ایران: ۲۰ اعدام در یک روز، ۵۷ اعدام از ابتدای سال نو میلادی

مریم رجوی:‌ فراخوان به ارجاع پرونده جنایتهای رژیم آخوندی به شورای امنیت ملل متحد

فاشیسم دینی حاکم بر ایران سال جدید میلادی را با اعدامهای جمعی و بیرحمانه شروع کرده و اعدام دست کم ۵۷ زندانی را که شمار بالایی از آنان جوان بودند از ابتدای سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است. ۲۰ تن از آنها در روز شنبه ۲۵ دی در زندانهای گوهردشت و مرکزی کرج، لاکان رشت و دیزل آباد کرمانشاه به دار آویخته شدند.
 چهار زندانی در روز ۲۸ دی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند. روز پیش از آن نیز یک زندانی در ملأ عام در میاندواب و دست کم دو زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.
در روز ۲۶دی دو جوان ۲۰ و ۲۳ ساله در زندان کرمان به دار آویخته شدند. آرمان بحر آسمانی که در زندان کرمان اعدام شد هنگام دستگیری یک نوجوان ۱۶ساله بود. دو زندانی دیگر در همان روز در زندان مرکزی قزوین اعدام شدند.
اعدام سه زندانی در قزوین و یک زندانی در همدان در روز ۲۳دی، به دار آویختن یک زندانی ۲۱ساله در زندان ساری در روز ۲۲دی از دیگر جنایتهای آخوندها در روزهای اخیر است.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، این اعدامهای وحشیانه را نشانه ضعف رژیم ولایت فقیه در برابر نارضایتی‌های رو به‌گسترش مردم ایران دانست و هموطنان به‌ویژه جوانان دلیر را فراخواند به‌اعتراض علیه این جنایت‌ها و حمایت از خانواده‌های زندانیان و اعدام‌شدگان برخیزند. وی خواستار محکومیت قاطع موج جدید اعدامها از سوی جامعه بین المللی شد و بر ضرورت ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم ایران به شورای امنیت ملل متحد شد.
جنایتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران در ۳۸ سال گذشته از قتل عام زندانیان سیاسی تا شکنجه و اعدام جمعی زندانیان که همه روزه در ایران جریان دارد، از مصادیق جنایت علیه بشریت است و باید مسئولان آن در برابر عدالت قرارگیرند. سکوت و بی عملی در قبال جنایت علیه بشریت، در سه دهه گذشته موجب استمرار و تشدید آن توسط این رژیم شده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ دی ۱۳۹۵ (۱۷ژانویه ۲۰۱۶)