عربستان به مداخلات رژیم آخوندی در منطقه هشدار داد

در کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه عربستان و فرانسه در پاریس، عادل الجبیر، نسبت به مداخلات رژیم آخوندی در منطقه هشدار داد و گفت: «همه جهان می‌داند که (رژیم) ایران برای بی‌ثبات‌کردن منطقه کار می‌کند... (رژیم) ایران باید به اصول حسن هم‌جواری احترام بگذارد و در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت نکند».

وی در بخش دیگری از سخنانش، حزب‌الشیطان وابسته به رژیم را مسئول خلاء سیاسی در لبنان دانست، و افزود: «(حزب‌الله) و متحدانش وضعیت را بلوکه کرده‌اند؛ آنها برای منافع (رژیم) ایران کار می‌کنند و نه برای لبنان».
وزیر خارجة عربستان در این کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر تأکید کرد که موضع کشورش دربارة برکناری اسد تغییری نکرده و نخواهد کرد؛ او باید یا از طریق سیاسی و یا نظامی برکنار شود. گزینة سومی وجود ندارد.
تلویزیون حکومت آخوندی که در حال پخش مستقیم کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه عربستان و فرانسه بود، پخش سخنان وزیرخارجه عربستان درباره دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه را به نحو فضاحت باری قطع کرد.

خبرنگار: شما اعلام کردید که ایران هم بخشی از محورهای گفتـگوهای شما بوده در این خصوص برای ما توضیح بفرمایید. سخنانی را در این باره مطرح کرده اید در مورد نقش ایران در منطقه صحبت کرده اید. آیا در خصوص این مسئله می توانید اطلاعاتی را درا ختیار بدهید و موضع شما چیست؟
عادل الجبیر: من فکر می کنم که کشورهای جهان از نقش غیرسازنده ایران اطلاع دارند در منطقه ایران شبه نظامیانی را در منطقه بوجود آورده برای اینکه ثبات کشورهای عربی را بخطر بیندازد در عراق نیرو دارد در سوریه نیرو دارد جهان می داند که ایران این اقدامات را انجام می دهد و بدنبال رساندن سلاح به یمن هست. الان همه این می دانند بهرحال این سوالی هست که ایران باید پاسخ بدهد. یک مسئله مخفی نیست من فکر می کنم که هیچ تردیدی ... (قطع برنامه مستقیم)
گوینده شبکه خبر رژیم: ...وزیر خارجه عربستان و وزیر خارجه فرانسه. ممنون از اینکه ما را با برنامه های مختلف شبکه خبر همراهی می کنید.