استمرار بحران درونی رژیم بر سر استعفای سه وزیر و واکنش روحانی به حملات شدید باند خامنه‌ای

با شدت گرفتن حملات باند ولی فقیه ارتجاع به دولت روحانی به بهانه استعفای سه وزیر و ادامه بحران اقتصادی، آخوند روحانی در سخنرانی روز شنبه خود باند رقیب را دروغگو نامید و با تاکید بر نیاز رژیم به تعامل و جذب سرمایه خارجی حرفهای باند خامنه ای را «حرفهای صد من یک غاز که هیچ ارزشی ندارد» توصیف کرد.

وی گفت:‌ امروز بیکاری و عدم اشتغال یک معضل بزرگ برای سراسر کشور ما است...
بزرگترین مشکل کشور ما در سالهای آینده موج بیکاری است...
توان ما چقدره برای اشتغال؟ ما حتما نمی تونیم الان با این امکانات...
باید سرمایه ها جذب بشه باید سرمایه داخلی سرمایه خارجی جذب بشه باید رونق ایجاد بشه, باید دعواهای کودکانه در این کشور خاتمه پیدا کنه...
باید رسانه های ما از دروغ, اتهام, اختلاف, ایجاد تفرقه, جناح بندیهای غیر ضرور دست بردارند
دولت برای ثبات وزیر عوض نکنه اون روزنامه های بداخلاق و اون سایتهای بداخلاق میگند چرا دولت چسبیده به این وزراء اینها رو عوض نمیکنه؟ میره یک تغییر بده همون بد اخلاق ها میگند چرا دارند عوض میکنند؟
در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیره گاهی نیاز به تغییر مدیره
به جای حرفهای گفت صد من یک غاز که هیچ ارزشی نداره و ذهن مردم رو مشوش میکنه همه دست بدست هم بدیم

حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد، گفت: برکناری فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد هشت هزار میلیاردی و اهداف انتخاباتی بود. اگر فانی برکنار نمی‌شد با رأی قاطع در مجلس عزل می‌شد.
یک مهره دیگر خامنه‌ای، گفت: برکناری فانی برای جلوگیری از انتشار ابعاد فساد چند هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان بود. ضروریست روحانی درباره این فساد بزرگ پاسخ بدهد.
سپاه پاسداران رژیم نیز در خبرگزاری خود نوشت: استعفاها، سیاسی و انتخاباتی بود. وزرای پیشنهادی هم شق‌القمر نمی‌کنند. دولت با تغییرات دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود است. تعویض نمادین سه وزیر برای فراموش شدن مطالبات مردم است. آیا تغییر وزرای ورزش و ارشاد، رکود، بیکاری و گرانی را حل می‌کند؟ ترمیم کابینه با تغییر وزیر ورزش چه ربطی

به معیشت مردم دارد؟

 استمرار بحران درونی رژیم بر سر استعفای سه وزیر و واکنش روحانی به حملات شدید باند خامنه‌ایدر ارتباط با بحران درونی رژیم و استعفای سه وزیر دولت روحانی، آقای هادی روشن روان عضو کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت گفت:
استعفای ۳ وزیر در اوج بحرانهای گریبانگیر رژیم صورت میگیره. خامنه‌ای که فشار خیلی زیادی به روحانی آورد بعد از اینکه احمدی‌نژاد رو به خاطر اینکه زمینه قیام در انتخابات رو از بین ببره، از ترس، برداشت. که بتونه با برداشتن جنتی از ارشاد یک ضربه‌ای بزنه. اما روحانی که تلاش داشت این به عنوان یک عقب‌نشینی به حساب نیاد، آمد یک طرحی اضافه کرد به این مسئله، مسئله ۲ وزیر دیگه رو. که از یک طرف به خاطر نارضایتی اجتماعی معلمین به ویژه از وزیر آموزش و افتضاحاتی که بار آورده به ویژه روی صندوق فرهنگیان، که بسیاری از این مسائل به اونه، این خواست قبل از اینکه استیضاخ اون رو در مجلس بکنن و دست روحانی رو توی این زمینه‌ها رو بکنند اینو برداره. اما علت اصلی ورداشتن همه اینها روی خود جنتیه. من باید اشاره کنم که فقط ۱۶ درصد از بودجه کل فرهنگی رژیم را فقط ارشاد می‌دهد، بقیه‌اش در دستگاه خامنه‌اییه، ولی خامنه‌ای از این ۱۶ درصد هم نمی‌گذره و میخواهد همه‌اش در جهت سرکوب خودش و جناحهای خودش باشه و بنابراین الان بر خلاف دوره احمدی‌نژاد، اگر خاطرتون باشه در هر نمایش کتابی خامنه‌ای در آنجا حضور پیدا میکرد، در ۳ سال و خرده‌ای جنتی هیچ حضور پیدا نکرد. از طرف دیگه، در این مدت حاضر نبود ملاقات خصوصی با جنتی بکنه. اخیرا هم به علت این کنسرتها و چیزهایی که راه انداخته بودند آخوندهایی مثل علم‌الهدی و آخوند یزدی رییس جامعه مدرسین، حسابی بر این تاختند و شرایطی پیش آوردند که اگر روحانی این ترمیم کابینه را نمیکرد یعنی اینرو برنمی‌داشت در انتخابات یک نقطه ضعف جدی براش بود و این میخواستند اینو از بین ببرند این هم در استعفانامه جنتی هست که به طور مشخص میگه که اتاق فکری سپاه روی این برنامه‌ریزی کرده بود و ما برای به هم‌زدن این برنامه‌ریزی، من این استعفا را میدم که دست شما باز باشه. روحانی هم در جواب میگه که ما همچنان آن خط قبلی ارشاد رو میریم. این به خاطر بازیهای انتخاباتیه که بتونند در این جهت هم پیش ببرند اما مهمتر از این مشکلات و فشارهای اجتماعی زیادی هم هست چون روحانی که در برجام و مسائل اقتصادی که مسئله‌ای حل نکرد، از تمام قولهایی که در انتخابات ۹۲ سر مسائل اجتماعی، سر فرهنگی، سر آموزش، اعتصابهای مداوم معلمین اینها مواجه بوده. به هیچ کدام از این بحرانها جواب نداده و بعد این میخواد در این زمان آخر با تغییر این ۳ وزیر، یک به طوری اون روی اون گذشته ماله‌کشی بکنه و این ترسی هم بوده که این آخوند آشنا که مشاورش هست با چند نفر دیگر به روحانی داده بودند که اگر تو تنها جنتی رو برداری این به عنوان یک شکسته اما اگر این ۲تا رو هم اضافه کنی به عنوان ترمیم کابینه میتوانی اینو قالب کنی. در ابتدا این استعفای این ۳ وزیر در رابطه با انتخابات و جنگ ۲ جناج تو انتخاباته و هر کدام به نحوی میخواند از این بهره‌برداری کنند.

عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران، آخوند روحانی را مورد حمله قرار داد و گفت: «کلید ایشان قفل را باز نکرد. کلید قفلی که بخواهد با کمک آمریکایی‌ها، سازمان ملل و مذاکره با دنیا بچرخد، بازنشدنی است، … با ابراز تأسف باید بگویم این کلید را فکر کردیم باید دیگران بچرخانند یا با کمک آنها بچرخانیم.در حالی که این کلید در قفل شکسته شد و کار را خراب کرد».