دونالد ترامپ: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است

رئیس‌جمهور آمریکا رژیم آخوندی را «بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان» دانست و گفت: «ما تحریم‌های جدیدی را بر (رژیم) ایران که تماماً از دولت قبلی (آمریکا) سوءاستفاده کرده، اعمال کردیم. آنها اصلی‌ترین (حکومت) حامی تروریسم در جهان هستند و ما تا زمان حل این مشکل، متوقف نخواهیم شد. اکنون (این مشکل) به درستی حل و فصل نشده است».

دونالد ترامپ که روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید، صحبت می کرد افزود: (توافق اتمی با رژیم ایران) «یکی از بدترین توافقاتی است که تاکنون مشاهده کرده‌ام».
وی در بخش دیگری از سخنانش،گفت: «من نباید به شما بگویم که با (رژیم) ایران چه کار خواهم کرد... چرا که آنها نباید از آن مطلع بشوند». ترامپ بر لزوم نابودی داعش نیز تأکید کرد و گفت در این رابطه از ژنرال متیس خواسته است طرح خود را ارائه بدهد.

رئیس جمهور امریکا در بخشهای دیگری از کنفرانس مطبوعاتیش گفت: «من دستور طرح‌هایی را برای بازسازی گستردة ارتش آمریکا داده‌ام و در این رابطه از حمایت قوی سنا و کنگرة آمریکا به‌طور عام برخوردار شده‌ام».
دونالد ترامپ در پاسخ به سئوالات مکرر برخی از خبرنگاران دربارة روابطش با روسیه تأکید کرد که هیچ‌گونه ارتباط ویژه یا توافقی با روسیه ندارد.
وی هم‌چنین از درز اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه به مطبوعات، انتقاد کرد و هم چنین گفت: «متأسفانه اغلب مطبوعات در واشینگتن، نیویورک و لس آنجلس... برای مردم حرف نمی‌زنند، بلکه برای منافع خودشان و کسانی که از یک سیستم به‌شدت ورشکسته بهره می‌برند، صحبت می‌کنند.