استرون استیونسون:‌ سال ۲۰۱۶ ممکن است سال پایانی برای رژیم ایران باشد

استرون استیونسون: سال 2016سالی محوری برای ایران خواهد بود و ممکن است سال پایانی برای خطرناکترین رژیم باشد.

استروان استیونسون رئیس انجمن بنیاد اروپایی برای آزادی عراق طی مقاله یی که روز جمعه 16بهمن 94 در هافینگتن پست درج شده، سال 2016 را سالی پایانی برای رژیم آخوندی پیش بینی کرد.
در قسمتی از مقاله استرون استیونسون با عنوان ”مرزبندی جناجها در ایران عمیقتر می شود” از جمله آمده است: ”درحالیکه حسن روحانی رئیس جمهور خندان و باصطلاح مدره رژیم ایران هفته گذشته به اروپا سفر کرده بود و معاملات تجاری سودآوری را با رهبران تجاری ایتالیا و فرانسه امضا می کرد، رئیس او یعنی رهبر بدطینت عالی رژیم ایران، علی خامنه ای هیچ لبخندی بر لب نداشت.... گرچه روحانی به هیچوجه مدره نیست چرا که طی دو سال و نیمی که به سر کار آمده از حکم اعدام 2300 زندانی حمایت کرده است“.
در ادامه مقاله استرون استیونسون در هافینگتن پست آمده است: ”حسن روحانی که مدت 20سال پروژه بشدت سری توسعه بمب اتمی رژیم ایران را دنبال کرده بود وقتی وجود چنین طرحی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران افشا شد، دلسرد گردید. ....اعمال تحریمهای سخت توسط غرب، اقتصاد رژیم ایران را فلج ساخت و برای خامنه ای هیچ آلترناتیوی باقی نماند جز اینکه روحانی را وارد مذاکره با غرب کند“.
به نوشته استیونسون از دست رفتن حیثیت خامنه ای اکنون به یک کانون کلیدی برای جمعیت محصور ایران تبدیل شده است. او در حال حاضر شبیه کفتاری است که در گوشه یی گیرافتاده و دندان به هم می ساید و هر کسی را که تهدید ببیند از سر راهش برمی دارد.… اما این تقسیم بندی انتخاباتی او ممکن است جرقه یی در خرمن، برای کسانی باشد که به این سرکوب فاشیستی، تروریستی، فاسد و بیرحم می گویند دیگر بس است. هرچه شکافها بیشتر می شوند مرزبندی جناحها همچنان عمیقتر می شوند. سال 2016سالی محوری برای ایران خواهد بود و ممکن است سال پایانی برای خطرناکترین رژیم باشد“.
سایت هافینگتون پست 16بهمن 94-5فوریه 2016