همبستگی پارلمانترها با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

لرد تونی کلارک - عضو مجلس اعیان، رئیس پیشین حزب کارگر انگلستان
تقریباً ۱۰۰۰ اعدام در سال ۲۰۱۵ (در ایران) صورت گرفت. این یک رسوایی در جهان متمدن است. ما باید بتوانیم به آخوندها و این رژیم بگوییم که (باید) آن‌را متوقف کنید.
من امیدوارم که سازمان ملل یک‌بار دیگر آن‌چه را که در ایران در جریان است محکوم کند و راهی برای توقف حمله با چاقو و سلاح سرد، قطع اعضای بدن، از حدقه در آوردن چشم، حلق‌آویز و اعدام بسیاری از مردم بی‌گناه پیدا کند به‌طور خاص زندانیان سیاسی که روزانه تحت فشار و اذیت و آزار قرار می‌گیرند.
البته افکار من همواره با ساکنان کمپ لیبرت است که مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند... به همین دلیل بسیاری از همکارانم از تمامی احزاب از جهان خواهان این هستند که کاری در این مورد صورت گیرد و فشار بر آنها کاسته شود.
این صدا در پاریس در ۹ ژوئیه شنیده خواهد شد، مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران برنامة 10 ماده‌یی خود را ارائه می‌کند که یک جایگزین برای آن چیزی است که در ایران در حال وقوع است.
من در آنجا خواهم بود (و) زمانی که به آنجا برسم، همان چیزی را که در سال‌های قبل گفتم خواهم گفت. ما باید با هم کار کنیم. ما باید جهان را در مورد این وضعیت وحشتناک که در ایران در جریان است بیدار کنیم. به آینده بنگرید به جوانان ایران بنگرید تا تغییر ایجاد شود و این چیزی است که من خواهم گفت در آنجا ده‌ها و هزاران نفر از مردم خوب ایران حضور خواهند داشت و خواهان همان چیزی می‌شوند که افراد این پارلمان بایستی خواهان آن شوند و آن آزادی، حق آزادی بیان، دفاع از حقوق بشر و همبستگی با مردمی است که هیچ چیزی به جز یک زندگی طبیعی همراه با صلح نمی‌خواهند.

ژوزه بووه -نماینده پارلمان اروپا از فرانسه

۲۷۰  نماینده پارلمان اروپا از گروه های سیاسی مختلف، بیانیه ای را با یک فراخوان روشن امضاء کرده اند، که آخوندها را محکوم کنند و فراخوان به دمکراسی بدهند، و اینکه بگویند نباید با این رژیم دیکتاتور معامله کرد.
چطور میشود امروز بپذیریم رژیمی را که زندانی میکند، افراد را تحت تعقیب قرار میدهد، سندیکالیست ها، زنان، خبرنگاران، جوانان، و هزاران نفر را با حلق آویز کردن اعدام میکند و مردم خود را وادار به سکوت میکند.
من از همه کسانی که از مقاومت ایران و خانم رجوی حمایت میکنند میخواهم که ۹ ژوئیه به گردهمآیی بزرگ برای یک ایران دمکراتیک و یک ایران مبتی بر جدایی دین از دولت بیایند.
امروزه بیش از هر زمان، جهان نیاز به دمکراسی دارد. به همین دلیل است که من از مقاومت ایران حمایت میکنم.

تونه کلام -نماینده پارلمان اروپا از استونی

من تونه کلام از کشور استونی و از گروه حزب مردم اروپا EPP هستم.
بسیار مفتخرم که یکی از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا هستم که از یک بیانیه مشترک در مورد رابطه اروپا با ایران حمایت کرده ام. این بیانیه همه جناح های سیاسی و تمامی تمایلات سیاسی در پارلمان اروپا را شامل میشود.
شما میتوانید آنرا بعنوان یک پیام بسیار قوی و روشن به رهبران فعلی سیاست خارجی اروپا و دولت هایمان تلقی کنید. حرف و پیام ما این است که ما نمیتوانیم به روابطمان با ایران ادامه دهیم. چه رابطه اقتصادی چه سیاسی و یا اجتماعی، مگر اینکه یک بهبود بسیار روشن در مورد حقوق بشر در ایران بوجود بیاید. من فکر میکنم که این تماماً مطابق سیاست خارجی مبتنی بر ارزشهای اروپا است.
چرا که در واقع وضعیت حقوق بشر، تعداد اعدام ها و بخصوص اعدام افراد کم سن وسال بدتر شده است، بخصوص بعد از توافق اتمی. و لذا بسیار واضح است که اگر هیچگونه خواسته روشنی از مقامات رژیم ایران برای بهبود حقوق بشر نباشد، در مقابل هیچ اعتمادی در دولت های غربی وجود نخواهد داشت.
من فکر میکنم روند وقایع جهت عکس را نشان میدهد و هیچ تغییری در سیاست و رفتار رژیم نبوده است.
علاوه بر این رهبری رژیم ایران بطور فعالانه به صدور تروریسم ادامه میدهد. از دیکتاتوری اسد در سوریه حمایت میکند و در واقع ریشه افراط گرایی در خاورمیانه بوده است. یعنی ( این رژیم) منشاء بحران کنونی بوده و نمیشود انتظار داشت که همکاری و شراکت با آن، منجر به یک یک راه حل بشود. لذا من فکر میکنم که رهبران ما باید توجهات جدیی را به بیانیه ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا و بسیاری دیگر که خواهان امضاء آن هستند به عمل آورند من بسیار چشم انتظار ۹ ژوئیه هستم روزی که گردهمآیی بزرگ سالانه مقاومت ایران در پاریس برگزار خواهد شد.