گزارش سیمای آزادی از حلب، همزمان با ادامه بمبارانها و حملات توپخانه ای علیه مردم بیدفاع

هم‌زمان با استمرار بمباران‌ها و حملات توپخانه‌یی به حلب گزارشی توسط باسل ابو حمزه مسئول تیم تلویزیون حلب‌الیوم در این شهر تهیه شده است.

گزارشگر: رژیم آخوندی (حاکم) ایران و شبه نظامیان فرقه‌گرا با تمام قوا اقدام به کوبیدن شهر حلب با توپ‌های سنگین کرده‌اند و هم‌چنین با موشک‌های خلاءزا و موشک‌های چتردار و تمامی انواع سلاح‌های ممنوعه و غیر ممنوعة بین‌المللی.
طبعاً شبه نظامیان تلاش دارند در بسیاری از جبهه‌ها، به محله‌های شهر حمله کنند. همة این تلاش‌ها در سمت جنوب با شکست مواجه شده است. در محله‌های شیخ سعید و جبهة عزیزه.
امروز بیش ۲۰۰ موشک از صبح تا الآن توسط شبه نظامیان (رژیم) ایران به محله‌های حلب شلیک شده که شهدا و مجروحانی بر جای گذاشته است. وضعیت در محله‌های شهر بسیار شرم‌آور است. جهود خطیب خبرنگار از شهر حلب نیز اینجا حضور دارد.
جهود خطیب: طبعاً بمباران و آتش‌باری مناطق شهر آزاده و تحت محاصرة حلب به‌رغم تلاش‌های بین‌المللی و مطبوعاتی از بامداد امروز تا الآن اصلاً متوقف نشده است.
بمباران‌ها و آتشباری محله‌های بستان القصر، الفردوس، الکلاسه، زبدیه، صلاح‌الدین و المشهد را در برگرفته؛ تمامی محله‌های تحت محاصرة حلب زیر بمباران و آتش‌باری قرار دارند.
سؤال: جهود در مورد کسانی که به مناطق آزاد شده حمله می‌کنند و کشته شده‌اند، صحبت کن. از چه ملیت‌هایی هستند؟
جهود: طبعاً خبرهایی از برخی از همکارانمان و فرماندهان ارتش آزاد دریافت کرده‌ایم که گفتند تعداد بسیار زیادی از شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در جبهه‌های این شهر کشته شده‌اند. از جمله شبه نظامیان عراقی و افغانی و (رژیم) ایران و حتی از حزب‌الله.
جوانان گفتند که کشته‌های بسیاری از شبه نظامیانی وجود دارد که به محلة عزیزه حمله کرده‌اند و اجسادشان هنوز روی زمین باقی است.
گزارشگر: بیش از ۱۵۰ کشته از بین شبه نظامیان فرقه‌گرای (رژیم) ایران و عراقی و افغانی و هم‌چنین ۱۰ تن از افسران سپاه پاسداران (رژیم) ایران هستند... (صدای اصابت موشک) این البته برای کسی مخفی نیست و حتی کانال‌های وابسته به رژیم بشار اسد و کانال‌های.... (صدای اصابت نزدیک باعث قطع صحبت گزارشگر می شود)....
جهود خطیب: صدایی که الآن می‌شنویم، آتشباری‌های مستمری است که جریان دارد.
گزارشگر محل را نشان میدهد و میگوید: این وضعیت شهر حلب است! یعنی روزانه ده‌ها موشک روی محله‌های شهر حلب فرود می‌آیند و جهان در قبال آن‌چه جریان دارد سکوت کرده است!

جنایات جنگی رژیم اسد با هم‌دستی تمام‌عیار عوامل اعزامی خامنه‌ای در شهر تحت محاصرة حلب ادامه دارد.
مرکز مطبوعاتی حلب اعلام کرد که در حملات هوایی و توپخانه‌یی روز یکشنبه به شرق حلب، 24 تن کشته و 85 تن مجروح شده‌اند.

اورینت نیوز گزارش داد که در حملات نظامیان اسد به مناطق مختلف در روز دوشنبه نیز، شماری از مردم کشته شدند.

روز دوشنبه درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان و نظامیان اسد در حلب جریان یافت.

به گفتة خبرگزاری فرانسه، شب دوشنبه نظامیان اسد منطقة قاضی عسکر حلب را اشغال کردند.

به گزارش اورینت نیوز، در ضد حملة رزمندگان به منطقة المیسر حلب شماری از شبه نظامیان وابسته به رژیم آخوندی به هلاکت رسیدند.

یکی از خبرنگاران حلب دربارة جنایات رژیم اسد و حضور گستردة عوامل اعزامی خامنه‌ای در حمله به حلب به سیمای آزادی گفت، همة شبه نظامیان بر روی زمین با انقلابیون می‌جنگند‎؛ بمباران‌های جنون آمیز و خونریزی ‎و کشتار در خیابان‌ها جریان دارد‎... البته ما پشت و پناهی به‌جز خدا نداریم و همین برایمان بس است‎.

شورای امنیت ملل متحد در اجلاس روز دوشنبة خود بر سر قطعنامه‌یی برای آتش‌بس یک هفته‌یی در حلب برای وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه، رأی‌گیری می‌کند.
خبرگزاری روسیه، گزارش داد: «(سرگی لاوروف) گفت که بررسی قطعنامه دربارة آتش‌بس در حلب در شورای امنیت غیر سازنده خواهد بود».
در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش داد: «وزارت دفاع روسیه در مسکو گفت که یک جنگندة سوخو ۳۳... بعد از بازگشت از سوریه، در دریای مدیترانه سقوط کرد».