حرکت های اعتراضی اقشار مختلف در شهرهای میهن

بندر گناوه - پنجمین روز اعتصاب بازاریان
چهارشنبه 15 اردیبهشت اعتصاب بازاریان گناوه که از روز شنبه 11اردیبهشت در اعتراض به عدم ترخیص کالاهای وارداتی که از طریق معافیت گمرکی از طریق ملوانان لنج وارد می کردند ادامه پیدا کرد.
همچنان دراعتصاب هستند از روز گذشته لباس شخصی های وزارت اطلاعات در بازار حضور پیدا کرده و با تهدید بازاریان قصد فشار آوردن برای باز کردن مغازه ها را دارند.

تهران - اعتراض و اعتصاب کسبه صنف مبلمان در یافت آباد
صبح روز چهارشنبه 15 اردیبهشت، کسبه بازار مهستان و راسته مبلمان اطراف این پاساژ و خیابان یافت آباد، در پی حضور افراد حکومتی موسوم به معاونت شهردار منطقه 18، به اعتصاب پرداختند بنا به گفته های یکی از کسبه مبلمان در یافت آباد، علت این اقدام کسبه، عوارضی بوده که برای اسفند ماه کسبه یافت آباد، بخصوص کسانی که واردات و اجناس وارداتی دارند، در نظر گرفته شده بود.

تهران - اعتصاب در پی جریمه مالیاتی کسبه 17 شهریور تهران
صبح روز چهارشنبه 15 اردیبهشت کسبه راسته خیابان 17 شهریور تهران که بیشتر در ضمینه لوازم خانگی فعال هستند، به دلیل جریمه مالیاتی اکثر مغازه های این محدوده، دست به اعتصاب بردند.

تهران - گوشمالی مأموران وزارت فرهنگ و ارشاد
صبح روز چهارشنبه 15 اردیبهشت در خیابان انقلاب تهران نرسیده به میدان انقلاب، مأموران موسوم به وزارت فرهنگ و ارشاد اقدام به حمله به فروشنده های کتاب کنار خیابان کردند که با واکنش و گوشمالی توسط عده ای ازمردم حاضر مواجه شدند.
 در ادامه مزاحمت مأموران برای جمع آوری کتاب فروش های کنار خیابان، درگیری میان مردم و این مأموران رخ داد که در پی هول دادن و فحاشی یکی از مأمورین به 2 جوان، درگیری میان آن ها رخ داد و به مشت و لگد خوردن مأموران و پا در میانی دیگر مردم انجامید.
گفتنی است که فروشنده های کتاب محدوده را بدون دستگیری و یا مصادره اجناسشان ترک کردند، مأموران هم که 2 تن از آن ها گوشمالی شده بودند، محدوده را به سمت فردوسی، ترک کردند.

تهران - ششمین روز اعتصاب غذای نامحدود زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده
به گزارش دریافتی از تهران از صبح روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، اعتصاب غذای نامحدود زندانیان سیاسی آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده برای ششمیین روز متوالی ادامه دارد.

تهران - ادامه اعتصاب غذای معلم زندانی بهشتی لنگرودی
روز چهارشنبه ۱۵اردیبهشت اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به حکم ناعادلانه برای پانزدهمین روز دامه دارد.

کرمانشاه - اعتراض دانشجویان دانشگاه رازی
روز شنبه 11 اردیبهشت جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی در کرمانشاه، در اعتراض به عملکرد یکی از مدیران گروه این دانشگاه، در مقابل اتاق کار رئیس این دانشگاه تجمع کرده و اعتراض کردند.

پاوه - تجمع اعتراضی بازاریان و کسبه شهر پاوه
بازاریان پاوه در مقابل درب فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کرده اندو خواستار رسیدگی به مشکل ورود کالا از مرز شدند.
از صبح چهارشنبه 15 اردیبهشت جمع کثیری از کسبه و بازاریان شهرستان پاوه با تجمع اعتراضی در مقابل، فرمانداری این شهر خواستار رسیدگی به مشکلات به وجود آمده برای بازاریان شدند،بر اساس این گزارش این جمع که بیشتر آنان در واردات کالا از مرز فعالیت دارند، خواستار حل مشکل ورود کالاهای آنان به داخل کشور شدند.
یکی از تجمع کنندگان دراین تجمع اعتراضی گفت: کالاهای خریداری شده ما را اجازه ورود به داخل نمی دهند، این وضعیت در بیشتر شهرهای مرزی کردستان یک معضل جدی تبدیل شده است. جمعی از مردم ثلاث باباجانی نیز چند روز گذشته خواستار رسیدگی به این مشکل شده بودند.
پس از مصدود شدن مرزهای کردستان از سوی رژیم،وضعیت بازارایان و کسبه و کولبران مناطق کردستان در وضعیت نامناسبی قرار دارد و تاکنون هیچ اقدامی از سوی کارگزاران رژیم برای حل این مسئله صورت نگرفته است.

سنندج - تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل شرکتی شهرداری منطقه بهاران
صبح روزچهارشنبه 15 اردیبهشت گروهی ازپرسنل شرکتی شهرداری منطقه بهاران سنندج دراعتراض به نگرفتن حقوق فروردین ماه وهمچنین 3ماه حق اضافه کاری درمحل این شهرداری تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات عقب افتاده وهمچنین رفع تبعیض بین نیروهای شرکتی وپیمانی شدند واعلام کردند که تازمان تعیین تکلیف نشدن خواسته هایشان پاسخگوی مراجعین نخواهند شد.

مهران - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت توری بافی تبرایی
صبح روزچهارشنبه 15اردیبهشت گروهی ازکارگران شرکت توری بافی تبرایی درشهرستان مهران ازتوابع استان ایلام دراعتراض به نگرفتن مطالبات 6ماهه شامل حقوق وحق اضافه کاری درمحل این شرکت واقع در روستای ملکشاهی شهرستان مهران تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلات وگرفتن مطالبات خودشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت عایق بنای غرب
صبح روز چهارشنبه 15اردیبهشت گروهی ازکارگران شرکت عایق بنای غرب که درزمینه تولید ایزوگام کارمیکند دراعتراض به پایین بودن سطح حقوق وهمچنین ساعات کاربدون حقوق درمحل این شرکت درشهرک صنعتی فرامان کرمانشاه تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازمستمری بگیران تامین اجتماعی
صبح روز چهارشنبه 15اردیبهشت گروهی ازمستمری بگیران تامین اجتماعی درکرمانشاه دراعتراض به اضافه نشدن حقوق وپایین بودن سطح حقوق درمحل اداره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی واقع درخیابان گمرک تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلات وافزایش سطح حقوق خودشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شهرداری مرکزی  
صبح روزچهارشنبه 15اردیبهشت گروهی ازکارگران شهرداری مرکزی درکرمانشاه، دراعتراض به نگرفتن حقوق فروردین ماه،درمحل این شهرداری واقع درمیدان غدیر تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

تهران - تجمع اعتراضی دختران دانشجوی دانشگاه تهران
دوشنبه شب 13اردیبهشت گروهی ازدانشجویان دختر خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران درمحوطه خوابگاه تجمع اعتراضی کردند.

جلفا - هراس از برگزاری هرگونه تجمع معلمین
به گزارش دریافتی از جلفا اداره آّموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با صدور بخشنامه ای تهدیدآمیز دستور جلوگیری ازهر گونه تجمع معلمان را داد
نامه محرمانه برای جلوگیری از برگزاری ازتجمع همایش معلمان در جلفا همراه با وعده و وعید... بوده است.