انزجار وجدان بشریت معاصر از جنایات جنگی رژیم اسد و کشتار مردم بی گناه در حلب

روز سه شنبه بر اثر حملات هواپیماهای نظام اسد و موشکباران و توپ باران حلب و اطراف آن تعدادی دیگر از مردم بیگناه کشته شدند.

الجزیره گزارش داد: «۱۳ غیر نظامی بر اثر بمباران هوایی سنگین روی شهر رقه در شمال سوریه کشته شدند.
بر اثر بمباران محله الصاخور تعدادی کشته و زخمی شدند و همچنین ۴ تن از غیر نظامیان نیز بر اثر حمله هواپیماهای سوریه روی روستای البویضه در حومة جنوبی حلب در شمال سوریه کشته و برخی نیز مجروح شدند...» در همین حال طی دیدار دمیستورا در روسیه وزیر خارجه روسیه اعلام کرد امیدواریم در سوریه طی ساعات آینده آتش بس اعلام شود».

بحران انسانی در حلب و کشتار مردم بیگناه همچنان ادامه دارد و رسانه ها از ادامه بمبارانها و صحنه های درد آور کشته ها و زخمی های متعدد از کودکان و زنان و مردان و تخریب بیمارستان ها و خانه های مردم خبر می دهند. استمرار بمباران مردم بیدفاع، واکنشها و محکومیتهای بین المللی را بدنبال داشته است.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه نگرانی عمیق خود را از تشدید خطرناک جنگ در حلب و درد و رنج غیر قابل‌تحمل و مرگ و نابودی فزایندة ناشی از آن در میان غیرنظامیان ابراز کرد .. بان کی مون  با توجه به برقراری مجدد آتش‌بس موقت در دمشق و استان لاذقیه, بر الزام گسترش این طرح به سایر نقاط سوریه, با فوریت ویژه برای حلب, تاکید کرد.
وی گفت :‌ بن‌بست در زمینة آتش بس، تنها خشونت, مرگ و نابودی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد, و تلاشها برای پیدا کردن یک راه‌حل قابل‌مذاکره برای این جنگ وحشیانه را بیشتر تضعیف می کند.
ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی  در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان در ریاض ابراز امیدواری کرد که تلاشهای جامعه جهانی بتواند راه حلی برای بحران سوریه بدست بیاورد.
وی از رژیم ایران خواست تا از دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از شبه نظامیان و احزاب مسلح دست بردارد.
در همین حال عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفت این بمبارانها نقض توافقاتی است که در گفتگو های ژنو بر سر آتش بس و قطعنامه های شورای امنیت وجود داشته است
او افزود رژیم اسد می خواهد با این اقدامات توافقات را زیر پا بگذارد تا رژیمش را ادامه دهد ولی تا زمانیکه مردم مقاوم و قهرمان سوریه  وجود دارند به یاری خدا این رژیم ادامه نخواهد داشت
وزیر خارجه خارجه عربستان هشدار داد موفق نشدن آتش بس بمعنی استمرار قتل و کشتار است. باید بشار اسد را مجبور کرد به اراده جامعه جهانی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ملتزم باشد. اگر بشار اسد به قطعنامه شورای امنیت و انتقال سیاسی قدرت ملتزم نباشد، عملیات انتقال سیاسی، با سلاح انجام خواهد شد.
جان کری نیز که در ژنو بسر می برد علیرغم ابراز امیداواری برای دستیابی به شرایطی که موجب آتش بس شود گفت:‌ اوضاع جنگ در سوریه از کنتزل خارج شده است.
در حالیکه تلاشها برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه و برقراری آتش بس در جریان است.
شهروندان حلب به دیلی تلگراف گفتند به مذاکرات اطمینان ندارند، به مدت شش سال است در حالی که آنها در اتاقهای کنفرانس مذاکره می کنند، ما کشته می شویم.

در همین حال ۴۲ گروه رزمنده ارتش آزادی سوریه با  امضای بیانیه یی ضمن اعلام آماگی برای مقابله با تهاجمات وحشیانه اسد، خواهان پاسخ کوبنده به جنایات این رژیم در جریان بمباران شهر حلب شدند.
ژنرال اسعد الزعبی در مصاحبه‌یی با تلویزیون الجزیره گفت: ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم.
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون ضمن محکوم کردن رژیم ایران و روسیه بخاطر دخالت در کشتار مردم سوریه گفت: «آتش بسی در کار نبود بلکه یک تصمیم سیاسی شکست خورده بود. ... ما در برابر یک نمایش سیاسی قرار داریم... چطور می‌شود آن را آتش‌بس نامید؟ این یک توطئه علیه مردم سوریه است».
تلویزیون الجزیره به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، درباره نقش رژیم آخوندی و روسیه در درگیریهای سوریه نوشت:‌ مسکو در حال حاضر در سوریه  نزدیک به ۳ هزار نفر دارد و علاوه بر آن رژیم ایران نیز عناصر لشگر ۶۵ ارتش خود را که اخیرا به سوریه فرستاده در خدمت روسها قرار داده است.