سخنرانی شخصیت ها و نمایندگان کشورهای عربی در گردهمائی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

نخست وزیر سید احمد غزالی از الجزایر
ای برادران وخواهران ایرانی سلام برشما
ازطرف شما به همه برادرانی که از کل کشورهای عربی آمده اند سلام و خوش آمد می گویم.
باعث افتخار من است که نوبت صحبت را بین رؤسای هیئت های عربی تقسیم کنم وبه امید خدا به دو نکته اشاره خواهم کرد:
اولا موضوع اشرف و لیبرتی است که از طرف همه شما این تهاجم موشکی جدید را که در روز 4 ژوئیه ( 14 تیر ) با شلیک 50 موشک صورت گرفت محکوم می کنم ودر اثر این حادثه دهها تن از ساکنان لیبرتی مجروح شدند و قسمتهای بزرگی از اردوگاه لیبرتی طعمه آتش شد.
نکته دوم من این است که اسناد بسیار مهمی به دست من رسیده است که حاکی است:
اولا: شیوخ عراقی بیانیه ای در حمایت از مجاهدین خلق وساکنین لیبرتی صادر کرده اند
دوما: 120 سازمان مجتمع مدنی بیانیه داده اند
سوما: 3 گروه پارلمانی عربی بیانیه صادر کرده و دخالت های رژیم ایران و سرکوب مردم ایران را محکوم کرده اند و از مجاهدین خلق حمایت کرده اند. اکثریت پارلمان جدید مصر که خدا کمکش کند وبه ان برکت بدهد و اکثریت پارلمان اردن و اکثریت پارلمان بحرین این سه گروه هستند.
این ان چیزی بود که می خواستم به ان اشاره کنم و باعث افتخار من است که فرصت را به اقای سلیمان العماره معاون رییس پارلمان مصر بدهم مصر عزیز و تاریخی و بزرگ. با سلام به شما و هیأت ارجمندتان.

سلیمان وهدان عماره معاون رییس پارلمان مصر
بسم الله الرحمن الرحیم
وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا
من از فرصت واز حضور گسترده بین المللی در اینجا استفاده کرده ومی گویم که ما در کشورمان با تروریسم مبارزه می کنیم و باید هم که این کار را انجام دهیم و باید در همه زمینه ها این امر انجام شود چه در تروریسم فکری یا ایدئولوژیک یا سازمانهای ضد بشری که به دنبال از هم پاشاندن بشریت و مزاحمت برای احساسات انسانی هستند.
من هم چنین به مردم ایران در داخل و خارج ایران می گویم که در پی آزادی باشید و هر چه قدر صبر کنید در نهایت آزادی در روزی از روزها به کمک این کنفرانس عظیمی که تا کنون مثل ان را من ندیده ام محقق خواهد شد.
وشما در کشور خودتان ایران ازاد خواهید بود
مبارک باشد

صالح القلاب - وزیر پیشین تبلیغات اردن
بنام خدا
کنفرانس بعدی ما باید در تهران باشد.
باید مردم ایران پیروز شوند. خائنان شکست خواهند خورد. ایران باید ازاد شود وایران برای مردم ایران باشد و شما همان مردم ایران هستید.
ای برادران عزیز بعد از 4 روز که از انقلاب ایران در 1979 گذشت من در تهران بودم و اولین مقری که وارد شدم مقر مجاهدین بود و اولین خانه ای هم که رفتم خانه محمود طالقانی بود ما هم مثل شما بودیم انقلابی می خواستیم برای دوستی اعراب و ایرانی ها و در مسیر صحیح می خواستیم. خیانتکاران ارتجاعی که الان هم ماهواره را نگاه می کنند این انقلاب را از مجاهدان و مردم ایران دزدیدند.
یک ترانه مصری عربی هست که البته همه ما عربها مثل هم و متحد و یک گروه هستیم که این ترانه می گوید: در کارهای خدا حکمتی وجود دارد وبرای هر ظالم هم نهایتی وجود دارد.
واین ظالمان نابود خواهند شد و تاریخ انها را لعنت خواهد کرد. ما را به زندان اوین بردند تا برای ما توضیح دهند چگونه شاه مردم ایران را شکنجه می کرد و الان شکنجه در اوین یک ملیون بار بدتر از قبل است ولی چرا در اوین کشتار می شود؟ این سوال همه است وهمه می بینند که مردم ایران گرسنه هستند و در اصفهان تظاهرات می کنند و مجاهدان این تظاهرات را رهبری کردند پس چرا باید اموال مردم ایران در سوریه و عراق و برای حسن نصرالله وحزب الله و داعش و در یمن خرج شود؟ چرا؟ این اموال برای فرزندان شما و دانشگاه ها و مدارس و اینده روشن فرداست. اینها باقی نخواهند ماند وهمان طور که همه دیکتاتورهای تاریخ رفتند اینها هم نابود خواهند شد و ایران مجددا کشوری مهم در منطقه خواهد شد که بر اساس علم و صلح و دانشگاهها و مدارس و ازادی و دموکراسی اداره خواهد شد.
الان می خواهم از لیبرتی بگویم. کمپ لیبرتی کل ایران است و همه ایران کمپ لیبرتی است. همه ایران لیبرتی است وهمه ایران در رنج است و همه ایران زیر موشک است و کشته می دهد ولی من جمله نهایی را می گویم:
مردم پیروز خواهند شد وپیروزی از ان مردم است. ایران پیروز خواهد شد و شما پیروز خواهید شد. مجاهدین نمایندگان مردم ایران هستند و پیروز خواهند شد. به امید دیدار. به امید دیدار در تهران شما پیروزید و ایران پیروز است و ازادی از ان مردم ایران است. درود بر شما.

