انتشار گسترده اخبار مبنی بر به قتل رسیدن رفسنجانی

به دنبال انتشار گسترده اخباری مبنی بر به قتل رسیدن رفسنجانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران، خبرگزاری حکومتی ایسنا، اظهارات یک حقوقدان را منتشر کرده که خواستار توضیح کامل دادستانی در مورد این سؤال شد که چرا جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی نرفته است.

ایسنا زیر عنوان «چرا جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی نرفت؟ »به نقل از این کارشناس حقوقی رژیم نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده، رفسنجانی در استخر کوشک مجموعه سعدآباد دچار عارضه قلبی شده و پیش از انتقال به بیمارستان، درگذشته است.تنها مرجع قانونی تشخیص علت مرگ، پزشکی قانونی است. اما جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا افزود: مقامات دادستانی تهران می‌توانند در این زمینه توضیحات دقیق‌تری ارائه کند.
این گزارش ساعاتی بعد برروی سایت ایسنا قابل دسترسی نبود.

روزنامه حکومتی اعتماد از باند روحانی در باره مبهم بودن علت مرگ رفسنجانی نوشت: چرایی مرگ او را در زمزمه‌ها و چهره‌های خیلی‌ها می‌شد خواند. سوالی که جواب روشنی تا امروز به آن داده نشد. برخی همچون غلامعلی رجایی، مشاور رفسنجانی گفتند او در خودرو و در راه بازگشت به منزلش سکته کرد و برخی به نقل از منابع آگاه از سکته وی در استخر و در حین شنا سخن گفتند.
این روزنامه افزود: احمد مازنی، نماینده تهران با قاطعیت به «اعتماد» می‌گوید هاشمی در استخری در مجموعه سعدآباد بوده و در حین شنا سکته کرده است؛ اما چون هاشمی عادت داشته هنگام شنا همه را از استخر بیرون کند موقع بروز این اتفاق کسی در استخر نبوده تا سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد

درحالیکه برخی خبرهای منتشر شده حاکی از خفه شدن رفسنجانی در استخر و کبودی لبها و پربودن ریه ها از آب پس از انتقال او به بیمارستان است، محمد هاشمی گفت خبرگزاری صدا و سیمای رژیم، به نقل از محمد هاشمی برادر رفسنجانی: رفسنجانی قبل از انتقال به بیمارستان درگذشت و هیچ آثاری از خفگی، کبودی وجود نداشت.

آخوند صادقی، معاون دستگاه قضایی رژیم، حذف بخشهایی از دعای نماز میت توسط خامنه‌ای بر سر جنازه رفسنجانی تأیید کرد و گفت خامنه‌ای نمی‌خواسته جمله دروغ بگوید. وی گفت: خامنه‌ای برخی اذکار مستحبی را نخواند او جمله "انا لانعلم منه الا خیرا" را بدان جهت نخواند که احتمالا اطلاعاتی که در اختیار دارند, آگاهی داشته که خیر نیست این جمله در نماز میت قرائت شود و در صورت اطلاع و خواندن این جمله دروغ گفته‌اند و رهبر نباید دروغ بگوید. در عوض طلب غفران فراوان می‌نمود.