گرد و غبار در خوزستان، طوفان شدید شن، در زاهدان، تعطیلی مدارس در ۱۲ استان

بنا به گزارشهای منتشر شده به دلیل بارش باران و برف و طوفان شن و گرد و غبار، مردم اکثر استانهای کشور با مشکل مواجه شده و مدارس ۱۲ استان تعطیل است.

در خوزستان مردم از بامداد امروز شنبه ۳۰ بهمن، با هوایی با طعم خاک مواجه شده اند که حتی تنفس را برای آنها سخت کرده است. خبرگزاری حکومتی مهر آخوندی با درج این خبر افزود: «ریزگردها تا اواخر وقت امروز پدیده غالب منطقه هستند. آبادان نیز میزان گرد و غبار موجود در آسمان این شهر، بیش از ۱۸ برابر حد استاندارد است.
بنا به این گزارش مدارس بیش از ۲۰ شهر استان خوزستان از جمله اهواز، کارون، باوی، بستان، حمیدیه، شوش، آبادان، خرمشهر، اروند، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، ماهشهر، امیدیه، آغاجاری، دزفول، رامهرمز، رامشیر، گتوند، دهدز و شوشتر تعطیل است.
در زاهدان نیز طوفان شدید شن و افزایش سرعت باد در ساعات گذشته دید در معابر شهرهای ریگان و فهرج را به ۵ متر محدود کرده و امکان تردد در معابر شهری نیز وجود ندارد. همچنین جاده فهرج –زاهدان به دلیل طوفان شن مسدود شد.
در ریگان نیز تا کنون ۱۳۰ نفر روانه بیمارستانها شده اند و به کودکان، سالمندان و بیماران قبلی و تنفسی هشدار داده شده از خانه خارج نشوند.
بارش برف و سرما باردیگر برخی مدارس کشور را تعطیل کرد- استانهای که مدارس آن به دلیل برف و سرما امروز شنبه ۳۰ بهمن  تعطیل است عبارتند از استان گیلان- سیستان و بلوچستان- خراسان شمالی- زنجان- آذربایجان شرقی- فارس- اردبیل- آذربایجان غربی-کرمانشاه- کردستان و استان تهران
در بیرجند نیز صبح روز شنبه ۳۰ بهمن دو دستگاه خودرو به داخل روخانه قطار در محور بیرجند – سه قلعه سقوط کرد. به گزارش رسانه های حکومتی سرنشینان یک دستگاه خودروی مزدا و یک دستگاه خودروی پژو گرفتار در سیلاب بر روی سقف خودرو منتظر کمک هستند.