پیام سر دیوید ایمس، عضو ارشد پارلمان انگلستان به مناسبت سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی

سر دیوید ایمس، نماینده ارشد مجلس عوام انگلستان

سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران که از حمایت بیش از 400 تن از اعضای مجلسین انگلستان برخوردار است، طی پیامی به‌مناسبت سالگرد قتل عام 30 هزار زندانی مجاهد و مبارز در سال 67 به‌دستور خمینی جلاد، گفت:
موج جدید اعدام‌ها، ادامة تلاش‌های این رژیم دیکتاتوری در ایران است که می‌خواهد عمده‌ترین مخالف خود یعنی سازمان مجاهدین خلق را نابود کند و از بین ببرد. این واقعیت را می‌توان در نوار صوتی منتظری به‌درستی تشخیص داد.
در تابستان 1988 حدود 30000 تن از اعضا و هواداران مجاهدین خلق در زندان‌های ایران بر اساس فتوای خمینی اعدام شدند. درست مثل امروز که هر کس با این رژیم موافق نباشد و نخواهد با آنها همکاری کند، به‌عنوان محارب، به اعدام محکوم خواهد شد.
اقدامات گستردة رژیم علیه مجاهدین به‌خوبی در فایل صوتی منتظری بیان شده است. آقای منتظری در نوار صوتی خود از اعدام دختران و زنان باردار و جوانانی یاد می‌کند که برخی 15 ساله بوده‌اند».
سر دیوید ایمس در ادامة پیام خود، تأکید کرد: «اجتماع عظیم صد هزار نفرة مقاومت ایران در ژوئیه امسال که من به همراه هیأتی از انگلستان در آنجا حضور داشتم، ضربة دیگری به رژیم ایران محسوب می‌شود.
این به‌خوبی واضح و روشن است که کشتار و اعدام، عزم هواداران مجاهدین را متزلزل نمی‌کند، بلکه عزم آنها را به‌منظور تحقق آزادی برای مردم ایران که (تحت این حکومت) از حقوق اولیة خود محرومند، جزم‌تر خواهد کرد.
وظیفة همة ما است که علیه شکنجه و اعدام در ایران سکوت پیشه نکنیم. رژیم ایران نباید پشت لباس مدره‌گرایی پنهان شود. اعضای ارشد این حکومت از جمله وزیر دادگستری دولت روحانی که نقش بسیار مهمی در کشتار 1988 داشته، نباید فراموش شوند.