پادگان بحوث در جنوب شرقی حلب مقر فرماندهی پاسداران برای کشتار مردم این شهر

حضور پاسداران و انتقال سلاح به سوریه نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت

بر اساس گزارشهای رسیده از درون سپاه پاسداران، مقر اصلی فرماندهی و استقرار پاسداران در حلب در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی حلب (۵ کیلومتری جنوب شهر السفیره) در پادگانی بنام «بحوث» واقع شده که با دجالیت آن را «پادگان حضرت رقیه» می نامد. این پادگان تحت نظر پاسدار سرتیپ سید جواد غفاری است سرکرده پاسداران در حلب است.
پاسدار جواد غفاری، از فرماندهان جنگ ایران و عراق، از ۳ سال پیش فرماندهی نظامی حلب و جبهه شمالی سوریه را بعهده داشت و اخیرا به فرماندهی میدانی کل نیروهای سپاه در سوریه منصوب شده است. او چند ماه قبل به همراه قاسم سلیمانی با دیکتاتور سوریه ملاقات کرد و بشار اسد از او تقدیر نمود. او به همراه قاسم سلیمانی با حسن نصرالله نیز ملاقات کرده است.
در داخل این پادگان دو مرکز فرماندهی وجود دارد. یکی به سیستم فرماندهی سپاه اختصاص دارد و در محل دوم علاوه بر پاسداران، سرکردگان حزب الله نیز حضور دارند و محل طراحی عملیاتی است. عده ای از افسران و فرماندهان ارتش سوریه نیز در این پادگان حضور داشته و با سپاه هماهنگی عملیاتی میکنند. این پادگان یکی از مراکز دائمی گردانهای موسوم به صابرین سپاه پاسداران(نیروهای تکاور) نیز می باشد. این نیروها به نفربرهای زرهی و مینی کاتیوشا مجهز هستند.
هر کدام از گروههای مزدور وابسته به سپاه در پادگان بحوث مراکز جداگانه ای دارند. فرمانده فاطمیون(مزدوران افغانی سپاه) در پادگان بحوث، پاسدار سرتیپ امیرپور میباشد. محل استقرار فاطمیون در ۵۰۰ متری محل استقرار پاسداران است.
پادگان بحوث درجنوب شهر السفیره و نزدیک دریاچه نمک جبول قرار دارد و پیش از این از مهمترین مراکز کارخانجات تولید مواد شیمیایی و مهمات و موشک برای سلاحهای کشتار جمعی رژیم اسد بوده است. نزدیکی به معادن نمک تامین مواد اولیه برای ساخت مواد شیمیایی را تسهیل میکرد. ارتش اسد این پادگان را با کد ۳۵۰ نامگذاری کرده است.
پادگان بحوث و مراکز مرتبط با آن در جنوب السفیره محل ساخت موشکهای سپاه را نیز تشکیل میدهد. پاسدار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۵ گفت: «سوریه به جایی رسید که در سال‌های گذشته ایران در حلب برایش صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد»
رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه و مشاور خامنه ای ولی فقیه رژیم در ۱ مهر ۱۳۹۵ در مصاحبه با تلویزیون رژیم، در مورد جنگ حلب گفت که نقش اصلی در این جنگ را نیروهای زمینی بعهده دارد که نیروهای زمینی شامل نیروهای سپاه پاسداران و مزدوران نیروی تروریستی قدس از کشورهای مختلف و ارتش سوریه میشود. وی اذعان کرد که گرای بمبارانهای وحشیانه حلب نیز توسط سپاه و مزدورانش داده میشود.
همچنانکه مقاومت ایران پیش از این بارها اعلام کرده است، رژیم آخوندی و سپاه پاسداران عامل اصلی کشتار مردم سوریه و طولانی شدن بحرانی هستند و با سرازیر کردن اموال مردم محروم ایران به تنور جنگ سوریه تمامی منطقه را به پرتگاه جنگ نزدیک کرده اند. هفته گذشته مقاومت ایران اسامی ۳۹ پاسدار سرتیپ و ۳۰ پاسدار سرهنگ که در جنگ سوریه کشته شده اند را اعلام کرد. لشکرکشی و ارسال سلاح به سوریه توسط این رژیم نقض معاهدات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است. اولین قدم ضروری برای حل این بحران اخراج کامل رژیم آخوندی و پاسداران و مزدوران آنها از سوریه است. در غیر این صورت نه آرامش به منطقه باز میگردد و نه داعش ریشه کن میشود.

شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت
15آذر1395 (۵ دسامبر ۲۰۱۶)