چشم انداز افزایش ۵ درصدی نرخ بنزین و سایر فراورده های نفتی بر اساس لایحه بودجه رژیم

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۶، که آخوند روحانی روز یکشنبه به مجلس رژیم ارائه کرد، نرخ بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در سال آینده ۵ درصد افزایش می یابد.

در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است: "وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور تا سقف پانزده هزار ریال به مصرف برساند.

در جلسه روز یکشنبه مجلس رژیم، برخی از اعضای مجلس آخوندی با ابراز نگرانی از پیامدهای بحران اقتصاری و نارضایتی مردم، تلاش کردند، تقصیر وخامت اوضاع را متوجه باند رقیب کنند:

مصری، در مجلس آخوندی:
«خرج یک سرماخوردگی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست
سال نود و سه بعنوان طرح تحول ۱۲۰% تعرفه جراحی رو بالا بردیم, بعد آقای وزیر میگه افتخار میکنند... این کجا صیانت از حقوق بیمه شده است, این پولها رو کی میخواهد پرداخت بکنه
یک سرماخوردگی مردم بخواهند بروند کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست..
این چاهی که شما کندید ته نداره, امسال ۸ هزار میلیارد تومان سازمان خدمت درمانی پارسال کم آورده, ۶ هزارمیلیارد تامین اجتماع, سال آینده این میشه ۲۰ هزار میلیارد, سال بعد میشه ۳۰ هزار میلیارد, کمر کشور رو می شکنید شما با این کاری که کردید...
استدعا می کنم به خودتون بیاید, قبل از اینکه شما رو بخودتون بیاورند!».

اکبریان، در مجلس آخوندی
«فاجعه بزرگ بهداشتی و درمانی در پیش خواهد بود
از شما میخواهم نسبت به حل طلب بیمارستانها و داروخانه ها از بیمه ها اقدام نمائید... بی توجهی به این امور در آینده فاجعه بزرگ بهداشتی و درمانی خواهد داشت... بیمارستانی هست ۱۰ میلیارد طلب از بیمه داره حقوق پرسنل خودش رو نمی تونه پرداخت کنه».

قربانی، در مجلس آخوندی:‌
«امروز بانکها از هر نزول خواری نزول خوارتر شده اند.
بهره بانکی سود دیرکرد و جریمه ها که امروز کمر تولید را شکسته است برنامه ای ارائه دهد والله امروز بانکها از هر نزول خواری نزول خوار تر شده اند.
مگر میشود شعار اقتصاد مقاومتی داد و بر روی میز مسئولان کشور چای خارجی باشد؟ آنهم از نوع قاچاق که متاسفانه ۹۰ درصد چای وارداتی بصورت قاچاق وارد کشور میشود...».