کنگره آمریکا: تصویب طرح لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران در زیر کمیته تروریسم

زیر کمیته تروریسم و منع گسترش تسلیحاتی در کنگره آمریکا به ریاست قاضی تدپو، طرحی را برای لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه تصویب کرد.

مصوبه این زیر کمیته که وابسته به کمیته امور خارجی کنگره است، وزارت خزانه‌داری آمریکا را موظف می‌کند ظرف سی روز با ارائه گزارشی به کنگره، مشخص کند که آیا سپاه پاسداران مختصات یک نهاد تروریستی را داراست یا خیر.
در جلسه استماعی که روز 27 سپتامبر به ریاست پال کوک درباره این مصوبه تشکیل شده بود، برد شرمن، نماینده ارشد دموکرات آمریکا در این کمیته گفت: سپاه پاسداران به روشنی یک نهاد تروریستی است و باید به همین عنوان نامگذاری شود. ما در آینده ممکن است این نهاد را توسط وزارت خارجه لیست گذاری کنیم.
بیل کیتینگ عضو ارشد این کمیته گفت:سپاه پاسداران کماکان بعنوان یک نیروی بی ثبات کننده کارش را در خاورمیانه و فراتر از آن ادامه داده است.
وی با اشاره به این که طی سالهای گذشته بخشهایی از سپاه پاسداران مانند نیروی تروریستی قدس و نیز برخی از سرکردگان سپاه پاسداران مورد تحریم قرار گرفته‌اند، افزود: شکی در اینکه سپاه نقشی شریرانه در بی ثبات سازی داشته، نیست بنابراین کماکان ایران باید بخاطر اعمالش مورد حسابرسی قرارگیرد و مورد تحریمهای ثانویه قرار گیرد.