وضعیت فاجعه بار حلب - بمباران های مستمر و محاصره اعمال شده از سوی عوامل اعزامی خامنه ای

بریتا حاجی حسن رئیس شورای شهر حلب در مصاحبه با سیمای آزادی ضمن تشریح بحران انسانی بر اثر بمباران‌های مستمر و محاصرة ضد انسانی، تأکید کرد اگر رژیم آخوندی عوامل خود را برای نجات رژیم اسد به سوریه اعزام نمی‌کرد، اسد چند سال پیش سرنگون شده بود.

وی گفت:‌ وضعیت حلب فاجعه‌بار است، دلیل آن حملات بی‌سابقة هواپیماهای روسی و رژیم اسد و محاصره اعمال شده به‌مدت بیش از صد روز از سوی شبه نظامیان (رژیم) ایران و حزب‌الشیطان است. (در اطراف حلب) هیچ نیرویی از ارتش ادعایی و دروغین (رژیم) اسد وجود ندارد، بلکه جبهه‌های مختلف حلب از شبه نظامیان و مزدوران پر شده است و هواپیماهای روسی آنها را پشتیبانی می‌کنند.
در حلب بیش از 325 هزار نفر زندگی می‌کنند که 60 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 30 درصد از آموزش کلاً تعطیل است و 30 درصد دیگر در پناهگاه‌های زیر زمینی آموزش می‌بینند. اما حتی پناهگاه‌های زیرزمینی هم مورد حمله قرار می‌گیرند. در این اواخر موشکهای سنگر شکن را بکار گرفتند که تعداد شهدا به بیش از هزار نفر افزایش یافت. یعنی1070 نفر شهید شدند. این تعداد توسط دفاع مدنی و پزشکی قانونی شمارش و ثبت شده است. در مدت محاصره صد روزه بیش از 9000 حمله هوایی روی شهر حلب صورت گرفت. تعداد مجروحین و کسانی که به‌طور مستقیم آسیب دیدند 5190 نفر است که 50 درصد آنها از زنان و کودکان هستند. این واقعیت موجود در شهر حلب است. وضعیت قابل توصیف نیست و خارج از تصور و تخیل ذهن انسان است. ما زیر ضربات هواپیماهای روسی و هواپیماهای رژیم اسد قرار داریم و هیچ صدایی از جامعة جهانی شنیده نمی‌شود.
(رژیم) ایران توسط شبه نظامیانی که در اطراف حلب هستند در صحنه‌های نبرد حضور دارد. در این رابطه اسناد و مدارک موثقی داریم که (نشان می‌دهد) تعداد زیادی از حملاتی که ادعا می‌کنند از سوی رژیم اسد است (توسط رژیم ایران انجام شده است.م). ما تعداد زیادی را به اسارت گرفتیم، فقط تعداد اندکی از آنها سرباز بودند و اکثراً (نیروهای رژیم) ایران و شبه نظامیان حزب‌الشیطان و افغانی بودند.
رژیم جنایتکار (اسد) از (مزدوران رژیم ایران) برای کشتن مردم سوریه که تنها گناهشان آزادیخواهی و کرامت انسانی است استفاده می‌کند؛ آنها او را در تمام جبهه‌ها در کشتن مردم سوریه کمک می‌کنند. اگر آنها نبودند این رژیم از سال‌ها قبل سرنگون شده بود. هم‌چنین روسیه با ورود هوایی از سقوط این رژیم جلوگیری کرد و به رژیم کمک کرد تا مناطق جدیدی را اشغال کند. مردم حلب، مردمی پایدارند، مردم سوریه مردمی پایدارند و به‌یاری خدا انقلاب پیروز خواهد شد و تاریخ به کسانی که در مقابل این رژیم جنایتکار سرخم کردند، رحم نخواهد کرد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی طی گزارشی به شورای امنیت، سومین مورد به‌کارگیری تسلیحات شیمایی از سوی رژیم اسد را تأیید کرد.
حمله‌یی که مورد بررسی قرار گرفته، در 16 مارس 2015 در استان ادلب صورت گرفته است.
در پی اعلام این گزارش، بوریس جانسون وزیر خارجة انگلستان تأکید کرد، رژیم اسد دست کم سه بار، علیه مردم سوریه از تسلیحات شیمایی استفاده کرده و این حملات، وحشیگری این رژیم را به نمایش می‌گذارد.

وزیر امور خارجة فرانسه حملات هوایی به مراکز گروه دفاع مدنی سوریه در استان ادلب را به شدت محکوم کرد.
وی گفت: «تعهد کلاه سفیدها... فوق‌العاده است. آنها می‌توانند روی حمایت فرانسه حساب کنند. مسئولین و آمران این حملات... باید حساب پس بدهند. باید فوراً حملات رژیم (اسد) و حامیانش در حلب و سایر نقاط سوریه، متوقف شود».

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه‌ای اضطراری درروز جمعه 30 مهر، طی قطعنامه یی خواهان تشکیل گروه ویژه برای "تحقیق در مورد عاملان نقض حقوق بشر" در حلب شد. این قطعنامه به پیشنهاد انگلستان و برخی کشورهای غربی تصویب شد. در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل رژیم بشار اسد و "متحدان" آن به ویژه روسیه و رژیم ایران هدف قرار گرفته‌اند. در این قطعنامه هرگونه جلوگیری از رساندن مواد غذایی به غیرنظامیان و هرگونه محاصره شهروندان "به شدت محکوم" شده است.

عبدالله المعلمی سفیر عربستان در ملل متحد در باره بمبارانهای حلب گفت: همه اینها جنایت جنگی است و ما خواستار ممنوعیت پرواز هستیم و اینکه به حضور نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران در سوریه وشبه نظامیان تروریستی حزب الله و همه نیروهای خارجی پایان داده شود.