلام شده، است.
به اعتراف رئیس سازمان هلال احمر رژیم: «۹ استان هرمزگان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بوشهر، فارس، قزوین و یزد از جمله استان‌های متاثر از سیل هستند».

بارش برف سنگین، استانهای شمالی را نیز در معرض ضایعات بسیاری قرار داده است. براثر سرما و کولاک و سقوط بهمن، راههای ارتباطی ۱۰۰۰ روستای  اردبیل مسدود شده اما اقدام فوری برای حل این مشکل از سوی کارگزاران رژیم صورت نگرفته است.

در رشت نیز ساکنان مجمعه پردیسان با ۶۰۰ واحد مسکونی در برف محبوس شده است و مردم امکان خروج از منازلشان را ندارند.

در کردستان نیز ۵۰۰ روستا همچنان در محاصره برف و بوران قرار دارند بارش شدید برف راههای ارتباطی صدها روستا را مسدود کرده است. برخی از محورهای اصلی و فرعی استان کردستان مانند دیواندره-سقز, بانه-سقز و سقز-مریوان مسدود بود  . مسیر بانه0سقز هم‌چنان مسدود است. 

در شرایطی که میلیونها تن از هموطنانمان در استانهای مختلف کشور و در سوز وسرما با خسارات  سیل و برف و کولاک مواجه هستند، رژیم جنایتکار آخوندی، میلیاردها دلار از سرمایه های مردم را صرف جنگ در سوریه و حفظ دیکتاتور این کشور می کند.
خبرگزاری سپاه پاسداران ضمن حمله به باند آخوند روحانی نوشت: نکته قابل تامل حضور کمرنگ هلال احمر در این حوادث است؛ هلال احمر با بودجه‌های نجومی و میلیاردی که از دولت و سازمان‌های داخلی و خارجی دریافت می‌کند آنچنان که باید در این حوادث حضور پیدا نکرده و همیشه دست سوم و چهارم ماجرای امداد است و تنها به دادن آمارهایی اکتفا می‌کند. آماری از اسکان و برپایی هزاران چادر! که هیچ وقت مشخص نیست این آمار چگونه تهیه می‌شود و از کجا می‌آید.