محمد اللحام نماینده پارلمان فلسطین
ای حضار محترم
از قدس سرزمینی که پیامبرمان محمد به آسمان عروج کرد، آمده ایم. از زادگاه حضرت مسیح (ع) در شهر بیت لحم، شهر عشق و صلح. از میهنم فلسطین اسیر یوغ اشغالگر، بسیار مفتخرم که درودهای مردم فلسطین و رهبری آن را به شما منتقل کنم و عمیقترین احساسات همبستگی و همکاری با مبارزه تان علیه رژیم استبدادی را بیان کنم. رژیمی که به فرقه گرایی مذهبی افتخار می کند. رژیم ولایت فقیه که جامعه بین المللی را با گنجاندن مذهب گرایی در قانون اساسیش و اعزام شبه نظامیان فرامرزیش برای کشتار و فتنه انگیزی فرقه ای به چالش کشیده است.
خواهران و برادران
مردم ما که از انواع ظلم و تجاوز ناشی از شنیعترین اشغالگری نژادی در طول تاریخ رنج می برند، بهای گزافی به دلیل دخالت های رژیم ایران در امور داخلی ما پرداخته اند. این رژیم با تشویق کودتای تآسف بار در غزه محبوب علیه حکومت قانونی در ژوئن 2007، بیشترین آسیب را به تلاشهای ما برای تحقق آزادی و استقلال و تقویت وحدت ملی ما وارد کرد.
جای بسی افتخار است به این تجمع بین المللی مقاومت ایران و هوادارانش در جهان که امروز در کشور آزادی در پاریس گردهم آمده‌اند و برای تشکیل یک ساختار قوی و یک جبهه مشترک برای رویارویی با بنیادگرایی مذهبی کار می‌کنند شما ای حضار در این جلسه، بخشی اصیل از مبارزه مردم قهرمان ایران هستید. در آخر درودها و همبستگی فلسطین و مردم فلسطین را که طالب آزادی و نجات از ظلم اشغالگری و فتنه انگیزها هستند، را به شما می رسانم. درود و احترام به سازمان مجاهدین خلق و تمامی نیروها و احزاب و گروهها و سازمانهای ایرانی مبارز.
برای کسانی که در کمپ لیبرتی در محاصره هستند آرزوی آزادی می کنم. پاینده باد مبارزه برحق شما و به پیش با هم برای رویارویی با بنیادگرایی و مذهب گرایی طائفه ای و نژاد پرستی.
بله ای برادران و خواهران. کسانی که فکر می کنند می توانند بدون از بین بردن رژیم های استبدادی و سرکوبگر حاکم بر ایران و نقاط دیگر بر داعش غلبه کنند، سخت در اشتباه هستند. ما به مبارزه شما درود می فرستیم. همانطور که شما حامی ما بوده اید ما هم با شما هستیم و با هم خواهیم بود تا به اهداف تان برای آزادی و رهایی و غلبه بر استبداد برسید.