۴۵۰۰ زندانی زیر اعدام و تدابیر جدید سرکوبگرانه در زندان گوهردشت

هشدار نسبت به اعدام های جمعی بیشتر در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی

رژیم ضد بشری آخوندی در سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ و در شرایطی که اعتراضات اجتماعی به ویژه خانواده های این شهیدان نسبت به این قتل عام بالا گرفته است، برای جلوگیری از بروز یک انفجار بزرگ اجتماعی تنها راه را در اعدام های بیشتر یافته است.
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارتجاع در یک اعتراف تکان دهنده گفت هم‌اکنون چهارهزار و ۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در کشور داریم که باید برای حل مشکل آنها چاره‌ای اندیشیده شود(رسانه های حکومتی۳۱مرداد ۱۳۹۵). این خبر تکان دهنده در حالیست که رژیم آخوندی در کمتر از سه هفته اخیر ۶۶ زندانی را اعدام کرده است.
از سوی دیگر در روزهای اخیر در یک اقدام مشکوک و نگران کننده دژخیمان ترتیبات سرکوبگرانه در زندان گوهردشت را تشدید کرده اند. علاوه بر افزایش بی سابقه نگهبانان؛ گله های پاسدار در نقاط مختلف و حتی در پشت بام بندها مستقر شده، درها را در تمامی بندها در طول شبانه روز بسته و همه روزنه ها و پنجره های سلولها و بندها با صفحات فولادی هم از داخل سلول و هم از بیرون مسدود شده و از رفتن زندانیان به هواخوری جلوگیری می کنند. در قتل عام ۱۳۶۷ شمار زیادی از زندانیان در زندان گوهردشت حلق آویز شدند. در آن زمان نیز تدابیر سرکوبگرانه مشابهی بر این زندان اعمال میشد.
مقاومت ایران ضمن هشدار نسبت به اهداف شوم رژیم آخوندی در زندان گوهردشت، شورای حقوق بشر، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و همچنین شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو، اتحادیه اروپا و عموم مراجع بین المللی حقوق بشر را به اقدام فوری برای متوقف کردن اعدامهای جمعی در ایران فرامی خواند و بر ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به ویژه قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به شورای امنیت ملل متحد و قرارگرفتن مسئولان جنایت علیه بشریت در مقابل عدالت تاکید میکند. سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل این قتل عام، فاشیسم دینی حاکم بر ایران را به ادامه اعدام های جمعی زندانیان سیاسی ترغیب کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲شهریور ۱۳۹۵ (۲۳ اوت ۲۰۱۶)