سفر آخوند روحانی به سلطان نشین عمان - تلاش برای برجام منطقه ای

درحالیکه مداخلات منطقه یی دیکتاتوری آخوندی با واکنشهای شدیدی از سوی کشورهای منطقه روبه روست، آخوند روحانی که به سلطان نشین عمان سفر کرده است، درمورد علت سفر خود گفت:. ایران‌هراسی و همسایه هراسی، ساخته و پرداخته بیگانگان است .سوء تفاهمات قطعا با مذاکره حل و فصل خواهد شد.(سایت روحانی ۲۶بهمن ماه)

درهمین رابطه روزنامه حکومتی شرق با عنوان: «تلاش برای آشتی منطقه‌ای» نوشت: بعد از انتخابات آمریکا حدود یک ماه، وزیر خارجه عربستان‌سعودی، در واشنگتن و در حال لابی با نزدیکان ترامپ بوده است.این روزها عربستان شاهد تردد مقاماتی از سراسر جهان است که عمدتا در این دیدارها درباره نقش منطقه‌ای نظام هم مطرح می‌شود.
این روزنامه حکومتی افزود: این روزها اردوغان میهمان ریاض است که نفوذ (نظام) در سوریه و عراق برای او بسیار گران تمام شده و تلاش دارد معادلات منطقه‌ای را به میل خود بازگرداند. پیش از او، دبیرکل جدید سازمان ملل میهمان ریاض بود که عادل الجبیر در حضور او نقش منطقه‌ای (ما) را منفی توصیف کرد. با همه این رفت‌وآمدها، افزایش سفرهای منطقه‌ای از سوی مقامات (ما) بیش از همیشه اهمیت یافته است.
( روزنامه شرق ۲۷بهمن ماه)
رسانه‌های حکومتی در مورد سفر آخوند روحانی به عمان و کویت نوشتند، این سفر به دنبال پیام وزیر خارجه کویت به روحانی صورت گرفته که در آن درمورد رعایت منشور سازمان و قوانین بین‌‌المللی به ما هشدار داده شده است. (روزنامه جهان صنعت ۲۷ بهمن ماه)
یک روزنامه حکومتی نیز باز کردن راه پولهای بلوکه شده رژیم را علت سفر روحانی دانست و نوشت: چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار تسریع تعیین تکلیف وصول پنج میلیارد دلار دارایی (ما) از عمان شدند.علاوه بر پول، ما ذخایر اورانیوم غنی‌شده و هم‌چنین مازاد آب سنگین را در عمان نگهداری می‌کنیم، اما سرنوشت وجوه دریافتی حاصل از آنها که به بانک‌های عمان واریز می‌شود باعث نگرانی نمایندگان مجلس است.(روزنامه جهان صنعت ۲۷ بهمن ماه)
شایان ذکر است که آخوند روحانی وحشت زده از تحولات اخیر در سیاست آمریکا نسبت به مداخلات حکومت آخوندی در سخنرانی خود در روز ۱۳ بهمن، ده برجام و برشام دیگر راهم پیشنهاد کرد و گفت:« مهمتر از مسا له مذاکرات هسته ای و برجام دو چیزه:
یکی پیام برجامه
یکی فرصتی است که برجام برای ما ایجاد کرده...
برجام می خواهد بما بگه در غیر از مسله هسته ای در بقیه مسائل جهانی در مسائل منطقه ای مذاکره یکی از راه حلهایی است که می تواند گره های کور را باز کند، این پیام برجامه اگر ما توانستیم پای میز مذاکره حل کنیم، این یعنی پیام برجام، پس یکی پیام برجام مهمه بعد از برجام، نکته دوم استفاده از فرصت برجامه. ( شبکه خبر رژیم ۱۳ بهمن ماه)
این درحالیست که خامنه ای در نخستین روز سال جاری در باره برجامهای پیشنهادی روحانی، گفته بود: « بنابراین در قضیه هسته یی توافق شد، این اسمشو گذاشتیم برجام. برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور، برجام دو و سه و چهار و الی غیرذالک بایستی بوجود بیاد، تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم، این منطقی است که سعی می کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند.(تلویزیون شبکه خبر ۲ فروردین ۹۵)