استمرار جنایات جنگی رژیم اسد در شهر حلب حملات زمینی نظامیان اسد و مزدوران اعزامی خامنه‌ای به مناطق آزاد شده حلب

جنایات جنگی رژیم اسد در حلب، هم‌چنان ادامه دارد و هر روز در حملات هوایی و موشکی مستمر به مناطق مسکونی، شمار بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند.

روز چهارشنبه، دو بیمارستان برزگ در بخش آزاد شدة حلب ، هدف قرار گرفته و از دور خارج شدند.
کارمندان بیمارستان ام 10 گفتند، آوار بر سر بستری‌شدگانی ریخت که در واحد مراقبت‌های ویژه هستند.
ام 10 همان بیمارستانی است که عمران پسربچة سوری که تصویرش به سمبلی از جنایات اسد و مظلومیت مردم سوریه تبدیل شد، پس از جراحت در آن مداوا شده بود.
در یک حملة دیگر، بیمارستان ام2 حلب در معرض موشک‌باران قرار گرفت که طی آن دو تن کشته و شماری از کارکنان آن مجروح شدند.

دکتر سهلول مشاور ارشد جامعة پزشکی سوری-آمریکایی که هر دو بیمارستان مذکور تحت حمایت آن هستند، گفت: «(اکنون) با انهدام یک شهر اصلی از طریق گرسنگی‌دادن و کشتار 85 هزار کودک و با به‌کارگیری تمامی تسلیحات مدرن و قرون وسطایی مواجهیم».
 
نظامیان اسد در یک جنایت دیگر در حلب، یک نانوایی را در حالی که مردم در صف نانوایی بودند هدف توپ‌باران قرار دادند.
به گزارش اورینت نیوز، بر اثر این حمله شش تن کشته و شمار زیادی مجروح شدند.
 
اورینت نیوز هم‌چنین آمار قربانیان حملات هوایی روز سه‌شنبه در شرق حلب را 35 تن ذکر کرد، و گفت: «در (حملة) جنگنده‌های روسی به مناطق الشعار و المشهد حلب، بیش از 20 شهروند غیر نظامی، شامل کودکان و زنان، کشته شدند».
در همین حال حملات زمینی رژیم اسد و عوامل سپاه خامنه‌ای از چند جبهة مختلف به حلب، هم‌چنان ادامه دارد.
اورینت نیوز به نقل از فرماندهان رزمندگان سوری گزارش داد که ارتش آزاد سوریه چندین تلاش مزدوران اسد را برای نفوذ به حلب پس زده‌اند و این مزدوران هیچ‌گونه پیشروی در شهر یا مناطق دیگر نداشته‌اند.

جنایات جنگی رژیم اسد در حلب، با موجی از انزجار و محکومیت بین‌المللی و عربی مواجه شده است.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود در واتیکان بمباران‌های حلب را محکوم کرد و گفت عاملان آن باید در مقابل خدا جواب پس بدهند . حفاظت از شهروندان یک التزام ضروری و اضطراری است.

مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: حمله به غیر نظامیان در حلب سوریه غیر قابل قبول است و آن چه در این شهر انجام می‌گیرد، وحشیگری است.
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین طی بیانیه یی خواستار " اعلام خشم جهانی " علیه جنایت جنگی در حلب سوریه شد. طبق این بیانیه در روز جمعه آینده 9مهر مسلمانان با شعار " خشم برای حلب " به تظاهرات می پردازند.

وزیر خارجة فرانسه در مصاحبه با روزنامة لیبراسیون گفت که حامیان رژیم اسد، یعنی (رژیم) ایران و روسیه می‌توانند او را متوقف کنند. آنها باید تزویر را متوقف کنند.
ژان مارک ارو افزود، آن‌چه در حلب در جریان است، جنایات جنگی است. کسانی که می‌توانند آن‌را متوقف کنند، اما چنین کاری نمی‌کنند، مسئول چشم‌بستن بر روی این جنایات و یا هم‌دستی با آن‌را خواهند داشت.
وزیر خارجة فرانسه در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی دربارة حملة شیمیایی اسد به منطقة غوطه در سال 1392، خاطرنشان کرد: «من در آن موقع نخست‌وزیر بودم و بحث حملات هدف‌دار علیه رژیم (اسد) بعد از عبور آن از «خط قرمز» به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی در غوطه، مطرح شد. فرانسه واقعاً آمادة شروع عملیات بود، اما در آخرین لحظه اوباما عقب‌نشینی کرد؛ انگلیسی‌ها نیز (از آن) صرف‌نظر کردند. (این حملات) قطعاً روند قضایا را تغییر می‌داد».