ایران: ۲۷ اعدام در سه روز شامل یک زن، چهار هموطن بلوچ و هشت هموطن کرد

شمار اعدامها از اول سپتامبر به 75 تن بالغ می شود

رژیم ضدبشری آخوندی صرفا طی سه روز اخیر (27 تا 29 سپتامبر) دست کم 27زندانی را در زندانهای گوهردشت، ارومیه، زندان مرکزی میناب و خرم آباد به دار آویخت.
در میان هشت زندانی که به طور جمعی در ارومیه به دار آویخته شدند یک زن به نام ملوک نوری بود. هفت زندانی دیگر از هموطنان کرد اهل ارومیه بودند.
هفت زندانی اعدام شده در میناب در سنین 25 تا 30سالگی و چهار تن از آنها از هموطنان بلوچ بودند.
در گوهردشت نیز در یک اقدام جنایتکارانه 11 زندانی به دار آویخته شدند که دو تن از آنها شبانه و به طور ناگهانی از زندان خورین ورامین برای اعدام به این زندان منتقل شده بودند. به این ترتیب شمار اعدامها از ابتدای ماه سپتامبر به 75 تن بالغ می شود.
اعتراض خانواده های اعدام شدگان در ارومیه در مقابل زندان «دریا» در این شهر به درگیری مسلحانه با مأموران سرکوبگر یگان ویژه منجر شد.
مقاومت ایران با تأکید بر اینکه بقای رژیم آخوندی تنها بر تداوم و تشدید سرکوب و مجازات وحشیانه اعدام متکی است، عموم مردم به ویژه جوانان را به اعتراض علیه این احکام جنایتکارانه و همبستگی با خانواده قربانیان فراخواند و از ملل متحد و کشورهای عضو به خصوص اعضای اتحادیه اروپا خواستار آن است که به بی عملی در قبال روند فزاینده اعدامها در ایران پایان داده و روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم را به توقف اعدام مشروط کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
8 مهر 1395 (29سپتامبر 2016)